Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig: PC bouwen voor Muziek Productie!

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

Verwijderd

Topicstarter
Intro
Ik zoek naar alle informatie omtrent het bouwen van een PC. Ervaringen zijn ook zeer welkom!!
Ik ben compleet nieuw tot het bouwen van PC´s en kan alle tips gebruiken.

Behoeften
De PC zal voornamelijk worden gebruikt voor het produceren van muziek. Als DAW heb ik FL Studio, al stap ik wellicht over op Ableton. Hiernaast wil ik af en toe games als Minecraft spelen.
Ik wil dat het produceren vlekkeloos verloopt zonder DPC Latency en waarin ik genoeg VST´s kan gebruiken voor grote projecten. Creatieve vrijheid staat dus voorop.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en er kwam uit dat Intel beter is dan AMD i.v.m compatibiliteit. Klopt dit? Ik denk dat 32GB Ram goed is hiervoor en een Samsung 1TB m.2 lijkt mij een goed startpunt, omdat later SSD´s toevoegen mogelijk is.

Voor het opnemen en mixen van audio ben ik ook opzoek naar een Audio Interface. Hiervoor is midi I/O, XLR ingang en input voor gitaar een must. Hij moet voor zowel produceren (recorden en mixen) als live performance goed zijn.

Budget
Mijn budget is maximaal 2000 euro, maar minder is fijn ;) .

Alle feedback is welkom! En als ik te weinig info heb gegeven hoor ik het graag.

Dankjewel :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Zo werkt het hier niet... wat heb je zelf al gevonden?
Je bent niet de eerste die zo'n systeem wil bouwen en een simpele vraag op google zou je al een goeie start geven...

Dat van AMD ivm compatabiliteit is bullshit en Samsung SSDs blinken vooral uit in overpriced zijn.

Maar eerst gooi eens een lijstje samen...
Hier al een link van hoe je dat doet:
Handleiding Pricewatch

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat dus. Zodra je een opzetje hebt kan je me een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open .

Dit topic is gesloten.