Gamemania punten systeem vs nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:21

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik had eigenlijk geen zin in een lange post, maar volgens mij zijn er belachelijke dingen aan de gang.

TLDR
  • Gamemania heeft hun spaar systeem recent, en plotseling, omgegooid.
  • Ik ben er flink op achteruit gegaan volgens mij
  • Verder heb ik 't idee dat ze verwarring proberen te veroorzaken om onder de minimale korting die ze nog beweren te geven, uit te komen.
  • Was benieuwd naar ervaringen van andere mensen
  • En was benieuwd of er nog eventueel iets te eisen valt wat betreft de misgelopen korting.
GameMania heeft op 14-02 het oude punten systeem omgezet in een nieuwe "XP" systeem, waar je coins spaart. Probleem is dat met deze overgang ik er flink op achter uit gegaan ben, en voor zo ver ik weet was dit niet ver van te voren aangekondigd, anders had ik m'n opgespaarde korting gebruikt vóór de veranderingen.

Nou ben ik lui, en was ik er niet meteen achteraan gegaan, maar in een chat vandaag met anderen kwam het ter sprake, en nou vermoed ik dat 't nogal wat gluiperig gegaan is allemaal (ik bedoel, nog meer dan dat ik het al vond).

Omdat ik ook nog 'ns een slecht geheugen heb, en sowieso niet super actief ben op hun site (had sowieso de laatste maanden minder te besteden), weet ik dus niet meer precies wat de oude voorwaarden waren, wat m'n punten totaal was, en dus hoeveel precies ik achter uitgegaan ben.

Vandaar dat ik hier een thread start, om te vragen wat ervaringen van andere mensen zijn, die misschien een beter idee hebben van hoeveel ze achter uit gegaan zijn.

In mijn geval, zou ik zweren dat ik zo ruim 3000 punten had. In het oude systeem is dat minstens 30 euro korting. Ik kan de voorwaarden zelf niet vinden, maar deze pagina over het oude systeem staat nog online:

https://www.gamemania.nl/info/Klantenkaart

In het huidige systeem krijg je € 7,50 korting voor elke 4000 coins. Het lijkt er dus op dat ik een zooi opgespaarde korting gewoon kwijt ben (als ik ongeveer het juiste aantal punten voor me heb). Dit is nogal een super naaistreek, aangezien ik zelf dus geen waarschuwing heb gekregen voor de verandering (ik zie inmiddels dat ik er op twitter iets gehint werd, maar die volg ik niet), en ik had graag wat langer willen doorsparen voor een game, al was ik aan het overwegen om de gespaarde korting deze maar toevallig te gebruiken voor een nieuwe release. Dat kan nu dus niet meer.

Ander probleem is, en dit is waar het wat schimmiger wordt allemaal, is dat ik minder coins heb dan dat ik punten had (of dacht te hebben). Ik heb nu 2510 "coins". Als we uitgaan van een 1 op 1 conversie (hier kom ik later op terug), dan mis ik nogal wat. Wat blijkt.. Ze hebben standaard bij iedereen (als het goed is..) 750 punten (of nu dus coins) omgezet naar een € 7,50 welkomst voucher. Het ding is.. Ze hebben verschillende welkomst e-mails gestuurd op 14-02 naar alle klanten. Iemand kreeg specifiek de melding dat 750 van zijn totaal aantal punten automatisch omgezet zijn naar een voucher. Ik kreeg dat niet. Waarom verschillende welkomst e-mails? Volgens hun ge-update FAQ:
https://www.gamemania.nl/faq#Klantenkaart
Was dat dus een standaard actie. Maar ook staat er al in dat als je geen voucher ontvangen heb, contact moet opnemen.. Blijkbaar is dat een veelgestelde vraag, of ze anticiperen dit al. Want wat blijkt, ik heb geen voucher. Overigens zijn de downvotes bij die FAQ interessant (ja, één is van mij).

Voor we verder gaan, sommigen zullen wel denken dat dit weinig zin heeft als ik sommige dingen niet zeker meer weet, dus laten we even een simpel sommetje doen, en andere gamemania klanten mogen me vertellen of ik redelijke aannames maak. Vorig jaar heb ik 12 orders geplaatst, 1 gecancelled, volgens mij waren ze allemaal pre-orders, of in ieder geval veruit de meeste. Dat zijn de feiten die ik terug kan vinden. Moet ik even googlen hoeveel punten je kreeg voor nieuwe games.. Ik vind niet zo heel veel info terug zo snel, maar ik zie iets van ruim 200 punten voor een full-price game. Laten we uitgaan van gemiddeld 200 voor een full-price game. Bovendien nog 100 extra voor een pre-order, dit is te vinden op die pagina over het oude systeem boven. En dan kom je al gauw uit op de ruim 3000 punten die ik dacht te hebben. De 750 punten voor die voucher zouden ook de missende punten verklaren, want 2510 + 750 lijkt ook meer op wat ik dacht te hebben. En daarom ga ik uit van een 1 op 1 conversie.

Verder heeft de persoon die ik boven noem, dus wel een voucher, maar ook ongeveer het zelfde aantal coins (rond de 2600).

Het lijkt of ze alleen maar meer verwarring willen veroorzaken, en hopen dat ze naast de korting die ze nu al hebben laten verdwijnen, nog meer korting kunnen laten verdwijnen.

Iemand anders meldde me dat hij überhaupt geen e-mail heeft ontvangen, en nu ook überhaupt geen coins heeft.

Ik heb ze nu een e-mail gestuurd om te vragen of ze me een overzicht van m'n punten totaal van voor de verandering kunnen sturen, en de voorwaarden van het oude systeem ter vergelijking.

Ik denk dat dat overzicht in ieder geval kan eisen, maar ik verwacht eigenlijk een bullshit PR response terug aanvankelijk. Wat ik eigenlijk wil is m'n korting terug. Ongetwijfeld hebben dat ingedekt in zowel de oude als nieuwe voorwaarden, aan de andere kant.. Als ik begin van de maand langs kwam (want je kon de oude punten alleen in een fysieke winkel inwisselen), dan had ik nu 2 waardebonnen gehad van € 15,- euro, die sowieso een jaar geldig hadden geweest, en nu heb ik praktisch niks. En waardebonnen verdwijnen niet na een verandering van algemene voorwaarden. Dit is echt super klant onvriendelijk. Ze zijn al niet de goedkoopste, de punten compenseerde hier enigszins voor. Nu lijkt het er dus op dat ik überhaupt niks bij ze had moeten bestellen.

Maar voor ik ze op social media ga belagen, ben ik benieuwd of andere mensen de overgang ook negatief hebben ervaren?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ben daar echt helemaal niet mee bezig geweest en ook niet hoeveel punten ik had.
Daarnaast zie ik het als een extraatje die je krijgt door bij hen te kopen.

Mijn keuze om bij hen te kopen is ook vanwege het praatje met de medewerkers.
Als ik iets goedkoper wil hebben kan dat op andere plekken.

Lijkt me dat je het ook zo moet zien. Het lijkt me niet een recht die je hebt.

Daarnaast krijg je bij het correcte aantal punten meteen de bonnen. Heb je die niet gehad, dan had je niet genoeg punten.
Zo is het bij mij altijd gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 26-02-2020 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:55
Een praatje met een medewerker is mij toch geen 12 euro waard qua prijsverschil voor een Switch game uit bv de UK op launch day :P

Trouwens @Arunia je downplayed wel heel erg de problemen van het nieuwe systeem hoor.
Ten eerste de mensen die voor het nieuwe systeem bijna 1500 punten hadden voor een 15 euro bon die je kon uitgeven aan wat je ook maar wou, die zijn geript na de omzetting.

Mij mij ( ik had 1385/1500 punten dus bijna 15 euro ) is dat na het systeem omgezet naar een 7.50 bon die geldig is enkel op hun USED games en voor de rest hebben ze me 2550 coins gegeven, die bon is nutteloos want USED Switch games zijn bij hun 54.95 wat duurder is dan de nieuwprijs op Amazon of soms zelfs bij MM dus mij hebben ze weldegelijk een 15 euro voucher geript die geldig is op hun hele winkel en in ruil een 7.50 euro voucher voor enkel USED spul gegeven.

Ten tweede, in het nieuwe systeem kan je niet opstapelen of combineren, vanaf 4000 coins krijg je nu een 7.50 euro voucher maar hieronder de issues daarmee :

Ten eerste : je kan niet kiezen wanneer je die activeert, heb je 4000 coins ? dan activeert die 7.50 bon meteen en is die maar 60 dagen geldig. Komt er in die 60 dagen geen game uit wat je wilt ? pech gehad.

Ten tweede : je kan geen 2 bonnen van 7.5 euro uitgeven aan 1 aankoop, dus denk je slim te doen en 8000 coins te sparen om dan 15 euro te kunnen geven op een pre-order van een spel ? pech gehad, je kan enkel 1x 7.50 euro geven per order.

Voor wie actief het oude systeem gebruikte op bv een pre-order van een nieuwe full priced game is het nieuwe systeem een enorme downgrade.

Dat het jou weinig kan schelen en je wilt nog altijd lol maken met de medewerkers is leuk voor jou maar doe aub niet of het nieuwe systeem gelijkwaardig is aan het oude en dat alles koek en ei is.

Je zegt '' heb je genoeg punten ? dan krijg je meteen een bon, zo is het altijd geweest '' maar het verschil is wel dat je vroeger kon kiezen wanneer je die 15 euro bon activeert en aan wat je het uitgaf, nu activeren zij meteen op 4000 coins met een 60 dagen houdbaarheid op die bon en is die maar 7.50 ipv 15 en niet stapelbaar op 1 order.

Dus een dikke downgrade voor wie eens 1x in een blue moon bij GM komt en dan 15 euro kon geven op een pre-order van een 60 euro game.

[ Voor 13% gewijzigd door Katmi op 26-02-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik begrijp je punt hoor.

De oude punten als het geen bon werd, vervielen als het goed is ook na een jaar.
Maar welllicht dat ik er eigenlijk niet echt mee bezig ben voor de punten. Maar je hebt gelijk dat het een downgrade is.

Waar ik GM vaak voor gebruik is spellen die ik ruim van te voren kan pre-orderen om er op launch zeker van te zijn dat ik hem heb.
FFVII Remake staat al sinds dat het mogelijk is (2015?) op preorder bij GM.
Als ik daar later bij andere winkels nog achteraan moet gaan, dan val ik meestal buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Die mega order was van vorig jaar zomer, en was een webshop bestelling (en ik heb dus niks aan die "praatjes" met de medewerkers). Ik heb daarna nooit wat in een fysieke winkel gekocht, wat een vereiste is om die punten in te wisselen voor waardebonnen.

Ik werd verder gewezen op een threadop budgetgaming.nl, een site waar ik vrijwel nooit kom eigenlijk, maar ik heb voor de gelegenheid een account aangemaakt, want daar is een specifieke gamemania thread en 't is duidelijk dat ik dus niet de enige ben die hier problemen mee heeft. En ja, hoewel ik 't dus niet zeker weet, lijkt het er op dat ik waarschijnlijk in de buurt zit met de ruim 3000 punten die ik voor ogen had (en er lijkt ook kans dat ik 't kan navragen voor het precieze aantal). Dat betekent dat ik vóór 14-02 minimaal 30 euro korting op een game naar keuze had. Nu heb ik niks.

Maar het lijkt er op dat die overgang zelf dus een compleet zooitje was. Volgens die thread op budgetgaming, zou ik dus wél op z'n minst vouchers moeten hebben ter compensatie, maar die heb ik dus niet.

Maar die vouchers zijn gewoon een slechtere deal.

Waardebon:
- 15 euro voor 1500 punten
- 1 jaar geldig
- voor zover ik weet gewoon te combineren.

Voucher:
- 7,50 voor 4000 coins (de aantallen zijn aangepast, en zelfs variabel nu, maar ik hoor dat je wat meer moet uitgeven voor dezelfde korting)
- 2 maanden geldig
- niet te combineren.

Aan de ene kant denk ik inderdaad, "'t is een spaarsysteem, daar valt waarschijnlijk niks aan te doen". Aan de andere denk ik, "ik heb die bestelling geplaatst onder de oude voorwaarden, en had 'm überhaupt niet geplaatst als ik wist dat ze ruim een half jaar later zonder waarschuwing m'n spaarpunten zouden afnemen. Dat voelt als misleiding." Ik vraag me toch af of dit iets is voor de consumentenbond.

Nogmaals, op dit moment lijkt het erop dat ik gewoon 30 euro korting kwijt ben op een game naar keuze, en dat is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Gamemania gaat wss stoppen met zn punten. Giveaways kosten geld...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Nou ja, ze hebben 't pas aangepast. En dit is in plaats van de normale korting die andere winkels geven..

Anyway, ik was nalatig de follow-up te posten.. Het lijkt voor mij persoonlijk opgelost. Ik miste de punten omdat ze voor de verandering inderdaad de € 30,- korting (schijnbaar) aan m'n pas hebben gekoppeld. Maar ze hebben mij hier niet van op de hoogte gebracht, en dit is zowel niet het proces in hun oude beleid als in hun nieuwe. Als ik er niet achteraan was gegaan had ik 't nooit geweten.

Maar ik zal later in een winkel kijken of ik inderdaad die korting kan gebruiken. Zal waarschijnlijk m'n laatste aankoop bij GameMania zijn, dat nieuwe systeem is veel te veel gedoe, en communicatie is slecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 09-03-2020 20:50 ]

Pagina: 1