Windows 10 geen ethernetverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 14:07
Mijn vraag
...

Mijn windows 10 kan geen verbinding maken met het internet.
Ik kan wel de router benaderen en daar ook op inloggen maar verder kom ik niet. Normaal werk ik met Linux dus ik ben niet heel erg bekend met de werking van Windows.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Inmiddels is het uitgesloten dat het een hardware probleem is aangezien linux wel gewon werkt.
Ik heb een website proberen te openen via het ip adres dat werkt ook niet.
In CMD heb ik proberen te pingen maar dan zegt hij failed.
In apparaat beheer staan gewoon alle drives geinstalleerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:40
Waarom een nieuw topic is deze ziek? Windows heeft geen internet na installatie videokaart

Ga daar eerst eens in op de vraag of je een proxy aan hebt staan ja of nee?

[ Voor 24% gewijzigd door HKLM_ op 26-02-2020 16:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 14:07
Omdat het inmiddels duidelijk een netwerkprobleem is, mijn videokaart heeft er niets mee te maken.
In Linux kon ik mijn problemen oplossen met terminal commando's en daar werkt alles naar behoren. In Windows zoek ik me wezenloos door allerlei vage probleem oplossers die niets oplossen. Ik zit nu iets te zoeken naar DNS maar aangezien ik niet eens kan pingen betwijfel ik of dat het probleem is.

[ Voor 33% gewijzigd door asset185 op 26-02-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
pff kheb er geen zin in sorry, weinig info
lees de handleiding van je router, je pc is oke aangezien je in de router kan komen, een vast ip in de pc is nu het probleem, zet het op automatisch, en dan kijk je wat het probleem is van de router.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11
asset185 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:32:
Omdat het inmiddels duidelijk een netwerkprobleem is, mijn videokaart heeft er niets mee te maken.
In Linux kon ik mijn problemen oplossen met terminal commando's en daar werkt alles naar behoren. In Windows zoek ik me wezenloos door allerlei vage probleem oplossers die niets oplossen. Ik zit nu iets te zoeken naar DNS maar aangezien ik niet eens kan pingen betwijfel ik of dat het probleem is.
Dan nog mag het in het bestaande topic verder lopen. Graag met meer informatie van wat je geprobeert hebt en hoe je het opgelost hebt onder Linux. Een nieuw topic openen met minder informatie gaat de zaak niet veruit helpen...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 19:13
Post eens de output van ipconfig /all .

Als je probeert te pingen wordt de url dan in een IP adres omgezet? Kun je de router pingen? Kun je sites op het web pingen? Flush DNS cache eens met ipconfig /flushdns en herstart je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dubbel topic, en de oplossing zat hem blijkbaar in de NordVPN app
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.