Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een nieuwe pc ter vervanging van de mijn oude build uit 2014. (na jaren forum stalken hiervoor speciaal een account aangemaakt) Wil het met name gebruiken voor Gamen en weer wat toekomst ready zijn voor de wat zwaardere games die nu uit komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan een zelfde prijs kaartje als mijn oude systeem ongeveer €1800 inclusief Monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel 2 Schijven gaan over 1TB sata SSD en een 4TB HDD. SSD zal voor back-up van de main boot disk zijn. De 4TB schijf is voor file storage
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na de BBG topics doorlopen te hebben kom ik op de volgende lijst van onderdelen uit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar het liefst wel A-merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Komt te staan in de woonkamer, dus geluid is een factor die belangrijk is. Vandaar ook dat ik de waterkoeling heb gekozen om dat ik denk dat dit stiller is dan de normale luchtkoeling.
Hoe minder RGB/Leds hoe beter (de oude man in mij kan hier niet tegen)
Ga je overklokken?
Standaard instellingen zullen voldoende zijn denk ik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zaken waar ik enigzins onzeker over ben dan wel twijfel.
Hoop met dit systeem weer voor 5 a 6 jaar future proof te zijn
De kast: is er wellicht een andere optie die nog stiller is?
De videokaart: heb gezocht en deze lijkt qua prijs/performance het beste eruit te komen, maar door zoveel verschillende producenten kon ik niet zien over er nog geluids/koelings verschillen zijn.
Ook suggesties voor Monitor is welkom, maar rond de €300 tot €350 is maximaal wat ik daar aan wil uitgeven.
Het is een nieuwe pc ter vervanging van de mijn oude build uit 2014. (na jaren forum stalken hiervoor speciaal een account aangemaakt) Wil het met name gebruiken voor Gamen en weer wat toekomst ready zijn voor de wat zwaardere games die nu uit komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan een zelfde prijs kaartje als mijn oude systeem ongeveer €1800 inclusief Monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel 2 Schijven gaan over 1TB sata SSD en een 4TB HDD. SSD zal voor back-up van de main boot disk zijn. De 4TB schijf is voor file storage
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na de BBG topics doorlopen te hebben kom ik op de volgende lijst van onderdelen uit
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 471,- | € 471,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100x High Performance Liquid CPU Cooler | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 128,95 | € 128,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.709,30 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur maar het liefst wel A-merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Komt te staan in de woonkamer, dus geluid is een factor die belangrijk is. Vandaar ook dat ik de waterkoeling heb gekozen om dat ik denk dat dit stiller is dan de normale luchtkoeling.
Hoe minder RGB/Leds hoe beter (de oude man in mij kan hier niet tegen)
Ga je overklokken?
Standaard instellingen zullen voldoende zijn denk ik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zaken waar ik enigzins onzeker over ben dan wel twijfel.
Hoop met dit systeem weer voor 5 a 6 jaar future proof te zijn
De kast: is er wellicht een andere optie die nog stiller is?
De videokaart: heb gezocht en deze lijkt qua prijs/performance het beste eruit te komen, maar door zoveel verschillende producenten kon ik niet zien over er nog geluids/koelings verschillen zijn.
Ook suggesties voor Monitor is welkom, maar rond de €300 tot €350 is maximaal wat ik daar aan wil uitgeven.