Outlook 2016 icm Gmail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hi,

Ik heb een computer met W10, Outlook 2016 waar een gmail account in draait.
Los van de agenda lijkt de mail goed te werken (voor agenda heb ik een sync tool - Outlook Google Calendar Sync - moeten installeren want anders synct de agenda niet...).

Nu installeer ik dezelfde mailbox op een 2e computer, echter synct het niet allemaal met elkaar.
Zo staan er een hoop mappen alleen lokaal op de ene computer maar worden niet gesynct met Gmail.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het eerste waar ik aan denk is: is je mail wel via IMAP geconfigureerd?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Ja uiteraard.. via imap.gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats even van WOS naar CSA, aangezien Outlook geen besturingssysteem is.

Dus geen GSuite sync voor de mail, maar imap? Je kunt met imap AFAIK kiezen welke mappen worden gesynct. Misschien goed als je concreter zegt wat waar is ingesteld op beide.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Het is niet de betaalde versie van Gmail nee, maar hij zou toch ook moeten syncen tussen meerdere computers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Prosperr schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:59:
Het is niet de betaalde versie van Gmail nee, maar hij zou toch ook moeten syncen tussen meerdere computers dan?
Ik neem voor de grap even aan dat je het mailaccount (ook) op je telefoon hebt staan... en dus op meerdere computers gebruikt O-)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Jester-NL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Ik neem voor de grap even aan dat je het mailaccount (ook) op je telefoon hebt staan... en dus op meerdere computers gebruikt O-)
Ja klopt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 12:38
Prosperr schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:22:
Hi,

Ik heb een computer met W10, Outlook 2016 waar een gmail account in draait.
Los van de agenda lijkt de mail goed te werken (voor agenda heb ik een sync tool - Outlook Google Calendar Sync - moeten installeren want anders synct de agenda niet...).

Nu installeer ik dezelfde mailbox op een 2e computer, echter synct het niet allemaal met elkaar.
Zo staan er een hoop mappen alleen lokaal op de ene computer maar worden niet gesynct met Gmail.

Mis ik iets?
Is de mappenstructuur wel hetzelfde via de webbrowser of ook verschillend van de huidige W10 computer?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Ora et Labora schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Is de mappenstructuur wel hetzelfde via de webbrowser of ook verschillend van de huidige W10 computer?
1 van de 2 computers is in sync met gmail. Na inloggen via de webbrowser gecheckt net.
De andere dus niet, en vraag mij dus af waar dat door kan komen? Daar lijken mappen te staan onder de Inbox die niet terugkomen in Gmail.

Ik weet dat mappen structuur anders werkt bij Gmail dan Microsoft, kan het hiermee te maken hebben?
Als je een map aanmaakt in Outlook (en onder je inbox hangt zeg maar) dat die niet als map aangemaakt wordt in Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 12:38
Prosperr schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:32:
[...]

1 van de 2 computers is in sync met gmail. Na inloggen via de webbrowser gecheckt net.
De andere dus niet, en vraag mij dus af waar dat door kan komen? Daar lijken mappen te staan onder de Inbox die niet terugkomen in Gmail.

Ik weet dat mappen structuur anders werkt bij Gmail dan Microsoft, kan het hiermee te maken hebben?
Als je een map aanmaakt in Outlook (en onder je inbox hangt zeg maar) dat die niet als map aangemaakt wordt in Gmail?
Je hebt in Outlook wel de mappen aangevinkt?:
https://support.office.co...68-4499-9d25-54fe236aee6a
En:
https://answers.microsoft...b4-4b0b-9e6b-2510ff1885aa

Het kan zijn dat de mappen lokaal staan en niet aangemeld bij IMAP.

Dat kun je testen door een map via de webbrowser aan te maken en te kijken of deze wel op beide computers werkt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1