Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 16:26
Medetweakers,

Sinds kort probeer ik te switchten van muisarm, van rechts naar links, om mijn rechterarm te ontlasten. Nu is het niet heel moeilijk om de muisknoppen van mijn externe muis ook direct te wijzigen in Windows, zodat deze omgekeerd zitten (voor linkshandigen). Echter nu wil ik graag dat de fysieke knoppen op mijn touchpad van mijn laptop niet switchen naar linkshandig, maar deze rechtshandig geconfigureerd blijven.

Nu kan ik wel telkens in Windows als ik mijn USB muis niet in mijn laptop heb de knoppen handmatig omzetten, maar ik zou graag zien dat dit automatisch kan, dat als ik mijn USB muis ontkoppel, dat Windows direct switched naar de rechtshandige configuratie van de touchpad en niet de linkshandige configuratie behoudt.

Is er een rigistery edit die ik kan doen om het "hard" in Windows te zetten of kennen jullie toevallig software die dit kan?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Je zou op basis van een event een geplande taak kunnen aanmaken in windows die runt als dit event voorkomt. Het wijzigen van links naar rechts is zo te zien gewoon een 0 en een 1 in het registery onder 'HKCU:\Control Panel\Mouse'

Als je daar dan iets aan koppelt als Set-ItemProperty 'HKCU:\Control Panel\Mouse' -Name SwapMouseButtons -Value 0 bij het voorkomen van het event dan gaat hij weer terug naar de orginele settings.

Cloud ☁️

• Zatan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 16:26
Thanks voor je reply! Ik heb al een beetje zitten kijken in de event viewer welk event ik hiervoor zou kunnen gebruiken. Nou kom ik in de DeviceSetupManager alleen de "connects" van USB devices, en zo ook de Lenovo muis tegen, echter niet de "disconnects". Ook in de kernel-PnP kom ik alleen maar device installers tegen.

Enig idee waar ik de disconnects kan vinden?