Macbook pro wordt heet/blaast sinds vervangen batterij+SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Een tijdje terug is mijn batterij en SSD van mijn macbook mid 2012 vervangen bij Fixers. De SSD was kapot en de batterij liep erg snel lees en was gezien het aantal cycli ook aan vervanging toe.

Sinds ik de mac terug heb blaast de mac enorm en wordt hij soms ook aardig heet. Hiervoor heb ik nooit daarmee problemen gehad, hij was altijd muisstil. Ik gebruik de mac puur voor surfen en voor tekstverwerking, draai geen zware programma's en ook de opslag is altijd 75% vrij.

Hierbij een printscreen van fancontrol op dit moment, terwijl ik niets bijzonders doe. Hij blaast al ruim een half uur aan een stuk door. Zelf heb ik er echt totaal geen verstand van, vandaar dat ik jullie hier om hulp vraag.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vtxo7ot9zr5.51.20.png

Ik ben een kleine twee weken terug teruggeweest met de macbook en heb het Fixers voorgelegd. Eerst kreeg ik van hen een mail terug dat het na een paar testen aan het moederbord bleek te liggen, de batterij zou niet opladen. Ik heb toen teruggemaild dat ik hier niets van begreep, er zat net een nieuwe batterij in en ik had helemaal geen problemen met die batterij. Ik kwam voor een ander probleem. Ik kreeg toen een excuusmail terug dat zij het "verkeerd" gelezen hadden maar dat het probleem wel in het moederbord zat en dat dit het ventilatoren probleem veroorzaakten. Na een discussie, die ik niet heb gewonnen, toch maar besloten dan het moederbord te vervangen. Er zat immers al 300 euro in aan de nieuwe SSD en batterij. Bij het ophalen van de mac werd mij echter weer verteld dat het probleem toch niet in het moederbord zat nadat ze weer tests hadden gedaan (waarom dan deze discussie?), maar dat ze hem "gewoon hebben schoongemaakt". Iets wat ik ook vreemd vind, want 3 maanden geleden hebben ze mijn mac ook al ter reparatie voor hun neus gehad.

Lang verhaal kort: het probleem van het blazen/heet worden is ontstaan nadat ik de mac bij hen ter reparatie van de SSD en batterij heb gebracht en ik krijg nu 3 verschillende versies van hen te horen. Nu heb ik mijn mac weer terug en lijkt het probleem nog eerder dan eerst. Op internet lees ik dat vervanging van een SSD de oorzaak zou kunnen zijn, dat dit mogelijk teveel van de mac vraagt. Ik had eerst de standaard Samsung SSD en nu dus een Aurora SSD.

Ik ga dus weer terug naar Fixers, maar ben het inmiddels zo beu dat ik hier wat informatie wil inwinnen. Wat kan ik nu het beste doen? Waar aan kan het nu liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:47
Ik zie temperatuur van 100+ graden. Dus het is goed dat de fans blazen.
Ik zou nagaan of de heatsink goed vast zit en of je fans en vents niet verstopt zitten met stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robbie, volgens Fixers hebben ze alles al schoongemaakt.
Enig idee wat die 100+ graden kan veroorzaken? Ik heb dit probleem sinds dat die nieuwe batterij / SSD erin is gezet. Voorheen werd ook nooit mijn macbook zo heet.
Bij Fixers word ik ook niet wijzer namelijk. Heatsink kan ik hen nog om vragen, maar ik heb de laptop voor dit probleem al weggebracht en ze kwamen eerst dus aan met die rare verhalen uit mn openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
100 graden of meer kan verschillende oorzaken hebben:
* Slechte koelpasta, het is tenslotte een 2012 model die had al 2 keer nieuwe pasta kunnen krijgen.
* Slechte SATA kabel, het is tenslotte een 2012 model die dat bekende probleem heeft.

Probeer eens wat:
Maak een nieuwe gebruiker aan, log daar op in en kijk wat er gebeurt. Heb je hetzelfde dan is het een hardwarematig probleem.

Kijk eens met EtreCheck wat voor processen er allemaal lopen en geladen zijn in het huidige account. Dat is net even een stukje inzicht wat je dan krijgt.

En ja, sommige "Fixers" maken meer kapot dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:11:
Een tijdje terug is mijn batterij en SSD van mijn macbook mid 2012 vervangen bij Fixers. De SSD was kapot en de batterij liep erg snel lees en was gezien het aantal cycli ook aan vervanging toe.
Wat was er kapot aan de SSD en wat voor SSD was het? gedetaillieerd antwoord graag.
[quote]
Sinds ik de mac terug heb blaast de mac enorm en wordt hij soms ook aardig heet. Hiervoor heb ik nooit daarmee problemen gehad, hij was altijd muisstil. Ik gebruik de mac puur voor surfen en voor tekstverwerking, draai geen zware programma's en ook de opslag is altijd 75% vrij.
[quote]

Is er een SMC reset uitgevoerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201295
Ik ben een kleine twee weken terug teruggeweest met de macbook en heb het Fixers voorgelegd. Eerst kreeg ik van hen een mail terug dat het na een paar testen aan het moederbord bleek te liggen, de batterij zou niet opladen. Ik heb toen teruggemaild dat ik hier niets van begreep, er zat net een nieuwe batterij in en ik had helemaal geen problemen met die batterij. Ik kwam voor een ander probleem. Ik kreeg toen een excuusmail terug dat zij het "verkeerd" gelezen hadden maar dat het probleem wel in het moederbord zat en dat dit het ventilatoren probleem veroorzaakten. Na een discussie, die ik niet heb gewonnen, toch maar besloten dan het moederbord te vervangen. Er zat immers al 300 euro in aan de nieuwe SSD en batterij. Bij het ophalen van de mac werd mij echter weer verteld dat het probleem toch niet in het moederbord zat nadat ze weer tests hadden gedaan (waarom dan deze discussie?), maar dat ze hem "gewoon hebben schoongemaakt". Iets wat ik ook vreemd vind, want 3 maanden geleden hebben ze mijn mac ook al ter reparatie voor hun neus gehad.
Stop maar weer, Wat is dit voor gezeur?
Lang verhaal kort: het probleem van het blazen/heet worden is ontstaan nadat ik de mac bij hen ter reparatie van de SSD en batterij heb gebracht en ik krijg nu 3 verschillende versies van hen te horen. Nu heb ik mijn mac weer terug en lijkt het probleem nog eerder dan eerst. Op internet lees ik dat vervanging van een SSD de oorzaak zou kunnen zijn, dat dit mogelijk teveel van de mac vraagt. Ik had eerst de standaard Samsung SSD en nu dus een Aurora SSD.

Ik ga dus weer terug naar Fixers, maar ben het inmiddels zo beu dat ik hier wat informatie wil inwinnen. Wat kan ik nu het beste doen? Waar aan kan het nu liggen?
Er wordt dus helemaal niks gefixed, stop er maar weer mee. Ik wil van te voren van dit bedrijf weten, wat ze gaan doen en ik wil weten wat het veroorzaakt. met onderbouwingen. Excuses voor mijn taalgebruik.