Ervaring met ACV-ketel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannick_h
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05-2020
Hallo,

Ik merk dat er ook naar bouwen/verbouwen vrij veel kennis zit op tweakers _/-\o_ .

Via een zelfbouwfirma heb ik een voorstel van een ACV HRE Kompact CV ketel + ACV Smartgreen boiler. Zijn er hier die ervaring hebben met deze ketel of met ACV in het algemeen? (de boiler is prima weet ik)
De geringe feedback die ik online vind geeft een matige score voor ACV.

Zou de meerprijs voor een Bosch ketel + pompgroep van €2000 verantwoord zijn...

Bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ACV koopt buitenlandse ketels in en certificeert die voor de belgische markt. De ketel die je noemt is een Nederlandse Intergas ketel. HRE, HRE-A en HREco staan gewoon als betrouwbaar bekend in Nederland.

Let even op welke ketel er precies bedoeld wordt. Op de website van ACV spreken ze over de HRE Eco, op de afbeelding zie ik een Intergas HREco. De HRE zelf is een ouder model waar ze later met de HRE-A een energiezuinige modulerende pomp in hebben geplaatst.

Edit: waarom wil je overigens een boiler? Die ketel is een doorstroomtoestel die voldoende tapwater zou moeten kunnen leveren. Ga je hem toepassen in een appartementencomplex?

[ Voor 16% gewijzigd door _JGC_ op 26-02-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannick_h
Bedankt voor je antwoord!

Het is een HRE-A model, dit heb ik kunnen afleiden uit een vergelijking van de technische gegevens op de websites van Intergas en ACV. Is het zonde om deze ketel te kopen indien er nieuwere alternatieven zijn?

Het is een moeilijke knoop om door te hakken... Per positieve recentie online (bij zowel ACV en Intergas) is er 1 neutraal en 1 die de ketel afbreekt. Heel diverse commentaren...

Vanwaar de boiler: 1 vrouw + 2 dochters in huis die bad/douche verslaafd zijn :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:41
yannick_h schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:07:

Het is een HRE-A model, dit heb ik kunnen afleiden uit een vergelijking van de technische gegevens op de websites van Intergas en ACV. Is het zonde om deze ketel te kopen indien er nieuwere alternatieven zijn?

Het is een moeilijke knoop om door te hakken... Per positieve recentie online (bij zowel ACV en Intergas) is er 1 neutraal en 1 die de ketel afbreekt. Heel diverse commentaren...
geen ervaring met het merk, maar ik zou zelf een remeha intergas atag daalderop of valliant ketel nemen. dit omdat de lokale installateurs die onderdelen gewoon hebben liggen, en je dan dus niet een week zonder warmte zit.
Vanwaar de boiler: 1 vrouw + 2 dochters in huis die bad/douche verslaafd zijn :)...
Muntjesautomaat ophangen, muntje = 5-10 minuten warm water, geen muntje = koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

Heb je meerdere douches in huis? Anders is het niet echt nodig. Wat wel leuk is natuurlijk dat je je huis kunt verwarmen tijdens het douchen.

Maar dan nog. Koop een warmtepompboiler en een douche WTW zou ik zeggen. Zo'n buffervat bij je gasketel is toch wel een beetje verleden tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 26-02-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

HRE-A is prima. Loopt wel achter op de HREco en Xtreme, maar worden nog veelvuldig toegepast.

Wat betreft recensies: Intergas loopt al jaren mee en hun oudere ketels waren niet geweldig. Ook de HRE's tot 2012 hadden wel wat kinderziektes, maar verder zijn het hele betrouwbare ketels die heel makkelijk en goedkoop in onderhoud zijn.

Wat warmwater betreft, douchen en bad is echt geen probleem met die ketels. Zou daar geen buffervat willen aanschaffen. Ik heb hier met een geknepen HRE 28-24 in no time een bad vol.

[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 26-02-2020 20:19 ]

• yannick_h
Thanks voor jullie antwoord.

Dit geeft me toch wat meer vertrouwen. Ook nog daarpas met de zelfbouwfirma openlijk besproken, wat me voldoende comfort gaf dat ze veel ervaring hebben met dit type ketel.

Betreffende de boilerkeuze. Ik heb 2 douches in huis. De bedoeling is dus om 2 douches tegelijk te nemen. 15L aan 40° lijkt me net te weinig hiervoor, zelfs met spaarkoppen...

Gr. Yannick
Pagina: 1