stuurt de iphone informatie mee bij uitgaande telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerivlasselaer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-02-2020
Mijn vraag
Hoi tweakers,
recent heb ik vastgesteld dat mijn iphone (volgens mij) informatie meestuurt die niet zou horen als ik een uitgaand telefoontje pleeg.

Even toelichten, vroeger had ik een bedrijfje met een naam. ik gebruikte mijn huidige nummer hiervoor.
Het bedrijfje bestaat niet meer en heb wat mij betreft elke link hiermee uitgewist.
Recentelijk hoor ik bij twee vreemde mensen, dus mensen die mijn nummer nog niet hadden en ook niet toegekend was in hun telefoonboek dus, dat de naam van mijn bedrijf erop kwam als ik hen belde.

Gezien de gevoeligheid van dit bedrijf wil ik dit koste wat kost voorkomen.

heeft er iemand weet van één of andere instelling op MIJN telefoon die hiervoor zou kunnen zorgen dat die info (die trouwens volgens mij nergens nog aanwezig is op mijn iphone) meegestuurd wordt??
Ik zou me anders helemaal niet kunnen voorstellen hoe die info bij die onbekende ontvanger van mijn telefoontje die info te zien krijgt op zijn scherm?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iOS 13.1.2 Iphone XR 64Gb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
Mocht je het willen proberen: stop je simkaart in een andere telefoon (die je nog neit gebruikt hebt met dat nummer) en bel naar iemand die jouw nummer nog niet heeft.
Als het nummer nu gewoon normaal is -> ligt aan je mobiel
Als het nog steeds info over je bedrijf geeft -> ligt aan simkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Het is goed mogelijk dat het "probleem" zit aan de kant van de ontvangers van de oproepen. Gezien je je huidige nummer gebruikt hebt voor je bedrijf, zal de koppeling tussen nummer en bedrijfsnaam ongetwijfeld in allerlei databases terecht zijn gekomen. Er zijn diverse "caller ID" diensten en apps die het telefoonnummer van een binnenkomende oproep opzoeken in een database en op deze manier er een naam aan proberen te koppelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:59

Rmg

De default android dialer gooit het koppelt het binnenkomende nummer aan bedrijfsnamen via de google search. De Iphone zal ook zo'n service hebben.

Ik zou maar eens je nummer gaan googlen en kijken waar het nog geregistreerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had hetzelfde. Het blijkt dat als je telefoonnummer bij Google Maps staat bij een bedrijf, veel Android telefoons de bedrijfsnaam in beeld weergeven.
Door je telefoonnummer bij Google maps weg te halen is dat opgelost.

De iPhone deels deze gegevens dus niet.

🌞🍃

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Samsung heeft hier toch een feature voor die dit mogelijk maakt? Dus zo gek is dat niet.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Rmg schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:12:
De default android dialer gooit het koppelt het binnenkomende nummer aan bedrijfsnamen via de google search. De Iphone zal ook zo'n service hebben.

Ik zou maar eens je nummer gaan googlen en kijken waar het nog geregistreerd staat.
Yep, dit is het antwoord inderdaad. Ook lang last van gehad 5 jaar geleden dat mijn bedrijfsnaam in beeld kwam bij Android gebruikers. De iPhone doet/deed dit trouwens niet.

Je iPhone stuurt niks mee, het zit aan de andere kant. Hier ook wat meer info er over: https://support.google.com/business/thread/6691702?hl=en
en:
https://support.google.com/phoneapp/answer/3459196

[ Voor 4% gewijzigd door ex87 op 27-02-2020 19:26 ]

Pagina: 1