Onderzoek: Tesla's autopilot en afgeleide bestuurder zijn o

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:13

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Topicstarter
Mijn punt: In het artikel mist voor zover ik zie dat Apple hier de rol van werkgever inneemt. Nu wordt m.i. gesuggereerd dat de onderzoekende autoriteit maatregelen eist voor alle iPhones. Dit is incorrect.

nieuws: Onderzoek: Tesla's autopilot en afgeleide bestuurder zijn oorzaak Mod...
@Koekiemonsterr.

In het artikel wordt het volgende gesteld:
Zijn telefoon was een iPhone en volgens de NTSB treft ook Apple enige blaam, omdat het bedrijf geen beleid had om het gebruik van mobiele telefoons tijdens het rijden te beperken

Uit het rapport, pagina 2, 'Driver distraction' blijkt dat Apple hier de rol van werkgever had.

The Tesla driver was likely distracted by a gaming application on his cell phone before the crash (...). The driver was using a company-supplied phone, but his employer, Apple Inc., did not have a policy preventing cell phone use while driving. Strong company policy, with strict consequences for using portable electronic devices while driving, is an effective strategy in helping to prevent the deadly consequences of distracted driving.

En inderdaad, als toevoeging wordt de technische wens (als die uitdrukking sterk genoeg is) geuit voor een technologische implementatie van 'onderweg-herkenning'.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Goudvis op 26-02-2020 10:57 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Yes ik heb dat nog even toegevoegd. Zag het in eerste instantie wel langskomen, maar heb dat toen niet meteen opgeschreven, omdat de NTSB dit in feite aangrijpt om te pleiten voor een algemene 'onderweg-herkenning'. Maar je hebt gelijk, de raad heeft het daarbij in eerste instantie over de verantwoordelijkheid als werkgever en dus niet alle iPhones inderdaad. Nuance toegevoegd, thanks :)