Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:43

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mijn dochter heeft een Samsung Galaxy S7, waarvan het scherm niet meer werkt (LCD kapot). Het scherm werd eerst vlekkerig paars en na een tijdje was het compleet paars. Daarna werd het scherm zwart en is niet meer aangegaan. Omdat het toestel toch al wat ouder is heb ik besloten om een nieuwe telefoon voor haar te kopen (Huawei P30). Nu zit ik even met het overzetten van de data.

Wanneer ik hem aan een computer hang, dan herkent de computer de telefoon, maar kan ik niet bevestigen om de connectie op te zetten. Is er een manier hoe ik de data er alsnog af kan halen? Ik las een stukje over ADB, maar dat gaat niet, want ze heeft USB debugging niet aan staan.

Misschien dat iemand een truukje weet?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 22:54
Ik heb op 'gevoel' bij mijn OnePlus screencast aan weten te zetten (kostte een uurtje), en toen vervolgens via developer options USB debugging, en toen kon ik via mijn pc via ADB hem normaal besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Goeie tip, maar ik zou niet weten waar het staat. Ik neem aan dat je dan sleept vanaf de bovenkant en dan naar beneden, maar waar het icoontje dan verder zou moeten staan heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 08:45

thorgal21

Forum Noob

Volgens mij bestaan er adapters van Samsung telefoon naar HDMI, dan kan je hem aansluiten op een monitor en op die manier je handelingen uitvoeren.

https://www.techjunkie.co...-samsung-galaxy-s7-to-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:05
HellBeast schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:21:
Mijn dochter heeft een Samsung Galaxy S7, waarvan het scherm niet meer werkt (LCD kapot). Het scherm werd eerst vlekkerig paars en na een tijdje was het compleet paars. Daarna werd het scherm zwart en is niet meer aangegaan. Omdat het toestel toch al wat ouder is heb ik besloten om een nieuwe telefoon voor haar te kopen (Huawei P30). Nu zit ik even met het overzetten van de data.

Wanneer ik hem aan een computer hang, dan herkent de computer de telefoon, maar kan ik niet bevestigen om de connectie op te zetten. Is er een manier hoe ik de data er alsnog af kan halen? Ik las een stukje over ADB, maar dat gaat niet, want ze heeft USB debugging niet aan staan.

Misschien dat iemand een truukje weet?
Nou toevallig ben ik hier 2 weken geleden voor mijn broertje mee bezig geweest. Wat gebruikt ze als lockscreen? Is dat dan patroon, pincode, vingerafdruk, gezichtsscan of wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
thorgal21 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:07:
Volgens mij bestaan er adapters van Samsung telefoon naar HDMI, dan kan je hem aansluiten op een monitor en op die manier je handelingen uitvoeren.

https://www.techjunkie.co...-samsung-galaxy-s7-to-tv/
Goeie tip man! Daar ga ik naar op zoek. Moet dan een micro USB naar HDMI zijn neem ik aan? Ik heb wel een USB-C naar HDMI. Kijken of ik daar nog een verloopje van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
dehardstyler schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Nou toevallig ben ik hier 2 weken geleden voor mijn broertje mee bezig geweest. Wat gebruikt ze als lockscreen? Is dat dan patroon, pincode, vingerafdruk, gezichtsscan of wachtwoord?
Ze gebruikt een patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:05
Hmm dat is vervelend, dat is precies de lastigste met een kapot scherm. :P
Maar ik heb dit filmpje gebruikt, en zo alles van mijn broertje kunnen redden: YouTube: How to recover data from a Samsung phone with a broken screen, audio...

Hij gebruikte wel de pincode, dus dat was zo gepiept. Een patroon met de muis tekenen zonder de muis te zien, is wel een challenge.

Ik denk toch dat @thorgal21 een veel betere oplossing heeft, waar ik niet bij stil gestaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
HellBeast schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Goeie tip man! Daar ga ik naar op zoek. Moet dan een micro USB naar HDMI zijn neem ik aan? Ik heb wel een USB-C naar HDMI. Kijken of ik daar nog een verloopje van heb.
Helaas. De S7 ondersteunt geen HDMI over USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
ChinaGeek schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:19:
[...]

Aah, zonde zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 09:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

ChinaGeek schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:19:
[...]

Dat doet hij wel degelijk. Alleen doet de S7 dat niet via de 'standaard' MHL kabels welke op de voorgaande modellen werkten, maar heb je een kabel die DisplayLink ondersteund nodig. Vaak wordt dit ook wel een HDMI USB-OTG (USB On The Go) adapter genoemd. Bol.com en AliExpress staan hier vol mee en voor €10 a €15 zijn deze goed te vinden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
E-Vix schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Dat doet hij wel degelijk. Alleen doet de S7 dat niet via de 'standaard' MHL kabels welke op de voorgaande modellen werkten, maar heb je een kabel die DisplayLink ondersteund nodig. Vaak wordt dit ook wel een HDMI USB-OTG (USB On The Go) adapter genoemd. Bol.com en AliExpress staan hier vol mee en voor €10 a €15 zijn deze goed te vinden.
Ik ga op onderzoek uit. De moeite waard!

Pagina: 1