Advies: Mogelijke opties Mechanisch Toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• skywarior
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-01 06:51
Hoihoi, het is eindelijk zo ver dat mijn Logitech G15 het begint te begeven, dus toch tijd een stap vooruit te maken na al die jaren! ^^
Dus ik denk, misschien hebben jullie een goed idee voor mij. Alvast heel erg bedankt! ;)

Ik zoek een en voor?
Mechanisch toetsenbord met verschillende functies. Voor;
- Gaming (shooters)
- Schrijven van artikelen etc
- Graphic design

Wat is je budget?
Zo'n 70 tot misschien 120 EU

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Wat zijn verdere wensen
- rgb aan of uit kunnen zetten
- Indien mogelijk een mute knop/media knop. Maar indien nodig wil ik hier wel van afstappen.
- Numpad
- Misschien een paar programeerbare knoppen.
- Niet te luid klinkend.

keys
Denk ik nog over na. Ik denk aan of de MX red/Nature White. Of misschien de MX Brown.

Daarnaast is het voor mij wel opletten betreft pols problemen.

Alle reacties

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 12:51

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zelf in het bezit van een G15 (de v1 nog) waarvan de verlichting het behoorlijk aan t begeven is, volg ik dit topic graag omdat mijn wensen zo ongeveer overeen komen. Moet wel zeggen: het typt nog steeds zeer prettig. En omdat het moeilijk is om dat zomaar even in een winkel te bepalen, luister ik graag mee naar ervaringen van medetweakers.

• skywarior
Als je iets vindt of weet laat mij ook gerust weten @edeboeck Tot dusver nog steeds geen idee haha.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Het is vrijwel onmogelijk nuttig advies te geven op toetsenborden en muizen.

Wat je opnoemt is een kwestie van filteren (Numpad, Programmeerbare knoppen), is aanwezig op vrijwel alle moderne mechanische toetsenborden met een paar selecte uitzonderingen (RGB toggle, media control) of is zeer subjectief en onmogelijk om advies op te geven (niet te luid klinkend).

Ik heb zelf een MK750 kunnen vinden voor 100E, voor die prijs is het zeker een aanrader.

Als het vervangen geen hoge nood heeft zou ik eerder gewoon alert zijn op interessante prijsdalingen ( -> MK750 ).

• skywarior
@Thomg Bedoel met programeerbare knoppen meer G knoppen zoals de G15 bijvoorbeeld had. Dit maakte mijn werk een stuk makkelijker in bepaalde art programmas etc. Dat is waar ik voornamelijk op stuk loop. En dat is niet erg te filteren.

Zelfs al zijn het suggesties, alles wat me enigsinds juiste richting in kan brengen en goede gear is, is handig.

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij doet geen enkel keyboard aan al je eisen/wensen.

Onderstaande komt meest in de buurt denk ik.
pricewatch: Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

Heeft dan geen Cherry MX switches, maar een Romer-G is in principe ook prima en in dit geval is het vergelijkbaar met een Cherry MX Brown.

Geen RGB, maar wel wat verlichting hier en daar.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

De luxere logitech borden hebben wel alle eisen, maar dan inderdaad geen Cherry switches.
Maar dat valt weer niet in budget...

• skywarior
Hmmm okok. En als ik dan bv niet de G knoppen alike zou nemen. (Misschien is er een apart apparaat wat ik er later bij kan zetten met switches, not sure?) Zou er dan meer mogelijk zijn?

Bedankt voor de reacties trouwens ^.^

• bayatsog
Dan krijg je wel iets meer keuze:

categorie: Toetsenborden

In dit geval heb je Cherry MX Red.
Als je dan ook RGB wilt, dan is de Corsair K68 RGB wel een leuke.

Uit eigen ervaring kan ik melden dat ik zeer tevreden ben met Corsair in combinatie met Cherry MX Red.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bayatsog schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:26:
Volgens mij doet geen enkel keyboard aan al je eisen/wensen.

Onderstaande komt meest in de buurt denk ik.
pricewatch: Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

Heeft dan geen Cherry MX switches, maar een Romer-G is in principe ook prima en in dit geval is het vergelijkbaar met een Cherry MX Brown.

Geen RGB, maar wel wat verlichting hier en daar.
Zelf ook in bezit van een G613. Ik wil dan ook geen kleurenfeest op mn bureau, maar heb nu een mooi grijs toetsenbord met heerlijke mechanische toetsen en programmeerbare G-knoppen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bayatsog schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:21:

Uit eigen ervaring kan ik melden dat ik zeer tevreden ben met Corsair in combinatie met Cherry MX Red.
Het nadeel van de Corsairs met MX Red vind ik zelf dat ze wel erg licht typen. Ik heb zelf een K65je liggen, leuk bordje, maar ik vind 'm eigenlijk net te licht typen.

Het probleem is vooral dat er zoveel meningen over zijn, dat het niet echt makkelijk is om de TS 1 plank aan te raden.

Dus @skywarior wat voor iets zoek je? Iets dat heel licht tikt, zoals een MX Red, of een wat zwaardere zoals een MX Brown (of misschien zelfs blue).

En kijk ook gerust eens naar andere switches. Ik ben voor m'n nieuwe keyboard op een gegeven moment ook overgestapt van Cherry MX's naar Flaretechs, en dat bevalt me eigenlijk prima. Ik werk zelf nu met een Wooting Two, als je die kan vinden is die misschien nog wel interessant. Het enige is dat je volgens mij geen programmeerbare knoppen op het ding hebt, en afhankelijk van de switches is het ding niet heel stil (al vind ik 'm zelf best wel meevallen, m'n oude Blackwidow met MX Blues klinkt een stuk harder). En het voordeel van de Wootings is dat je de switches zowaar nog kunt (hot)swappen.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Zelf sinds een paar maanden tevreden gebruiker van de Keychron K4. Is een bedraad, of als je wilt draadloos toetsenbord, verschillende opties wat btreft verlichting, eventueel een alu frame. Keus wat betreft switches is er ook. Zelf heb ik de Gateron Browns gekozen. Toetsenbord is een 96 uitvoering, dus klein, maar met numad.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-01 09:42
De pricewatch werkt hier uitstekend voor, filteren op wat je graag wilt hebben, desnoods bestel je een paar toetsenborden en probeer je ze uit, stuur je weer terug wat je niet fijn vind. Zo moeilijk is het allemaal niet.

• bayatsog
TERW_DAN schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:28:
[...]

Het nadeel van de Corsairs met MX Red vind ik zelf dat ze wel erg licht typen. Ik heb zelf een K65je liggen, leuk bordje, maar ik vind 'm eigenlijk net te licht typen.

Het probleem is vooral dat er zoveel meningen over zijn, dat het niet echt makkelijk is om de TS 1 plank aan te raden.
Het is inderdaad een flinke overstap van Blue naar Red gaan, maar je went eraan als je het dagelijks gebruikt.

• skywarior
Stil is zeker een must voor mij @TERW_DAN

Ik weet niet hoe de G15 tegenover andere moderne toesenborden werkt. Maar te licht zou niet super zijn maar te zwaar zou ook weer een probleem kunnen zijn. Dus vandaar dat ik er nog wat in de twijfel mee zit.
Het is idnerdaad heel lastig, vandaar ook dat ik wat input zocht.

Op zich heel aantrekkelijk. En haal er dan ook zeker wat meer inspiratie uit.

Klopt het trouwens dat er wel wat problemen zijn met corsair plankjes en hun software van wat ik had vernomen?
Pagina: 1