Via ingebouwde Sony tv chromecast 4k met 120hz mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sndr123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-07 15:53
Kan ik via de ingebouwde chromecast op de sony KD49XG9005 vanaf mijn ipad 4k met 120hz streamen? Of gaat er iets verloren via een van deze kanalen? De tv zelf kan 4k in 120hz aan. De HDMI poort is 2.0, dus kan dit niet. Ik ben dus benieuwd of het zoals ik hierboven vraag wel kan.

Ben dus benieuwd of de ingebouwde chromecast dit aankan, mijn internet 70mbits up/down (via welke de content wordt gestreamt) en mijn ipad (2019). Ik ben een leek op dit gebied, dus alvast excuses voor evt kromme vragen van me, haha. Alvast bedankt!

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:32
De Sony 49XG9005 en Chromecast Ultra bieden allebei geen ondersteuning voor 4K op 120Hz. Daarnaast zou het sowieso onmogelijk zijn om dit draadloos te kunnen streamen aangezien jouw bandbreedte hiervoor verre van toereikend is.

• Sndr123
Deze sony biedt al geen 4k op 120hz? Dat snap ik niet, want zo staat het wel in de specs..
En de ingebouwde chromecast (een ultra?) kan dit dus (ook) niet leveren? Dat is wel een domper dan... ik zou de sony willen vanwege content op 120hz!

• Freshouttheoven
Sndr123 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:09:
Deze sony biedt al geen 4k op 120hz? Dat snap ik niet, want zo staat het wel in de specs..
En de ingebouwde chromecast (een ultra?) kan dit dus (ook) niet leveren? Dat is wel een domper dan... ik zou de sony willen vanwege content op 120hz!
In de specs staat dat de Sony 49XG9005 over een 120 Hz paneel beschikt, doordat deze tv een HDMI 2.0 poort heeft is het niet mogelijk om 4K op 120Hz te verwerken. Er zijn maar weinig tv's momenteel verkrijgbaar die 120Hz op 4K volledig ondersteunen, dan zou je eerder naar een LG C9 moeten kijken.

120Hz op Full HD of 60 Hz op 4K is geen enkel probleem voor de Sony XG9005.

Ik adviseer je om je in te lezen m.b.t. dit onderwerp, met een paar simpele zoekopdrachten ben je up to date. Dit gezegd hebbende heb je momenteel vrij weinig aan 4K op 120Hz aangezien de huidige en nieuwe gameconsoles die eind dit jaar uitkomen dit niet ondersteunen c.q. niet krachtig genoeg zijn. Of je moet een peperdure game pc hebben ;).

• Sndr123
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:29:
[...]

In de specs staat dat de Sony 49XG9005 over een 120 Hz paneel beschikt, doordat deze tv een HDMI 2.0 poort heeft is het niet mogelijk om 4K op 120Hz te verwerken. Er zijn maar weinig tv's momenteel verkrijgbaar die 120Hz op 4K volledig ondersteunen, dan zou je eerder naar een LG C9 moeten kijken.

120Hz op Full HD of 60 Hz op 4K is geen enkel probleem voor de Sony XG9005.

Ik adviseer je om je in te lezen m.b.t. dit onderwerp, met een paar simpele zoekopdrachten ben je up to date. Dit gezegd hebbende heb je momenteel vrij weinig aan 4K op 120Hz aangezien de huidige en nieuwe gameconsoles die eind dit jaar uitkomen dit niet ondersteunen c.q. niet krachtig genoeg zijn. Of je moet een peperdure game pc hebben ;).
Thanks voor je reply. De hdmi 2.0 poort staat er toch los van? Ik heb gelezen dat 2.0 dit idd niet kan bieden. Maar de chromecast is ingebouwd... of is die ook op een 2.0 ingebouwd moet ik dan aannemen? Ik dacht dat een ingebouwde chromecast anders zou zijn dan zelf een chromecast extern op een hdmi poort aansluiten. Maar jij denkt dat die ingebouwde chromecast geen 4k op 120hz kan leveren dus?

• Freshouttheoven
Sndr123 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Thanks voor je reply. De hdmi 2.0 poort staat er toch los van? Ik heb gelezen dat 2.0 dit idd niet kan bieden. Maar de chromecast is ingebouwd... of is die ook op een 2.0 ingebouwd moet ik dan aannemen? Ik dacht dat een ingebouwde chromecast anders zou zijn dan zelf een chromecast extern op een hdmi poort aansluiten. Maar jij denkt dat die ingebouwde chromecast geen 4k op 120hz kan leveren dus?
Graag gedaan. Ik heb het verkeerd gelezen, dacht dat je een Chromcast Ultra bedoelde. Geen idee of AndoidTv/ de Sony 49XG9005 4K casting op 120Hz ondersteund (ik denk het niet), los hiervan gaat jouw bandbreedte verre van toereikend zijn als het überhaupt al mogelijk zou zijn.

• Sndr123
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Graag gedaan. Ik heb het verkeerd gelezen, dacht dat je een Chromcast Ultra bedoelde. Geen idee of AndoidTv/ de Sony 49XG9005 4K casting op 120Hz ondersteund (ik denk het niet), los hiervan gaat jouw bandbreedte verre van toereikend zijn als het überhaupt al mogelijk zou zijn.
Welke banbreedte heb je dan nodig?

• Freshouttheoven
Sndr123 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:02:
[...]

Welke banbreedte heb je dan nodig?
HDMI 2.0 heeft een bandbreedte van 18 Gbps en HDMI 2.1 heeft een bandbreedte van 48 Gbps, ligt dus daar ergens tussen in.

Voor video-content is het afhankelijk van de compressie, bitrate en de gebruikte chroma subsampling.

Welke 4K 120Hz content wil je gaan streamen met jouw iPad naar de tv? Naar mijn weten is er nl. überhaupt geen beeldmateriaal van 4K 120Hz, wellicht een aantal demo clips.

[ Voor 12% gewijzigd door Freshouttheoven op 26-02-2020 18:52 ]

• Sndr123
Freshouttheoven schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:46:
[...]

HDMI 2.0 heeft een bandbreedte van 18 Gbps en HDMI 2.1 heeft een bandbreedte van 48 Gbps, ligt dus daar ergens tussen in.

Voor video-content is het afhankelijk van de compressie, bitrate en de gebruikte chroma subsampling.

Welke 4K 120Hz content wil je gaan streamen met jouw iPad naar de tv? Naar mijn weten is er nl. überhaupt geen beeldmateriaal van 4K 120Hz, wellicht een aantal demo clips.
Dank voor je reply. Geen idee welke 4k 120hz content ik wil streamen, maar als ik nu een nieuwe tv koop wil voorbereid zijn voor opkomende technieken voor komende 10 jaar (zo lang wil ik ongeveer met de tv doen).

Maar dan weet ik dat dit nu nog gekke werk is omdat het uberhaupt nog niet aangeboden wordt (niet mainstream iig). Dan zal ik me verder er niet druk om maken :)
Pagina: 1