Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafke5
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik ben een volledige leek op vlak van smartwatches en dergelijke, maar ben voor mijn broer met mentale beperking op zoek naar een smartwacht waar ik volgende functie kan op vinden: een alarm dat elke twee minuten bvb afgaat met trilfunctie. Het ideale zou zijn dat er gewoon elke twee minuten een trilsignaal gegeven wordt, zonder dat er iets moet uitgeschakeld worden.
hopelijk kan iemand mij helpen? Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
En dat moet - gezien de titel - alleen gebeuren als hij X-minuten stil zit (want dat is een sedentaire reminder)? Uit je tekst kan ik dat niet opmaken. Daarnaast: moet dit 24/7 gebeuren, of alleen gedurende een bepaald tijdsbestek overdag? Ook dit kan ik niet uit je tekst opmaken, maar lijkt me iets om over na te denken dan wel expliciet te benoemen.

En wat verwacht je ten aanzien van tijdig opladen van het device etc? Kan je broer dat op tijd zelf, is hier verzorgend personeel voor dat dit bijv. dagelijks doet, of verwacht je dat het device het een week volhoudt? Wederom: hoe concreter jij bent in de eisen die je stelt, hoe meer kans van slagen je hebt om iets te vinden dat voldoet.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafke5
Alvast bedankt voor je antwoord

dat moet niet enkel gebeuren als hij stil zit (sedentaire reminder heb ik dus niet goed begrepen :-( )
Het opladen kan ik makkelijk doen, dus het is niet noodzakelijk dat de device het een week uithoudt. Het zou moeten mogelijk zijn het zo instellen dat het 24/24 werkt, maar ook gedurende bepaalde delen van de dag bvb. Vooral 's avonds hebben wij er nood aan. (het moet hem helpen herinneren dat hij moet slikken).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Tafke5 welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Verder voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat is het budget?
- Wat zijn de verdere wensen/eisen?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Tafke5
Om een antwoord te geven op bovenstaande gestelde vragen

- ik heb al heel wat zoekwerk op internet verricht, maar net omdat ik door de bomen het bos niet zie, vroeg ik hier advies.
- ik vond een app (swallow prompt app) voor smartphone, maar weet bvb niet of dit geïnstalleerd kan worden op een smartwatch?
- we gebruiken nu een demo-model smartwatch, de moeilijkheid is dat dit wel in te stellen is dat er een alarm wordt gegeven om de 2 minuten, maar dit signaal moet telkens uitgeschakeld worden, wat voor mijn broer te ingewikkeld is, waardoor hij ongewild het alarm volledig uitschakelt of andere functies activeert enz....
- budget is minder belangrijk
- geen verdere wensen of eisen.

alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Als die app gewoon op Android beschikbaar is en de functies biedt die je zoekt, zou je een Android smartwatch kunnen aanschaffen (dus geen Wear OS oid, maar de reguliere "full" Android). Dit is niet meer dan een Android apparaat in horloge-vorm. Alleen: de batterij is natuurlijk veel kleiner ivm de kleinere afmetingen van het apparaat tov een smartphone. Dus het is de vraag of hij het een dag vol gaat houden als ie elke 2 minuten moet trillen.

EDIT: Je zou hier je licht eens kunnen opsteken: YouTube: SmartWatch Ticks

[ Voor 14% gewijzigd door Appie76 op 28-02-2020 15:49 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tafke5 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:51:
Om een antwoord te geven op bovenstaande gestelde vragen

- ik heb al heel wat zoekwerk op internet verricht, maar net omdat ik door de bomen het bos niet zie, vroeg ik hier advies.
Maar wat dan is de vraag, op deze manier ga je namelijk suggesties krijgen die je al gevonden hebt, kunnen wij ook niet weten.

Anyway, ik zal het maar gewoon roepen: zelluf doen :p

Standaard producten voor deze specifieke use case zijn er bijna niet, er is een Durr apparaatje die elke 5 minuten trilt, maar die is inmiddels weer uit productie, er zijn apps die het doen maar een horloge-achtig iets dat op die manier te customizen is heb ik niet kunnen vinden.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1