Goedendag,
Na enige tijd geracet te hebben op een PS4 (Assetto Corsa) wil ik de overstap maken naar iRacing. Hiervoor wil ik een compleet nieuwe PC aanschaffen.
In eerste instantie zal ik gebruik maken van mijn single tv-monitor 55 inch in combinatie met een thrustmaster t300 en playseat challenge.
Na wat ervaring opgedaan te hebben wil ik upgraden naar een triple monitor set-up.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming PC voornamelijk voor sim-racing. Allicht zal ik als extra bijkomstigheid videobewerking (Davince Resolve).
Triple monitor, liefst 27 inch QHD 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand lijstje is wat ik er nu van gemaakt hebt. hierbij ben ik van plan de gtx1080ti tweedehands te scoren en de rest nieuw aan te schaffen.
Userbenchmark PC Build Comparison
Baseline Bench: Game 118%, Desk 136%, Work 106%
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, kwaliteit en enigsinds toekomstbestendig zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC zal via een Receiver aangesloten moeten kunnen worden op een 5.1 geluidsinstallatie
Ga je overklokken?
Mogelijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van de gekozen componenten voor een SIM racing pc. Wat zouden jullie anders doen?
mogelijk besparen op de processorkoeling en gaan voor een coolermaster a €60 goedkoper en dit investeren in RAM iod?
Gaat een triple monitor set-up werken met deze componenten in QHD, of moet ik dan toch iets upgraden als ik met High settings en hoge FPS wil gamen?
Suggesties worden gewaardeerd:)
thnx!
Na enige tijd geracet te hebben op een PS4 (Assetto Corsa) wil ik de overstap maken naar iRacing. Hiervoor wil ik een compleet nieuwe PC aanschaffen.
In eerste instantie zal ik gebruik maken van mijn single tv-monitor 55 inch in combinatie met een thrustmaster t300 en playseat challenge.
Na wat ervaring opgedaan te hebben wil ik upgraden naar een triple monitor set-up.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming PC voornamelijk voor sim-racing. Allicht zal ik als extra bijkomstigheid videobewerking (Davince Resolve).
Triple monitor, liefst 27 inch QHD 144hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand lijstje is wat ik er nu van gemaakt hebt. hierbij ben ik van plan de gtx1080ti tweedehands te scoren en de rest nieuw aan te schaffen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 206,05 | € 206,05 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Rood | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X52 (met AM4 support) | € 123,87 | € 123,87 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,- | € 79,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 111,- | € 111,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Pro 512GB | € 168,85 | € 168,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 929,72 |
Userbenchmark PC Build Comparison
Baseline Bench: Game 118%, Desk 136%, Work 106%
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, kwaliteit en enigsinds toekomstbestendig zou fijn zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC zal via een Receiver aangesloten moeten kunnen worden op een 5.1 geluidsinstallatie
Ga je overklokken?
Mogelijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van de gekozen componenten voor een SIM racing pc. Wat zouden jullie anders doen?
mogelijk besparen op de processorkoeling en gaan voor een coolermaster a €60 goedkoper en dit investeren in RAM iod?
Gaat een triple monitor set-up werken met deze componenten in QHD, of moet ik dan toch iets upgraden als ik met High settings en hoge FPS wil gamen?
Suggesties worden gewaardeerd:)
thnx!
[ Voor 47% gewijzigd door whitewiddowx op 25-02-2020 22:06 ]