Platte netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb een platte netwerkkabel nodig om een tv kastje van internet te voorzien. Ik weet dat een platte kabel niet echt aan te raden is maar in de kabelgoot past er geen normale kabel meer bij.

Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 06:42
Eigenlijk een bredere goot, anders ben je de volgende kabel toch aan de beurt en heb je je geld al in inferieure kabels zitten :)

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:16
Ligt er al een netwerk kabel? Dan kun je eventueel een switch plaatsen. Of 1 kabel gebruiken voor 2 100mbit verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Niks mis met een platte kabel, als je hem maar niet te lang neemt.

https://www.allekabels.nl...2WqwWPEAQYASABEgJsL_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-09 06:42
En niet te dicht op andere potentiele storingsbronnen legt :)

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibriboy schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:42:
Ik weet dat een platte kabel niet echt aan te raden is
Waar gaat het je daarbij om? Snelheid?
Ik heb een platte netwerkkabel nodig om een tv kastje van internet te voorzien.
Even los of 1 Gbps met een platte kabel wel of niet haalbaar is, wat is de maximale snelheid die je streamingdienst biedt?

Als de maximale snelheid van je kabel hoger ligt dan de maximale downloadsnelheid van je streamingdienst, maakt het gebruik van die kabel niet uit lijkt mij. Of gaat het ook om streaming binnen je LAN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:48
Zou die kabel sowieso niet adviseren aangezien bovenstaande een CCA kabel is, en geen vol koperen (CU) kabel.

En verder eigenlijk toch met @mash_man02 eens. Bij de volgende wijziging ben je alsnog de l*l en kan je het beter nu direct doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Annuk op 26-02-2020 03:16 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:01
Voor we heel moeilijk gaan doem: om welke afstand gaat het? Mijn ervaring dat zelfs de meest cheapass-crappy kabel nog werkt als je het over een paar meter hebt. Goed houd er rekening mee dat als er iets "geks" is je als eerste een andere kabel test maar als we het over 2a3m hebben zou ik geen problemen zien om een platte kabel er in te gooien.

Of kijk eens naar: https://www.netwerkkabel....-ultra-dunne-patchkabels/

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Annuk schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 03:15:
[...]

Zou die kabel sowieso niet adviseren aangezien bovenstaande een CCA kabel is, en geen vol koperen (CU) kabel.

En verder eigenlijk toch met @mash_man02 eens. Bij de volgende wijziging ben je alsnog de l*l en kan je het beter nu direct doen.
CCA is inderdaad minder goed dan CU, maar als ie zijn werk doet is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CCA is niet aan te raden als je lange lengte kabel trekt. maar voor een patchkabel van een meter geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:07
Wacht, wordt deze kabel nu als U/UTP omschreven?
Platte U/UTP (UTP) CAT5e kabel met gemakkelijke aansluitingen voor uw netwerk.
Moet ik echt aannemen dat ze vier paren met spoed in deze dunne mantel hebben gelegd?

#skeptical....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:45
M a r c o schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:29:
CCA is niet aan te raden als je lange lengte kabel trekt. maar voor een patchkabel van een meter geen enkel probleem.
Mee eens. Ik gebruik een cca kabel met een lengte van 20+ meter om een PoE AP te voorzien. En dat werkt foutloos. Komt allemaal niet zo heel nauw. Een simpele platte kabel gaat hier prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo'n kabeltje gebruik al jaren voor mij TV en dat werkt probleemloos, loopt ook langs HMDI/stroom/Optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovaaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 16:04
Even een oud topic openen..

Ik heb op dit moment op de bovenverdieping een wifi-verbeteraar, maar het netwerk is soms wat instabiel (en heeft standaard een latency van 50-70ms).

Dus ik wil een netwerkkabel van beneden naar boven trekken. Een platte kabel zou erg helpen, deze kan ik onder enkele stukjes vinylvloer doortrekken.

Enige adviezen welke kabel aan te raden is? Of is een platte kabel significant slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Ik val in herhaling geloof ik, maar mocht je nog bestaande coax kabels/wandaansluitingen in je huis hebben, dan zou ik een setje MoCa adapters zeker overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Ik zou liever met een platte kabel naar boven gaan dan met een moca setje denk ik...

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Nickname55 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:16:
Ik zou liever met een platte kabel naar boven gaan dan met een moca setje denk ik...
Voordeel van MoCa is dat je je bestaande coax kabels al hebt liggen en niks hoeft bij te trekken/vervangen.
Gewoon een setje adapters inprikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17
Meeste platte kabels zijn awg30/32, alleen geschikt voor korte stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
EverLast2002 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:22:
[...]

Voordeel van MoCa is dat je je bestaande coax kabels al hebt liggen en niks hoeft bij te trekken/vervangen.
Gewoon een setje adapters inprikken en klaar.
Nadeel is dat een stabiele werking niet gegarandeerd is. Die dingen zijn behoorlijk prijzig. Ze gebruiken stroom. Houden 2 stopcontacten bezet. Ziet er rommelig uit met extra snoeren enzo als het in het zicht zit.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Nickname55 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:25:
[...]

Nadeel is dat een stabiele werking niet gegarandeerd is. Die dingen zijn behoorlijk prijzig. Ze gebruiken stroom. Houden 2 stopcontacten bezet. Ziet er rommelig uit met extra snoeren enzo als het in het zicht zit.
Je eerste argument deel ik niet met je (ik heb 3 adapters in huis en nog NOOIT storing gehad).
Inderdaad verbruiken ze stroom en nemen ze een stopcontact in gebruik.
Ik heb het geluk dat ik hier in huis de adapters goed kan "verbergen" uit het zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:56
Platte netwerkkabels zijn op zich geen enkele probleem.
Het enige verschil met ronde kabels is dat de aderparen naast elkaar liggen in plaats van in een cirkel.
Verder zijn het meestal dun (maar awg32) wat minder geschikt is voor POE en hele lange kabels zou ik ook afraden.
Ze zijn echter meestal maar tot maximaal 10m te krijgen dus dat moet prima kunnen.

En voor er weer iemand gaat roepen dat ze niet langs storingsbronnen zoals stroomkabels mogen lopen dat is onzin.
Ook platte kabels hebben getwiste aderparen en zijn dus ook niet beïnvloedbaar van buiten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben(V) schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:35:
Platte netwerkkabels zijn op zich geen enkele probleem.
Het enige verschil met ronde kabels is dat de aderparen naast elkaar liggen in plaats van in een cirkel.
Verder zijn het meestal dun (maar awg32) wat minder geschikt is voor POE en hele lange kabels zou ik ook afraden.
Ze zijn echter meestal maar tot maximaal 10m te krijgen dus dat moet prima kunnen.

En voor er weer iemand gaat roepen dat ze niet langs storingsbronnen zoals stroomkabels mogen lopen dat is onzin.
Ook platte kabels hebben getwiste aderparen en zijn dus ook niet beïnvloedbaar van buiten.
Platte UTP kabels, inderdaad, geen probleem.

Je hebt ook platte kabels van het type telefoonkabel waar de aders gewoon naast elkaar zitten. Die moet je niet hebben, dat gaat heel snel mis.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1