Wat is mijn huidige setup
Acer i5-3230m, geforce 710M
Wat ga je met je laptop doen?
Draaien 4x android emulator's tegelijkertijd waar apps op draaien welke grafisch niet complex zijn en het mag ook op 30fps dat is prima.
Met mijn huidige setup merk ik in taakbeheer dat de integrated graphics wordt aangesproken en niet de dedicated gpu. Ik denk daarom dat ik die niet echt perse nodig heb voor zover ik kan zien dus.
Naast deze usecase wil ik wanneer mogelijk ook een VM draaien van windows 10
Verder het normale werk, browsen etc, gamen niet nodig op de laptop
Wat is je budget?
400-700
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heeft niet de prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet al te luid zou fijn zijn
Thermal management moet goed zijn, ik lees soms dat laptop's al heel snel langzamer gaan draaien omdat het te warm wordt. Ik lees dat je dat bij de Lenovo's ergens kan aanpassen zodat je hem iets warmer kan laten worden voor betere performance tegenover wat meer fan noise.
Dat is prima als de fan noise maar niet heel erg luid wordt zou prettig zijn
Heb je al modellen op het oog?
Ja gezien mijn budget dacht ik om 2de hands te gaan zoeken.
Ik zie veel zakelijke laptops aangeboden staan met, volgens mij, goede spec's, voor goede prijzen
Op het moment op het oog
- XPS 15 met i7-6700HQ
- Lenovo T490 met i5-8250U
- Dell 7490 met i7-8650U
- Dell 7490 met i5-8350U
Waarbij de XPS wel dedicated graphics heeft , maar n jaar of 4 oud is en consumenten laptop betreft. De zakelijk laptops zijn vrij nieuw 1 jaar oud ongeveer en veelal in zgan staat
- Voor mijn usecase waar moet ik op letten en welke van mijn lijst zou het meest geschikt zijn ?
Als er binnen mijn budget alternatieven zijn om naar op zoek te gaan, misschien wel nieuwe laptop's die binnen het budget vallen welke het overwegen waard zijn.
Wat betreft SSD/RAM heb ik nodig 256gb+ en 16GB+ , up-gradable ram is een +
Bedankt!
Acer i5-3230m, geforce 710M
Wat ga je met je laptop doen?
Draaien 4x android emulator's tegelijkertijd waar apps op draaien welke grafisch niet complex zijn en het mag ook op 30fps dat is prima.
Met mijn huidige setup merk ik in taakbeheer dat de integrated graphics wordt aangesproken en niet de dedicated gpu. Ik denk daarom dat ik die niet echt perse nodig heb voor zover ik kan zien dus.
Naast deze usecase wil ik wanneer mogelijk ook een VM draaien van windows 10
Verder het normale werk, browsen etc, gamen niet nodig op de laptop
Wat is je budget?
400-700
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heeft niet de prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet al te luid zou fijn zijn
Thermal management moet goed zijn, ik lees soms dat laptop's al heel snel langzamer gaan draaien omdat het te warm wordt. Ik lees dat je dat bij de Lenovo's ergens kan aanpassen zodat je hem iets warmer kan laten worden voor betere performance tegenover wat meer fan noise.
Dat is prima als de fan noise maar niet heel erg luid wordt zou prettig zijn
Heb je al modellen op het oog?
Ja gezien mijn budget dacht ik om 2de hands te gaan zoeken.
Ik zie veel zakelijke laptops aangeboden staan met, volgens mij, goede spec's, voor goede prijzen
Op het moment op het oog
- XPS 15 met i7-6700HQ
- Lenovo T490 met i5-8250U
- Dell 7490 met i7-8650U
- Dell 7490 met i5-8350U
Waarbij de XPS wel dedicated graphics heeft , maar n jaar of 4 oud is en consumenten laptop betreft. De zakelijk laptops zijn vrij nieuw 1 jaar oud ongeveer en veelal in zgan staat
- Voor mijn usecase waar moet ik op letten en welke van mijn lijst zou het meest geschikt zijn ?
Als er binnen mijn budget alternatieven zijn om naar op zoek te gaan, misschien wel nieuwe laptop's die binnen het budget vallen welke het overwegen waard zijn.
Wat betreft SSD/RAM heb ik nodig 256gb+ en 16GB+ , up-gradable ram is een +
Bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door LockeJohn op 25-02-2020 19:36 ]