Bad blocks markeren

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wilde ik dus even doen om mijn Quantum Fireball het nog eventjes wat langer uit te laten houden (op een bepaald gedeelte op de schijft maakt hij een schurend geluid), maar als ik een through surface scan met Norton Disk Doctor 2001 doe, vind ie geen bad blocks :?
Met welk programmaatje kan ik dat wel goed doen?

PS : Nog een vraag : kan een extrene factor in de kast het verrot gaan van een HD veroorzaken? Dit is al de 2e Quantum Fireball die het begeeft in die bak...

Verwijderd

Wat je waarschijnlijk bedoelt zijn bad sectors tijd om de hd te vervangen zou ik zeggen (en wel zo snel mogelijk).

Verwijderd

Wordt je hd niet te heet? Hij moet goed kunnen ventileren.

Dat geluid komt niet door bad sectors maar is gewoon een nadeel van een quantum fireball. Die van mij maakt ook veel herrie.

Verwijderd

ga eens naar dos onder win 98 en type in scandisk /? daat moet ergens staan dat je de sectors van je disk kan laten scannen, die optie moet je kiezen en ff een uur wat anders doen, mocht ie daar helemaal goed uitkomen is er niks aan de hand. ik heb ook zoiets met mij maxtor 30 gig hij maakt soms de meest fatale geluiden, maar blijft het ondertussen goed doen. dus het kan niks zijn.

Verwijderd

Op de site van Maxtor kun je tooltjes vinden (kijk hier eens: http://www.maxtor.com/Quantum/support/csr/software/softmenu.htm#disk )die het kunnen doen.

Externe factor kan hitte zijn.

edit:

snel typen is ook een kunst }:O

• Glacier
  • Niet online
hij is wel verrot want van sommige delen kan ie niet meer echt lekker lezen en windows loopt dan vaak vast....scandisk onder ME lukt niet, dan crasht ie bij het slechte gedeelte..hij maakte altijd al herrie, maar dit is echt iets anders....

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-03 23:40
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:38 schreef Glacier het volgende:
hij is wel verrot want van sommige delen kan ie niet meer echt lekker lezen en windows loopt dan vaak vast....scandisk onder ME lukt niet, dan crasht ie bij het slechte gedeelte..hij maakte altijd al herrie, maar dit is echt iets anders....
scandisk onder DOS draaien, werkt vele malen beter dan de windows-versie ervan :)

• Glacier
  • Niet online
gedaan, hij vindt geen bad blocks :?

• Glacier
  • Niet online
en nu helemaal leuk : ik start mijn comp op, hij vindt de drives en zegt : "blabla HD, Status BAD, backup and replace" :P
Damn, ik heb iets nodig waarmee ik bad blocks kan marken op deze HD!

• Glacier
  • Niet online
is er ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een partitie aan te maken, die precies in het slechte gedeelte valt, en dat ik die dan niet gebruik?Moet ik uiteraard wel de postities ergens mee te weten komen....

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 11:10 schreef Glacier het volgende:
is er ook geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een partitie aan te maken, die precies in het slechte gedeelte valt, en dat ik die dan niet gebruik?Moet ik uiteraard wel de postities ergens mee te weten komen....
dat kan wel
heb ik gister nog geprobeerd op m'n serverschijf

ik weet niet of het makkelijker kan, maar wat ik dus heb gedaan is bij scandisk kijken waar de bad sectors liggen; er staat bij hoeveel sectors 1 hokje is, dus dan ga je tellen waar het goede gedeelte begint en eindigt

dan vermenigvuldig je het aantal sectoren met de sectorgrootte

dan maak je in partition magic een partitie die begint bij yyy MB en eindigt bij xxx MB

snappie?

het slechte gedeelte laat je gewoon op free space staan
Pagina: 1