Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan nieuwe onderdelen voor mijn computer te bestellen. Ik wil mijn gtx 960 2gb vervangen voor een rx 590. Het probleem is dat ik niet weet of dit wel kan, ik heb namelijk een i5 6500 processor. Op het internet staan heel veel verschillende dingen: de een zegt dat het geen probleem is, de ander zegt van wel |:( . Vandaar mijn vraag: bottleneckt mijn processor mijn videokaart?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:09
Of de CPU een bottleneck is hangt heel erg af van wat je er precies mee gaat doen. Welk spel, welke settings, welke resolutie etc.

Maar nog veel belangrijker, is het een probleem als er een kleine bottleneck is? Nee. Je haalt misschien niet de volle 100% uit je GPU maar als je er 90% uit haalt dan is het nog steeds een enorme upgrade van wat je had. En je kan altijd de settings omhoog zetten zodat je GPU harder moet werken.

Blijft als laatste over de vraag of een rx590 op dit moment de meest voordelige koop is gezien die kaart intussen ook al wat ouder begint te worden. Maar daar kunnen we ook weinig over zeggen zonder je preciese eisen te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Midrange CPU met midrange GPU, geen probleem.
De i5 kan wel een bottleneck zijn met zware multithreaded games zoals BF5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben toch van plan om rond mei voor een nieuw moederbord en cpu te gaan (zeer waarschijnlijk de ryzen 5 3600), dus dan is de eventuele kleine bottleneck ook geen probleem meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dan zou ik je toch adviseren nu een 1660 super oid te halen als dat binnen je budget valt, de 590 is nogal verouderd zoals neo al schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat dan nog zelf eerder te denken aan een radeon rx 5500 xt. Dit zou dan in principe ook geen bottleneck op moeten leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:33

Thomg

Aww yiss

Ik zou niet de 5500XT halen kijkende naar de huidige 1650 Super prijzen.
Pagina: 1