Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjizz86
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-05-2022
Asus ROG Strix GL531GU-AL061T vs MSI GL65 9SD

https://tweakers.net/pric...strix-gl531gu-al061t.html
https://tweakers.net/pric...6/msi-gl65-9sd-247nl.html

Deze 2 laptops lijken kwa specs en prijs ontzettend veel op elkaar.
Er zitten maar hele kleine verschillen tussen de twee..
De Asus heeft meer ssd maar in totaal minder grote harde schijf dan de msi.
De msi heeft weer een nummeriek toetenbord en displayport.
Ik gebruik de laptop voor af en toe gamen en youtube enz.. niet voor foto/videobewerking.

Als ik uitga van de hardware specs neig ik naar de MSI maar als ik uitga van de temperatuur en geluid van de fans neig ik meer naar de asus en dit laatste is het belangrijkst voor mij.

Vragen aan jullie:
Hebben julie nog verschillen tussen de 2 die ik mee kan nemen in mijn besluit? Bijv schermkwaliteit, kwaliteit geluid speakers, bouwkwaliteit, snelheid bij gamen. Enz enz
Of adviseren jullie een andere laptop? Max 1200 euro en min 1660ti of vergelijkbare kaart.
Als jullie het niet eens zijn met sommige conclusies zoals fan noise / koeling dan hoor ik dat graag.

Beste antwoord (via Sjizz86 op 25-02-2020 21:01)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Wolvganger schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:56:
Als je ze in de vergelijk van tweakers gooit zijn er nog twee verschillen:
De een heeft USB-C, de andere niet
De een heeft een 100mbit ethernet poort, de andere is 1000mbit

Beide gevallen in het voordeel van de MSI, maar het is maar de vraag of deze verschillen belangrijk zijn.
Ik mag toch echt hopen dat dit een fout is. Ik zou in dit geval voor de MSI kiezen. Ik vind de ASUS niet "stevig" eruit zien maarja, Ik zou ook helemaal niet deze laptops kiezen, maar dit zijn de keuzes die wij hebben gekregen.

Daarnaast weet je (Ik bedoel in het algemeen) niet of deze laptops ook het "gaming" gedeelte vol kunnen houden.

Er zijn veel apparaten die goede specs hebben, maar heel veel leveren niet wat ze in huis hebben. Ik ben bang dat dit deze laptops dat ook doen. het is nogal zonde om zomaar $1000 over de balk te gooien. Ik weet het zo even niet. Maar ik ben ook totaal niet van de gaming laptops.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Dit is allemaal subjectief denk ik. Ik denk dat je voor zelf erachter moet komen welke laptop het best presteert en welk koelingoplossing het meest adequaat is. Kijk naar reviews en let maar op kleine dingen zoals:

- Scharnieren
- Materiaal keuze
- Dikte van het materiaal
- Slechte reviews van de laptops.

En meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Als je ze in de vergelijker van Tweakers gooit zijn er nog twee verschillen:
- De één heeft USB-C, de andere niet
- De één heeft een 100mbit ethernet poort, de andere heeft een 1000mbit variant

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1477500;1514536/

Beide gevallen in het voordeel van de MSI, maar het is maar de vraag of deze verschillen belangrijk voor jouw gebruik zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Wolvganger op 25-02-2020 18:31 . Reden: Taalvoutjes en toevoeging link vergelijker ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Wolvganger schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:56:
Als je ze in de vergelijk van tweakers gooit zijn er nog twee verschillen:
De een heeft USB-C, de andere niet
De een heeft een 100mbit ethernet poort, de andere is 1000mbit

Beide gevallen in het voordeel van de MSI, maar het is maar de vraag of deze verschillen belangrijk zijn.
Ik mag toch echt hopen dat dit een fout is. Ik zou in dit geval voor de MSI kiezen. Ik vind de ASUS niet "stevig" eruit zien maarja, Ik zou ook helemaal niet deze laptops kiezen, maar dit zijn de keuzes die wij hebben gekregen.

Daarnaast weet je (Ik bedoel in het algemeen) niet of deze laptops ook het "gaming" gedeelte vol kunnen houden.

Er zijn veel apparaten die goede specs hebben, maar heel veel leveren niet wat ze in huis hebben. Ik ben bang dat dit deze laptops dat ook doen. het is nogal zonde om zomaar $1000 over de balk te gooien. Ik weet het zo even niet. Maar ik ben ook totaal niet van de gaming laptops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 19:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Hmm, volgens de site van Asus is het wel een snellere ethernetkaart en er zou ook USB-C op zitten. De handleiding op de supportpagina geeft echter aan dat dat (USB-C) afhankelijk van het model is. Daar kun je dus ook vrij weinig mee... :F

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."