Noodknop tbv Melding op mobieltje

Pagina: 1
Acties:

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 15:21
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor een collega van mij.
Zijn vrouw heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen met flinke hart kwalen (infarct), maar is nu gelukkig weer thuis.

Nu vindt hij het geen prettig gevoel dat ze alleen thuis is terwijl hij hier rondloopt. Hij vroeg mij of er iets bestond waarmee hij een melding of bericht kon krijgen op het moment dat zijn vrouw op de noodknop drukt.

Ik zie wel bij bol.com dat ze iets van een noodknop hebben (niet op voorraad/geen reviews) maar vroeg me af of er anderen ervaringen hebben met soort gelijke oplossingen?

Ideale plaatje zou zijn dan zn vrouw op de knop drukt (mobiel heeft ze niet) en mijn collega dan een bericht of oproep krijgt op zijn mobiel (iphone).

Alvast bedankt

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
En dan? Ze drukt op de knop en je collega springt halsoverkop in de auto om naar huis te rijden, om daar een situatie aan te treffen varierend van "het toilet spoelt niet door" tot een nieuwe hartinfarct?

Lijkt me handiger dat ze wel gewoon een telefoon heeft? Dan kan ze ook vertellen wat er aan de hand is en kan ze bij echte noodgevallen direct contact opnemen met de hulpdiensten (112), die zijn daar wat beter op ingericht dan jouw collega.

Dus: koop een simpele mobiele telefoon?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wokkelz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:17:
Hij vroeg mij of er iets bestond waarmee hij een melding of bericht kon krijgen op het moment dat zijn vrouw op de noodknop drukt.
Die zijn er genoeg, ik meen dan wel dat er een abonnement bij moet. Ik ken ze in de vorm van een kettinghanger en als armband/horloge. Sommige alarmeren een 'centrale', sommige een of meerdere familieleden/kenissen.

Een andere optie is toch een smartphone: bij mijn samsung bv kan ik bij 2x de aan/uit knop een melding versturen aan enkele contacten incl. google mapje met mijn locatie (en ik dacht ook een screenshot, maar dat is uit m'n hoofd).

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 22:25
Wat je zoekt heet een "persoonlijk alarm". Informeer eens bij de zorgverzekering van mevrouw of ze een dergelijke service aanbieden. Anders kun je er zelf ook een kopen.

Verwijderd

Heeft de appel watch niet die functie?

Bij vallen gaat er een alarm naar een ingevoerd nummer?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:56:
Heeft de appel watch niet die functie?

Bij vallen gaat er een alarm naar een ingevoerd nummer?
Zover ik weet wel ja: https://support.apple.com/en-us/HT208944 zelf nooit geprobeerd (gelukkig)

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:46
Als je collega een vaste lijn thuis heeft kun je een noodalarm kopen met 2 handzenders, in dat apparaat kun je enkele nummers programmeren die die dan belt met eventueel een ingesproken boodschap. kost niet alles als je rond snuffelt. https://www.konigelectron...met-paniektoets-550480943 of kijk op een vraag en aanbod site

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een ouderen-telefoon misschien? Die zijn er met noodknop.
Zoals deze b.v.: https://www.belsimpel.nl/...AQYAiABEgK-7vD_BwE&cntd=1

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/p/...2besrC1_st5caAgaaEALw_wcB

Zoiets, hier doe je een SIM in met een goedkoop abbo of prepaid. Stel je in, zit zelfs gps en valdetectie in. Mocht ze op de knop drukken kan je als het goed is via het alarm communiceren (alsof je belt), je krijgt een sms al de accu leeg raakt of ze valt en je krijgt bericht als ze op de knop drukt. Als ze nu struikelt over het tapijtje thuis dan krijg je ook een berichtje.
Enkele cliënten die ik verpleeg hebben zo'n ding ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Betrekt hij zijn vrouw wel in deze keuze? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Wat is er tegen om z'n vrouw 'n mobiel te geven?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Dit - een professionele aanpak neemt de zorg weg.
Niet met mobieltjes en andere onzin aan de slag gaan.

https://www.m-alert.nl/

[ Voor 27% gewijzigd door ppeterr op 25-02-2020 19:43 ]

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 15:21
Een mobieltje is denk ik geen optie, deze mevrouw heeft er nooit 1 gehad en als ik het zo'n beetje goe dmee krijg anti-tech apparaten.
Bedankt voor het meedenken, ik hem wat opties voorleggen om te zien wat mijn collega handig lijkt. De optie van Konig kan wel een goede optie zijn denk ik.

Verwijderd

Dit is ook een mooi systeem, het is wel voor professioneel gebruik maar wellicht toch interessant. Kan met eigen alarmopvolging of met alarmcentrale https://mobielenoodknop.nl

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:45:
Dit is ook een mooi systeem, het is wel voor professioneel gebruik maar wellicht toch interessant. Kan met eigen alarmopvolging of met alarmcentrale https://mobielenoodknop.nl
Best prijzig ;)
9€ of 12€ per week ...

Ik zou aanraden om wat meer rond te shoppen

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:46
wokkelz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:34:
Een mobieltje is denk ik geen optie, deze mevrouw heeft er nooit 1 gehad en als ik het zo'n beetje goe dmee krijg anti-tech apparaten.
Bedankt voor het meedenken, ik hem wat opties voorleggen om te zien wat mijn collega handig lijkt. De optie van Konig kan wel een goede optie zijn denk ik.
type nr. van die konig is SAS-AED10 zoekt wat makkelijker, je hebt er volgens mij wel een vaste lijn voor nodig (PSTN) zal denk ik niet werken via tel aansluiting op de routers van providers van internet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ardana schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:36:
Wat is er tegen om z'n vrouw 'n mobiel te geven?
Niks, maar zoals met gebruikers in het algemeen moet ze het ook gaan gebruiken en daarvoor is wel commitment nodig.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 22:25
FreshMaker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Best prijzig ;)
9€ of 12€ per week ...

Ik zou aanraden om wat meer rond te shoppen
Vaak krijg je bij dergelijke abonnementen niet alleen een apparaat, maar ook een alarmcentrale die als eerste opgeroepen wordt en een inschatting van de situatie maakt. Dat kan toch aardig ontzorgend werken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een dienst wilt, zou ik eens bellen met lokale ouderenzorginstellingen. Als je alleen zelf een seintje wilt krijgen: zie @Mrjraider of https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=Personenalarmering (m.i. wil je iets dat ook buitenshuis werkt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mrjraider
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:47:
Als je een dienst wilt, zou ik eens bellen met lokale ouderenzorginstellingen. Als je alleen zelf een seintje wilt krijgen: zie @Mrjraider of https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=Personenalarmering (m.i. wil je iets dat ook buitenshuis werkt).
Zo'n dienst werkt vaak alleen binnenshuis vanwege het bereik van het alarm. Wil je overal kunnen alarmeren via een sms of telefoontje dan is zo'n buddy ideaal.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mrjraider schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:38:
[...]
Zo'n dienst werkt vaak alleen binnenshuis vanwege het bereik van het alarm. Wil je overal kunnen alarmeren via een sms of telefoontje dan is zo'n buddy ideaal.
offtopic:
Hangt van de dienst af, die heb je ook i.c.m. GPS+simkaart.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mrjraider
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:07:
[...]

offtopic:
Hangt van de dienst af, die heb je ook i.c.m. GPS+simkaart.
Eens. Ik zie ze vaak alleen met zorg opvolging en die werken dan alleen in en rondom huis. Weer anderen inderdaad alleen sim en/of GPS en weer anderen met een combinatie.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Wij hebben goede ervaringen met SOS Alert bij mijn schoonmoeder. Paar jaar geleden is ze gevallen in huis en bij controle in het ziekenhuis is ze meteen opgenomen voor een paar dagen vanwege haar hart waar ze over klaagde na de val. Hart problemen waren bekend maar onbekend of dat de val veroorzaakte of dat ze extra opspeelden na de val.
Mijn zwager heeft toen gezorgd voor een mobiele alarmknop van SOS Alert. Na indrukken van de alarmknop is er heel snel contact met de centrale en die kunnen ook meteen contactpersonen inschakelen.
Meermaals is de knop per ongeluk ingedrukt en contact dat we hebben gehad, mijn vrouw is één van de twee contactpersonen, is altijd netjes en correct geweest.
Enige lastige is een stukje opvoeding, als dat ding diep onderin een tas zit of op de oplader staat in plaats van om de nek hangt is het maar de vraag of hij gebruikt kan worden als de nood aan de man is.
https://sosalert.nl/Ouderen/

En ja, dat kost geld maar dan moet je je ook afvragen welk prijskaartje je aan een geliefde wil hangen. Enkele tientjes per maand en een goede 24x7 service is imho niet duur betaald.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SOS alert vraagt rond de 10€ in de maand, wat ik voor zo'n dienst redelijk vindt.
mcDavid schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Vaak krijg je bij dergelijke abonnementen niet alleen een apparaat, maar ook een alarmcentrale die als eerste opgeroepen wordt en een inschatting van de situatie maakt. Dat kan toch aardig ontzorgend werken.
Ja, maar het probleem van zoiets 'ontzorgends' is dat men gelijk de prijzen het maximum induwen.
Onze PAC is 30€ in de maand, inclusief apparatuur en 24u bereikbaarheid

Met daarnaast dat ze zelfs een onder-verkoper zijn van een andere serviceverlener, maar ik nergens een pacnummer kan vinden

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:30
ninjazx9r98 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:46:
Enige lastige is een stukje opvoeding, als dat ding diep onderin een tas zit of op de oplader staat in plaats van om de nek hangt is het maar de vraag of hij gebruikt kan worden als de nood aan de man is.
Dit is volgens mij wel het grootste probleem bij een noodknop. Bij mijn beide oma's ook gezien. Allebei hadden ze een aanleunwoning en dus ook een hanger met noodknop.

Beide een keer gevallen en niet meer op kunnen staan. Waar is de noodknop? Juist, op de tafel of in de kast. Gelukkig hadden ze dan een hulp die iedere dag kwam. Maar het valt of staat met het gebruik van zo'n ding.
Pagina: 1