Mijn vraag
Ik heb sindskort een PowerColor RX 5600 XT in mijn pc zitten. Maar sinds het begin crasht Battlefield 5 constant (scherm freezed en/of wordt zwart en game wordt afgesloten zonder error message - de driver - amd radeon software wordt duidelijk herstart). Hiervoor had ik in hetzelfde systeem een GTX 970 van MSI, nooit geen problemen mee gehad. Ik heb de BIOS van de OC bios op mijn videokaart geüpgradet met de officiële bios van Powercolor (1750mhz).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Overige hardware:
MSI B450 Tomahawk Max
16GB DDR4 3200mhz van Corsair
Ryzen R5 3600
SSD van 256 GB van Samsung
HDD 1 TB 7200 rpm met games op
Corsair RM750i voeding van 2016 (zou toch voldoende moeten zijn)
Ik gebruik maar 1 scherm (AOC G scherm, 1080p 144Hz en 24inch)
Draai windows 10 met laatste updates.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben ten einde raad, zaken die ik al geprobeerd heb:
- Oudere driver van AMD (eerst uninstall in safe mode via DDU en dan nieuwe installeren, dit telkens zo gedaan, ook toen ik de GTX 970 uit het systeem haalde).
- XMP Profiel in bios afzetten
- Updaten naar laatste nieuwe bios en meest recente drivers van MSI website
- Alle mogelijke software die in achtergrond draait afgezet
- BIOS Switch gewijzigd naar Silent bios (deze draait op 1600mhz op het geheugen maar, geen oplossing)
Battlefield maakt altijd dump files aan maar dit zijn MDMP files en geen idee waarmee ik deze kan openen en analyseren?
Weten jullie wat ik nog kan proberen om dit op te lossen?
Alvast bedankt
Ik heb sindskort een PowerColor RX 5600 XT in mijn pc zitten. Maar sinds het begin crasht Battlefield 5 constant (scherm freezed en/of wordt zwart en game wordt afgesloten zonder error message - de driver - amd radeon software wordt duidelijk herstart). Hiervoor had ik in hetzelfde systeem een GTX 970 van MSI, nooit geen problemen mee gehad. Ik heb de BIOS van de OC bios op mijn videokaart geüpgradet met de officiële bios van Powercolor (1750mhz).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Overige hardware:
MSI B450 Tomahawk Max
16GB DDR4 3200mhz van Corsair
Ryzen R5 3600
SSD van 256 GB van Samsung
HDD 1 TB 7200 rpm met games op
Corsair RM750i voeding van 2016 (zou toch voldoende moeten zijn)
Ik gebruik maar 1 scherm (AOC G scherm, 1080p 144Hz en 24inch)
Draai windows 10 met laatste updates.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben ten einde raad, zaken die ik al geprobeerd heb:
- Oudere driver van AMD (eerst uninstall in safe mode via DDU en dan nieuwe installeren, dit telkens zo gedaan, ook toen ik de GTX 970 uit het systeem haalde).
- XMP Profiel in bios afzetten
- Updaten naar laatste nieuwe bios en meest recente drivers van MSI website
- Alle mogelijke software die in achtergrond draait afgezet
- BIOS Switch gewijzigd naar Silent bios (deze draait op 1600mhz op het geheugen maar, geen oplossing)
Battlefield maakt altijd dump files aan maar dit zijn MDMP files en geen idee waarmee ik deze kan openen en analyseren?
Weten jullie wat ik nog kan proberen om dit op te lossen?
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door FlameDB op 25-02-2020 16:45 ]