Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert W
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-11-2022
Mijn Samsung Portable SSD T3 zegt bij Eigenschappen 677 Mb gebruikt / 342 MB beschikbaar.
Maar ik heb alle bestanden (behalve voor besturing) eraf gegooid.
Alleen deze mappen en bestanden staan er nog op:
map boot
map efi
map sources
bestand bootmgr
EFI-bestand bootmgr.efi

Ik gebruik Windows 10

De externe disk verwijderen, even wachten en weer aansluiten, helpt niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:20
waarschijnlijk heb je een partitie die je niet zo ziet.
je zou even in diskmgmt.msc kunnen kijken wat hij daar precies aangeeft, evt hier een screenshot plaatsen.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:42
Geert W schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:38:
Mijn Samsung Portable SSD T3 zegt bij Eigenschappen 677 Mb gebruikt / 342 MB beschikbaar.
Maar ik heb alle bestanden (behalve voor besturing) eraf gegooid.
Alleen deze mappen en bestanden staan er nog op:
map boot
map efi
map sources
bestand bootmgr
EFI-bestand bootmgr.efi

Ik gebruik Windows 10

De externe disk verwijderen, even wachten en weer aansluiten, helpt niet.
Wat is precies de bedoeling, mag alles er af en wil je hem weer leeg gebruiken?
Zo ja, doe dan even het volgende:

Eerst "CMD" openen als admin, daarna "DISKPART".

Dan typ je in "list disk", daar kijk je welk nummer de USB stick heeft. Dan "sel disk *" waar * het nummer is wat je net gevonden hebt. Dan typ je in "clean" en daarna "cre par pri". Daarna typ je in "sel par 1", dan typ je "act". Nu kan je de schijf weer formatteren, omdat te doen typ je het volgende: "format fs=NTFS label={naam van de USB} quick". Nog even een driveletter voor de USB instellen door het commando "ass" in te typen. Daarna kan je "exit" intypen om diskpart te sluiten! En uiteraard doe je enter na elk commando wat je intypt, maar dat wijst voorzich lijkt mij.

Dit is een kopietje van een oude post van mij, dus leest misschien wat raar.
Maar de stappen zijn nog relevant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Vriendelijk verzoek: kan je svp je topicstart corrigeren?
Je hebt het over Mb (Mega bit) en MB (Mega Byte) door elkaar, terwijl ik geen gangbare / bruikbare SSD ken van opgeteld 1 GB (als je dat had bedoeld).
Ik neem gemakshalve verder even aan dat je overal GB bedoelt op een SSD van 1 TB.

En dan de oorzaak:
Ik kan me als je Windows gebruikte voor het verwijderen, bijvoorbeeld voorstellen dat je de prullenbak niet hebt leeggemaakt na het "verwijderen". De ruimte wordt pas vrijgegeven door het leegmaken van de prullenbak.