Msi 5700xt evoke OC temp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Mijn vraag
Temps zijn heel erg hoog (memory temp vooral ~100C°)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...msi 5700xt evoke oc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het internet zitten rondzoeken naar oplossingen en het blijkt nu dat de thermal pads te klein zijn. Dit werkt door er nieuwe op te steken maar blijkt dan je garantie te verliezen..
Heb alternate aan de lijn gehad maar die kunnen er niks aan doen blijkbaar..
Ik zou dit zelf willen doen maar weet niet goed wat ik allemaal nodig heb en waar ik allemaal moet opletten..

Helpp! :(

Beste antwoord (via Lagniau op 27-02-2020 08:26)

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:36
Lagniau schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:40:
@NightRaven88 Ik heb wel al eens geprobeerd om de power limiter naar beneden te slepen en dan zakt hij inderdaad.. Maar verlies wel wat performance en dat is toch niet de bedoeling? Wil dat undervolten eens proberen maar met hoeveel per keer moet ik dan starten? - 0,25?

Groeten alvast bedankt.
Onderstaande settings is waar de meeste gebruikers op uitkomen voor een stabiele undervolt:
clock: 1900mhz
voltage: 1000mv

Vanaf daar kan je proberen de clock iets hoger te zetten in stappen van 50mhz of het voltage te verlagen in stappen van 20mv
Testen met benchmarks (bijvoorbeeld superposition) en als dat stabiel draait zonder crashes testen in games.
Al met al ben ik twee weken bezig geweest met testen om tot de volgende stabiele settings te komen voor mij:
clock 2000mhz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightRaven88
undervolt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
@NightRaven88 Ik heb wel al eens geprobeerd om de power limiter naar beneden te slepen en dan zakt hij inderdaad.. Maar verlies wel wat performance en dat is toch niet de bedoeling? Wil dat undervolten eens proberen maar met hoeveel per keer moet ik dan starten? - 0,25?

Groeten alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Na UV kun je wat overclocken. maar de koeling van een Evoke is niet echt je van het.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagniau
Ga het eens proberen met de voltage te spelen en zal hier iets laten weten. Misschien is er iemand anders ook wel wat mee 🙌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Wat voor kast zit hij in en hoe is de koeling geregeld en airflow?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06:56
Hey, weet het niet zeker maar misschien heeft dit er iets mee te maken:https://www.gamersnexus.n...e-oc-thermal-pad-revision Heb ook zelf met eigen ogen gezien in de winkel dat de thermal pads maar de helft van de memory chip bedekken bij deze variant van de kaart.

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagniau
@rookie no. 1 gewone kast, airflow zit goed maar heb mijn zijpaneel er zelf afgedaan om het koeler te houden.. Het is echt wel een gekend probleem bij de kaart zoals quadrofource verwijst naar de website van gamers nexus.. Die mensen hebben de thermal pads veranderd en memory temp daalde met 15 graden..
Groeten

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NightRaven88
Lagniau schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:40:

Groeten alvast bedankt.
Onderstaande settings is waar de meeste gebruikers op uitkomen voor een stabiele undervolt:
clock: 1900mhz

Vanaf daar kan je proberen de clock iets hoger te zetten in stappen van 50mhz of het voltage te verlagen in stappen van 20mv
Testen met benchmarks (bijvoorbeeld superposition) en als dat stabiel draait zonder crashes testen in games.
Al met al ben ik twee weken bezig geweest met testen om tot de volgende stabiele settings te komen voor mij:
clock 2000mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lagniau schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:35:
Mijn vraag
Temps zijn heel erg hoog (memory temp vooral ~100C°)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...msi 5700xt evoke oc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het internet zitten rondzoeken naar oplossingen en het blijkt nu dat de thermal pads te klein zijn. Dit werkt door er nieuwe op te steken maar blijkt dan je garantie te verliezen..
Heb alternate aan de lijn gehad maar die kunnen er niks aan doen blijkbaar..
Ik zou dit zelf willen doen maar weet niet goed wat ik allemaal nodig heb en waar ik allemaal moet opletten..

Helpp! :(
Voor zover ik weet accepteert alleen EVGA dat, maar kun je de GPU niet retour doen (omruilen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
YouTube: MSI Listened to Us: RX 5700 XT Evoke Thermal Pad New vs. Old Test
Zijn nogal dikke thermalpads. Lijkt wel 2mm oid dik. Maar misschien ff vragen aan GamersNexus via Youtube of via een ander kanaal om zeker te zijn.
Mocht je ze zelf willen vervangen vergeet dan de koelpasta voor de GPU niet!

En volgens mij kan je in vraag&aanbod van deze site eventueel een advertentie aanmaken voor vragen van hulp om het door iemand te laten doen.

• Lagniau
Één grote danku aan iedereen!
Ik heb de undervolt settings uitgeprobeerd en die werken inderdaad wel vrij goed, temp blijft dan hangen rond 80c (memory) met 30% constante cooling dus lijkt mij vrij goed.. Iets of wat performance verlies (5fps in-game) dus niets om over wakker te liggen. Ik ga het voorlopig zo laten en misschien inderdaad later eens kijken om die thermal pads aan te pakken.. Het is dom geweest van mij om niet meer opzoekwerk te doen over deze kaart vooraleer ik ze kocht maar goed.

Alternate houd er zijn handen af en zegt dat ze er niets kunnen aan doen dus jammer maar begrijpelijk.

Nogmaals dankuwel ben met jullie informatie echt wel een stuk verder geraakt.

Groeten, mag gesloten worden.
Pagina: 1