Toon posts:

Excel zoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik zoek in excel een formule waaruit komt wat per Art. code het hoogste verbruik is.
Zelf dacht ik eerst dus vert.zoeken te gebruiken. maar dan vraagt excel welke kolom er zichtbaar moet worden. wilde ik daar dus de formule MAX. in vullen maar max van welke rij vul je dan in ?

onttrekkingen:

Art. code week 1 week 2 week 3 week 4 week 5 week 6 week 7

123456 1------------ 0----------4------------1------------0------------3-----------5
123457 0-------------0----------1------------4-----------87-----------6-----------7
456456 7------------0---------- 4------------4------------0------------3-----------2

Iemand nog goede ideeën hoe ik dit wel kan doen?

Alvast bedankt voor het mee denken!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2020 16:40 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-02-2020 16:47)

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Vanuitgaande dat je A1:H1 je header is, kolom A het nr en kolom B:H de waardes, dan kan je in I2 de formule MAX(B2:H2) invullen en dan naar beneden trekken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uiteraard vragen we altijd wat je zelf al geprobeerd of gevonden hebt, maar een eenvoudige oplossing volgt hieronder.
door een draaitafel of pivot table te maken van je brontabel kun je de gewenste data naar boven krijgen. Deze functionaliteit is standaard beschikbaar in Excel. Even googelen op deze term geeft je denk ik het gewenste antwoord, of kijk in de documentatie (even op F1 drukken)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Vanuitgaande dat je A1:H1 je header is, kolom A het nr en kolom B:H de waardes, dan kan je in I2 de formule MAX(B2:H2) invullen en dan naar beneden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de snelle reacties, het blijkt dus weer veel simpeler dan dat ik aan het prutsen was! bedankt ik ben eruit