Toon posts:

OpenVPN en ExpressVPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben sinds zojuist nieuw op dit forum en sinds vandaag ook een abonnement genomen op ExpressVPN. Nu zit ik zo wat rond te zoeken en kom ik iedere keer uit bij de OpenVPN app for android a.d.h. een filmpje precies de stappen genomen om een verbinding te maken waardoor ik van meer privacy kan genieten.

Echter ben ik nog wel zoekende wat zo'n OpenVPN mij precies kan bieden. Het probleem waar ik nu tegenaan loop, als ik die verbinding in werking zet op de OpenVPN app dan valt mijn verbinding van de ExpressVPN automatisch uit en kan ik deze ook niet meer verbonden krijgen.

Waarschijnlijk echt een domme vraag, maar is er iets in de instellingen hoe ik wel die beveiligde (onzichtbare) verbinding kan houden? Zo'n openvpn verbinding, biedt dat veel voordelen tov bijvoorbeeld een Express vpn of is dit juist een aanvulling daarop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
OpenVPN is een softwarepakketje waarmee je een VPN verbinding kunt gebruiken die je zelf opzet in je modem, of een VPN verbinding van een dienst die afneemt bij een bedrijf, bijvoorbeeld Express VPN

Dus:

ExpressVPN levert de VPN zelf
OpenVPN levert een stukje software waarmee je verbinding kunt maken met de VPN die je bij ExpressVPN afneemt.

Er zijn verschillende VPN aanbieders en ook verschillende softwarepakketen die je kunt gebruiken om verbinding te maken met een VPN-tunnel

Volgens mij kun je de OpenVPN app van android wel zo instellen dat deze meteen altijd actief is. Je zult dan in 99% van de tijd een VPN connectie hebben. (Tijdens het opstarten/afsluiten van je telefoon eventjes niet)

OpenVPN is dus de software die je gebruitkt, ExpressVPN de dienst, ze zijn dus in zekere zin een aanvulling op elkaar.

Echter, wat is je reden om een VPN te gaan gebruiken? De meeste particuliere gebruikers kunnen prima zonder (als het om privacy gaat), zeker door gebruik van bepaalde browsers, browserinstellingen en het blokkeren van ads en tracking d.m.v. adblockers.

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 25-02-2020 16:30 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik had er nooit baat bij maar ik ben best wel geïnteresseerd in de wereld en dan met name het alternatieve nieuws. Sinds ik dit jaar op Facebook zat te zoeken naar artikelen, werd ik continue ervanaf gegooid. Dat heeft mij doen nadenken.. "Hoe kan dat"? Dan zit er dus iemand met mij mee te kijken en dat vond ik erg creepy. Dat is voor mij de reden om een vpn af te gaan nemen, puur vanwege privacy.

Zo las ik ook bijvoorbeeld dat alleen een vpn niet alles dekt en je dus ook een router zou moeten nemen, maar dat gaat mij voorlopig nog te ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:35:
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik had er nooit baat bij maar ik ben best wel geïnteresseerd in de wereld en dan met name het alternatieve nieuws. Sinds ik dit jaar op Facebook zat te zoeken naar artikelen, werd ik continue ervanaf gegooid. Dat heeft mij doen nadenken.. "Hoe kan dat"? Dan zit er dus iemand met mij mee te kijken en dat vond ik erg creepy. Dat is voor mij de reden om een vpn af te gaan nemen, puur vanwege privacy.

Zo las ik ook bijvoorbeeld dat alleen een vpn niet alles dekt en je dus ook een router zou moeten nemen, maar dat gaat mij voorlopig nog te ver..
Dat klinkt wel heel 'conspiracy' allemaal

Kun je iets meer uitleggen hoe en wat je dan aan het 'zoeken' was ?
Je hebt het over alternatief nieuws, dat ga je niet (openlijk) vinden op Facebook, wil je echt kanalen vinden en 'alternatief' nieuws vinden, zul je je moeten richten op de *chan kanalen.

Wie denk je dat er mee zou kijken, zie je dat één op één voor je, of via een algoritme ?
Want dat is wat FB / Twitter en dergelijken doen, algoritmes gebruiken om je in een profiel te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt conspiracy.. I know! Maar het zijn artikelen waar veel mensen op reageren op facebook, als 'Martin Vrijland', ninefornews zo bijzonder is dat niet en natuurlijk helemaal niet illegaal. Het is mij maar 1x overkomen maar vond het gewoon erg raar. Je leest dan echt rare theorieën over de wereld. Niet alles is waar maar het komt dan wel erg dichtbij allemaal.
Ik heb geen idee wie er mee zou kunnen kijken, heb daar geen verstand van. Maar aangezien mijn verbinding gewoon in stand bleef, vond ik het vreemd?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Martin Vrijland (pseudoniem) (geb. 9 januari 1972) is een paranoïde complotdenker
9 For News (of Nine For News) is een complottheorieënwebsite die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert
Ah, oké

En jij was aan het reageren op posts op die pagina ?
Was dat in zijn voor of nadeel ?

Buiten mijn mening of het wel de juiste nieuwsvoorziening is, is het inderdaad 'verstandig' om dat soort dingen inderdaad over een VPN te laten lopen.

Hou daarnaast OOK rekening met de rest van je gebruik ...
* cookies, ingelogde accounts ( Google, Microsoft FB - Twitter - maar ook de onschuldigen van deze wereld, Amazon, Bol en andere ingelogde site's )
Zelfs Tweakers.net heeft tracking cookies staan, geen idee hoe diep, of hoe ver ze reiken, maar beter veilig.

Wil je nog een stap verder, zorg dat je niet op dezelfde wifi/netwerken bent ingelogd als je smartphones ( ook die van anderen ) want gsm-locatie is niet anoniem, ondanks dat apps dat wel beloven ..

https://www.nytimes.com/i...-tracking-cell-phone.html

A typical day at NY Grand Central ( GPS locationpings - mobiele devices )
[Video: https://int.nyt.com/data/videotape/finished/2019/12/1576676088/gct-800w.mp4]

Onder de header : A DIARY OF YOUR EVERY MOVEMENT
Pikken ze er één device uit, en laten ze de locationtracking zien, die anoniem was opgeslagen ...

Zo, wat voer voor je zoektocht ..... succes

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 25-02-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het waren gewoon positieve reacties. Zeker goed leesvoer!! Dat van die gsm locaties wist ik al helemaal niet, bizarre link die je had gestuurd! Nog nooit gezien maar wat gaat dat erg ver!! Bedankt voor je post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Ik realiseer me dat de conversatie inmiddels al veel verder gevorderd is, maar om antwoord te geven op je originele vraag: wat ImNotnoa zegt klopt mijns inziens. ExpressVPN is de VPN-dienst zelf, terwijl OpenVPN slechts één van de encryptie-protocollen is die je kunt gebruiken. Ik weet niet precies waar je de VPN voor gebruikt, maar als je de ExpressVPN app gebruikt staat OpenVPN (OpenVPN UDP, de snellere variant) automatisch geselecteerd, dus dan hoef je verder niks met protocollen instellingen of configuratie te doen.

Ik realiseer me dat dit Tweakers is dus ik weet niet of je gewoon de "standaard" app gebruikt of met iets experimentelers bezig bent, maar het gebruik van de app is vaak wel het makkelijkste als je niet van plan bent om de VPN op meer dan 5 apparaten te gebruiken (bijvoorbeeld vanwege de makkelijkere protocollen configuratie). Zelfs als je dat wel van plan bent zou je kunnen overwegen om te werken met een virtuele router op je PC/Mac.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Pagina: 1