mijn pc start niet meer op als ik op de aanknop druk gebeurt er niks, echter als ik de stekker uit mijn psu haal en de switch heel vaak aan en uit zet en af en toe op de aanknop druk gaat hij in een keer aan. Als ik hem daarna dat weer 1 of 2 keer aan en uit zet dan stopt hij er weer mee. heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen.
Heb je enige upgrades uitgevoerd? Alsin, nieuwe videokaart of dergelijke? Trekt je machine die voeding wel etc. etc.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
nee geen upgrades uitgevoert ik ben een rtx 2060 en een ryzen 5 2600 met een 750 watt voeding dus dat is meer dan genoeg
Je voeding kan alsnog defect zijn, en zo klinkt het eerlijk gezegd wel.
Wat voor voeding heb je? Maak eens een volledig lijstje van wat er in je pc zit.
Liefst via de Pricewatch, handleiding vind je hier:
Handleiding Pricewatch
Wat voor voeding heb je? Maak eens een volledig lijstje van wat er in je pc zit.
Liefst via de Pricewatch, handleiding vind je hier:
Handleiding Pricewatch
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Met de pricewatch lukt het niet
Maar in mijn pc zit
Asus rog strix rtx2060
Ryzen 5 2600
Coolermaster masterwatt 750 gold
Corsair vengeance 16GB 3000MHZ
Corsair h100i pro rgb waterkoeling
Corsair obsidian 500d se
Maar in mijn pc zit
Asus rog strix rtx2060
Ryzen 5 2600
Coolermaster masterwatt 750 gold
Corsair vengeance 16GB 3000MHZ
Corsair h100i pro rgb waterkoeling
Corsair obsidian 500d se
ik heb geen andere psu liggen helaas
Dat ziet er nog een recente PC uit. Heb je dat probleem al van in het begin?
Het kan nog altijd andere dingen zijn zoals niet een vijsje achter je moederbord vast, slechte aarding of niet de juiste stand-off's gebruikt. Maar dan moet hij het al van in het begin hebben.
Is het systeem zelf geassembleerd of laten doen? Mogelijk heb je nog garantie en kan je bij hun aankloppen om eens een andere voeding te testen.
Het kan nog altijd andere dingen zijn zoals niet een vijsje achter je moederbord vast, slechte aarding of niet de juiste stand-off's gebruikt. Maar dan moet hij het al van in het begin hebben.
Is het systeem zelf geassembleerd of laten doen? Mogelijk heb je nog garantie en kan je bij hun aankloppen om eens een andere voeding te testen.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
ik heb de computer zelf in elkaar gezet de spullen zijn besteld bij megekko is ga mijn voeding retour zenden en een nieuwe kopen want het lijkt de voeding te zijn. als ik de powerswitch van de voeding namelijk omzet lijkt de computer aan de gaan voor 1/10e van een seconde maar pakt hem daarna niet door. ik ga ervanuit dat dit een defect is in de voeding, klopt dit?
Of dat klopt, kom je maar op 1 manier achter.sennaplaschaert schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
ik heb de computer zelf in elkaar gezet de spullen zijn besteld bij megekko is ga mijn voeding retour zenden en een nieuwe kopen want het lijkt de voeding te zijn. als ik de powerswitch van de voeding namelijk omzet lijkt de computer aan de gaan voor 1/10e van een seconde maar pakt hem daarna niet door. ik ga ervanuit dat dit een defect is in de voeding, klopt dit?
Maar gezien de problemen lijkt het er wel mee te maken.
En geef even aan welk model het specifiek is. CM heeft meerdere 750w voedingen.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Dat klinkt idd als een gare voeding.
Koop dan meteen een betere en niet met een onnozele 750w waarvan je de helft nooit gaat gebruiken maar een 550w ofzo. Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11, Cooler Master V550 Gold, Bitfenix Formula Gold, Bitfenix Whisper, dat soort voedingen.sennaplaschaert schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:19:
ga mijn voeding retour zenden en een nieuwe kopen
het probleem is nog niet opgelost
[ Voor 138% gewijzigd door sennaplaschaert op 10-06-2021 18:03 ]
Mijn vraag:
ik heb een probleem met mijn computer. Als ik deze uitzet en daarna weer aan probeer te krijgen lukt dit niet. dit is op te lossen door mijn powersupply heel lang uit te zetten of een tijdje de hele tijd aan en uit te doen. Hier heb ik eerder een topic over geplaatst. Toen wees iedereen mij erop dat het aan mijn powersupply lag. deze heb ik teruggestuurd naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht. deze is doorgemeten maar hier was niks mee aan de hand. eerder vandaag had ik een nieuwe topic geplaatst aar die was te onduidelijk dus hier het complete plaatje.
Mijn computer is zelfbouw deze heb ik zelf gebouwd zonder hulp van een professional. Tot op een maand geleden was er niks aan de hand met mijn computer.
de specificaties zijn
mobo: asus rog strix b450-f
psu coolermaster: masterwatt gold 750 watt
cpu:ryzen 5 2600
gpu: asus rog strix rtx 2060
ram: corsair vengeance 16GB 3000MHZ
ssd: 1 TB Samsung QVO
mijn cpu heeft watercooling en voor de rest zitten er 6 fans in mijn case
hij runt op Windows 10 en er zijn geen update of systeemwijzigingen uitgevoerd.
als mijn computer dit probleem vertoond geeft hij na de uitzetten dan de powersupply een splitsecond dat hij aanslaat en gelijk weer uitgaat. dan probeert de computer als het ware op te starten maar na 0,1 seconde stopt hij hier weer mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zoals ik zei heb ik eerder een post geplaatst en heb ik na aanleiding daarvan mijn psu laten doormeten dit leverde niks op. ik plaats deze nieuwe post zodat hij weer bovenaan staat en nu hoop ik dat een paar knappe koppen mijn kunnen helpen met dit probleem.
MVG
ik heb een probleem met mijn computer. Als ik deze uitzet en daarna weer aan probeer te krijgen lukt dit niet. dit is op te lossen door mijn powersupply heel lang uit te zetten of een tijdje de hele tijd aan en uit te doen. Hier heb ik eerder een topic over geplaatst. Toen wees iedereen mij erop dat het aan mijn powersupply lag. deze heb ik teruggestuurd naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht. deze is doorgemeten maar hier was niks mee aan de hand. eerder vandaag had ik een nieuwe topic geplaatst aar die was te onduidelijk dus hier het complete plaatje.
Mijn computer is zelfbouw deze heb ik zelf gebouwd zonder hulp van een professional. Tot op een maand geleden was er niks aan de hand met mijn computer.
de specificaties zijn
mobo: asus rog strix b450-f
psu coolermaster: masterwatt gold 750 watt
cpu:ryzen 5 2600
gpu: asus rog strix rtx 2060
ram: corsair vengeance 16GB 3000MHZ
ssd: 1 TB Samsung QVO
mijn cpu heeft watercooling en voor de rest zitten er 6 fans in mijn case
hij runt op Windows 10 en er zijn geen update of systeemwijzigingen uitgevoerd.
als mijn computer dit probleem vertoond geeft hij na de uitzetten dan de powersupply een splitsecond dat hij aanslaat en gelijk weer uitgaat. dan probeert de computer als het ware op te starten maar na 0,1 seconde stopt hij hier weer mee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zoals ik zei heb ik eerder een post geplaatst en heb ik na aanleiding daarvan mijn psu laten doormeten dit leverde niks op. ik plaats deze nieuwe post zodat hij weer bovenaan staat en nu hoop ik dat een paar knappe koppen mijn kunnen helpen met dit probleem.
MVG
Andere voeding proberen lijkt me. Fijn dat de winkel zegt dat er geen problemen mee zijn, maar jij ervaart problemen, waar de voeding best wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
Verder moet Windows natuurlijk gewoon up to date zijn, dus doe dat ook (al is dat vast heen oplossing voor dit probleem).
En waarom heb je nou opeens een andere voeding dan in mijn pc start niet meer op? Ik voeg de topics even samen want ik heb hierboven blijkbaar iets geopperd dat je al gedaan hebt...
Verder moet Windows natuurlijk gewoon up to date zijn, dus doe dat ook (al is dat vast heen oplossing voor dit probleem).
En waarom heb je nou opeens een andere voeding dan in mijn pc start niet meer op? Ik voeg de topics even samen want ik heb hierboven blijkbaar iets geopperd dat je al gedaan hebt...
[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 07-04-2020 19:17 ]
Pagina: 1