Huurhuis opgezegd, flink geverfd, borg kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenM
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-06 15:04
Mijn vraag:
Ik heb zojuist mijn huur opgezegd. 1 maand opzegtermijn dus 1 april ga ik het pand verlaten. Nu heb ik tijdens het betrekken van de woning het huis flink onder handen genomen qua verf. In plaats van de gebruikelijke RAL9010 en andere wit-tinten heb ik flink wat delen zwart geverfd, o.a. deuren, muur en kozijnen. Nu vraag ik me af of er nog extra kosten, naast het inhouden van borg, zouden kunnen komen als ik dit niet terug zet naar de witte kleur. Dat ik de borg eventueel niet (geheel) zal terugkrijgen is ingecalculeerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb in mijn huurcontract en op DAS gekeken. Hier staat niks over beschreven wat gebruikelijk is. Wel staat in het huurcontract dat ik het in dezelfde staat moet opleveren als dat ik het aantrof.

Alvast bedankt voor de reacties. :)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of je haalt voor 50 euro een pot witte latex en maakt alles ff wit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:18
Alles weer wit maken :) Moet terug naar de vorige staat, dus wit.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:44
Dat kan. Maar je kan ook even overleggen met de verhuurder. Je hebt toch een voor en een eindinspectie?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:49:
Of je haalt voor 50 euro een pot witte latex en maakt alles ff wit?
Ooit geferft? Daar gaan echt wel veel potten tegen aan. Zwart naar wit is echt een ****** klus en kost heel veel verf. Maak daar gerust maar het 4 voudige van. En dan heb ik het alleen over de muren.

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 25-02-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 11:14

LankHoar

Langharig tuig

Zwart weer wit krijgen kan erg lastig zijn, en het zijn dus niet alleen muren maar ook kozijnen en deuren. Kon nog wel eens een duur grapje zijn wanneer dat uitbesteed word, en dat enkel je borg dat niet dekt. Je bent uiteraard verantwoordelijk voor dat resterende bedrag. Beter zelf herstellen (na overleg tijdens de voor-inspectie), dat zal je flink in de kosten schelen.

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 25-02-2020 13:53 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Om hoeveel m² gaat het? Kijk gewoon even bij een paar bouwmarkten, er is altijd wel ergens RAL9010 in de aanbieding. Knal er wat tegenaan en je voorkomt een hoop gezeur. :) Deuren en kozijnen wordt wat meer werk, maar als het goed is heb je vergelijkbaar werk moeten doen bij het zwart maken.

Je kunt de bal ook eens opgooien bij je verhuurder, het kan zomaar zijn dat de nieuwe huurder het zo wel prima vindt. Nee heb je, ja kunt je krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mint op 25-02-2020 13:56 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Kan. Maar hoeft niet.

Stel je woont er al 30 jaar, en de verhuurder gaat het object toch geheel renoveren, dan kan het zijn dat het ze niks uit maakt.

Maar wil je het weten, dan moet je het vragen. Niet hier en niet aan ons. Maar aan de verhuurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 13:04
Wat staat er in je huurcontract en wat vindt de verhuurder van de kleur. Als hij/zij er geen probleem mee heeft, dan top.
Als het in je contract staat over kleur of originele staat en hij wil 't ook zo, dan ben je er niet met je borg. Dan ben je in beginsel aansprakelijk voor de herstelkosten. Als die hoger zijn dan de borg, dan mag je gewoon bijbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:18
@Mint Nee joh. Gewoon muurverf van de Action. Moet je wel 4 x smeren, maar alsnog veeeeel goedkoper dan bouwmarkt spul.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06 16:31
Mijn ervaring is dat het nogal verschilt per verhuurder.

In mijn studentenhuis mocht ik mijn deuren/kozijnen niet eens verven bijvoorbeeld.
In de sociale huurwoning waar ik introk was alles dan weer goed qua muren als het maar 'behangklaar' was, dan maakt de kleur die erop zit weer niet uit.

Voor de zekerheid zou ik het nu alvast overleggen met je verhuurder. Dan weet je het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoeveel was de borg?

Bij mijn vriendin was het 3 maanden huur. Dan ga je wel ff aan de slag om alles in originele staat terug te krijgen :+

Gelukkig waren het bij haar wat roze muren en paar diepgroene (die laatste moest wel ff iets extra's...).

Maar dan baal je wel als je dingen zwart hebt zitten verven lijkt me.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
4 jaar geleden huur opgezegd en het ging bij mij als volgt.

Opzeggen en vragen om voor inspectie.
Inspectie zei wat er uit moest kwa tegels en verf etc .

Nieuwe huurders kwamen kijken.
Had een formulier van de woningbouw met overname contract waar alles gespecificeerd in stond.Samen met de nieuwe huurders besloten wat ze wouden en wat niet en ondertekend.

Eind inspectie van woningbouw met formulier erbij van nieuwe eigenaars en alles was goed.

Mijn vader heeft vroeger eens verzaakt en kreeg een naheffing van 10.000 voor verwijderen vloerbedekking etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als er niks in het huurcontract staat, dan hoef je er niks aan te doen. Het wisselt per verhuurder nogal eens wat de eisen zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

SibrenM schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:48:
Mijn vraag:
Ik heb zojuist mijn huur opgezegd. 1 maand opzegtermijn dus 1 april ga ik het pand verlaten. Nu heb ik tijdens het betrekken van de woning het huis flink onder handen genomen qua verf. In plaats van de gebruikelijke RAL9010 en andere wit-tinten heb ik flink wat delen zwart geverfd, o.a. deuren, muur en kozijnen. Nu vraag ik me af of er nog extra kosten, naast het inhouden van borg, zouden kunnen komen als ik dit niet terug zet naar de witte kleur. Dat ik de borg eventueel niet (geheel) zal terugkrijgen is ingecalculeerd. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb in mijn huurcontract en op DAS gekeken. Hier staat niks over beschreven wat gebruikelijk is. Wel staat in het huurcontract dat ik het in dezelfde staat moet opleveren als dat ik het aantrof.

Alvast bedankt voor de reacties. :)
Hangt er vanaf, als je verhuurder een redelijk grote coöperatie is dan komen ze hoogstwaarschijnlijk een voor-inspectie doen, daarbij zullen ze vertellen wat er allemaal wel of niet aangepast moet worden. Dan krijg je uiteraard tijd om dit op te lossen en bij de eindinspectie zullen ze dan kijken of je de ruimte juist hebt opgeleverd. Tenminste zo ging het bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
1. Kijk in je contract, en de algemene bepalingen die daarbij horen.
2. Als het niet duidelijk is bel je de verhuurder.

Als er een normale/model huurovereenkomst is gebruikt dan heb je zoiets: https://roz.nl/de-roz-modellen/model-woonruimte/ (PDF's aan de rechterkant). Reken in dat geval maar op dat je je borg kwijt bent, en dat je eventuele extra kosten voor het herstel naar RAL9010 nog moet bijbetalen.

@ Verschillende reacties hierboven - wellicht ten overvloede: geen latex op de deuren en kozijnen uiteraard. Als je dat gaat doen dan moet je dat achteraf alsnog gaan betalen/herstellen.

[ Voor 18% gewijzigd door MrAcid op 25-02-2020 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:41
Gewoon even met de verhuurder overleggen, lijkt me toch redelijk eenvoudig. Niet zomaar wit gaan maken met prutsverf, dan zit de volgende huurder er weer mee. Heb nu al 2 keer bij een verhuizing lopen klussen waarbij de vorige bewoners met goedkope materialen/kauwgom/etc de boel 'fixen' maar waarmee je nog veel verder van huis bent.

Ik heb liever zwarte kozijnen die ik zelf met professionele materialen mooi wit kan krijgen dan iemand die met goedkope verf het wit heeft gemaakt, niet goed hecht, en binnen de kortste keren weer overnieuw gedaan kan worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 22:25
CryptoNL schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:56:
@Mint Nee joh. Gewoon muurverf van de Action. Moet je wel 4 x smeren, maar alsnog veeeeel goedkoper dan bouwmarkt spul.
Die fout heb ik gemaakt met een witte muur donkerblauw verven. Dacht goedkoop uit te zijn, maar dat moest ik inderdaad 4x opnieuw verven en toen zag het er nog niet uit. Uiteindelijk was de goedkope verf een tientje goedkoper maar was het resultaat stukken slechter. Voor mij nooit meer goedkope (Action) verf.

@SibrenM Als je trouwens overweegt om alles te gaan witten, laat je eens adviseren bij de verfafdeling van een (goede) bouwmarkt. Neem dan ook even de verfpot/kleurcode mee van wat je nu op je muren, kozijnen en deuren hebt. Dan krijg je een beter beeld van wat het jou gaat kosten. Als alles wit moet worden is het waarschijnlijk goedkoper als je het zelf gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Mint en je staat vier keer te kwasten terwijl het ook in twee keer kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SibrenM
@allen, bedankt voor de snelle reacties ;) top

In conclusion; theoretisch moet het wel degelijk, mocht ik het niet zelf gaan doen dan laat de verhuurder het doen en verhaalt de kosten op mij, minus de borg.

Nu is de praktijk zo dat de verhuurder een externe langs laat komen voor de overdracht en die gaat aangeven wat er eventueel moet gebeuren. Wellicht dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat ik denk. Ik ga er toch maar even een telefoontje aan wagen morgen.

De borg is overigens ongeveer 800 euro, daarvoor kan ik niet iemand laten verfen denk ik..

[ Voor 8% gewijzigd door SibrenM op 25-02-2020 14:22 . Reden: Extra info m.b.t. borg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
SibrenM schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:21:

In conclusion; theoretisch moet het wel degelijk, mocht ik het niet zelf gaan doen dan laat de verhuurder het doen en verhaalt de kosten op mij, minus de borg.

Nu is de praktijk zo dat de verhuurder een externe langs laat komen voor de overdracht en die gaat aangeven wat er eventueel moet gebeuren. Wellicht dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat ik denk. Ik ga er toch maar even een telefoontje aan wagen morgen.
Het ligt inderdaad aan de verhuurder. Toen ik mijn huurhuis uit moest kwam er een voorinspectie. Netjes gevraagd wat er werd verwacht. Nu gingen ze de woning verkopen, dus ik mocht alles laten zoals het was. Het zag er nog netjes uit en ze gaven aan dat het met o.a. het laminaat beter verkoopbaar zou zijn.

Nu was bij mij alles behangen in neutrale kleuren... Geen idee hoe ze bloemetjes behang hadden gevonden :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De borg is overigens ongeveer 800 euro, daarvoor kan ik niet iemand laten verfen denk ik..
Tip die ik je nog wil meegeven is dat je gewoon één kozijn en muurtje even in originele staat terug kan brengen, zoals jij denk dat dit wel goed is, net vóór de voorinspectie.

Dan kun je tijdens die voorinspectie laten zien hoe die andere muren/kozijnen eruit zien en bij ze peilen of het goed is zoals jij het terug wil brengen. Aan de hand daarvan kun je je gang gaan.

Zo hadden wij het ook gedaan met appartement van mijn vriending, dan doe je net genoeg wat nodig is :+

Overigens waren we allebei toch iets te perfectionistisch/trots om het af te raffelen, dus we hebben gewoon geschilderd zoals we dat in ons nieuwe huis ook zouden doen (gelijk een goede oefening weer ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:16
Van zwart terug naar wit zul je al via grijs moeten doen om te overbruggen. Denk dat je snel 1x grijs kwijt bent en daarna nog enkele keren wit als je dit moet doen.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt tussen de vooroplevering en de def? Anders kun je rustig afwachten wat er gezegd wordt en daar op reageren.

Ik had zelfs destijds een gat in een deur gezaagd voor een kattenluik. Waren ze op zijn minst gezegd niet heel blij mee en werd heel duur. Heb voor 30 euro een deur opgehaald op MP en overgezet. Was zo klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Luchtbakker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:52:
[...]

Ooit geferft? Daar gaan echt wel veel potten tegen aan. Zwart naar wit is echt een ****** klus en kost heel veel verf. Maak daar gerust maar het 4 voudige van. En dan heb ik het alleen over de muren.
Ik had donkere bordeaux rode muren in een appartement dat ik wou verkopen, en dat was na twee lagen weg.
Maar dat waren wel potten Sikkens latex die een aardige stuiver kostten, meer dan die gesuggereerde 50 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 25-02-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

LuNaTiC schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:26:
[...]
...

Zo hadden wij het ook gedaan met appartement van mijn vriending, dan doe je net genoeg wat nodig is :+
...
Kleine verspreking (lees: typefoutje?) :P

Bij oplevering moest ik het in 1x overschilderbaar opleveren. Bij eerste inspectie werd aangegeven wat er sowieso moest gebeuren. Dat was voor ons gelukkig geen zwart, maar donkerrood en dat ging prima. Niets meer over gehoord verder, volgende bewoners hebben het zo overgenomen als wij het geverfd hadden. Misschien wel een goed idee, zoals hierboven aangegeven, om een stukje alvast te doen, voor de inspectie.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:42

Het belangrijkste is wat staat er in het huurcontract. Veel particuliere verhuurders hebben standaard bepalingen opgenomen dat je de boel naar de originele staat moet herstellen, dus ook gaatjes dichten en kleur terug naar standaard. Veel corporaties doen niet zo moeilijk. In mijn geval mocht ik alle gaatjes laten zitten en hoefde ik ook niets te verven naar de originele kleur.

Mocht je volgens het huurcontract toch de boel moeten herstellen, moet je hopen dat de verhuurder het toelaat dat je de boel niet herstelt. Doet hij dat niet, dan ben je gewoon gehouden de boel te herstellen. Doe je dat niet, dan schakelt de verhuurder een derde in die de boel herstelt en verhaalt hij de kosten op jou.

Als je nu al weet dat je voor 800 euro niet iemand alles kan laten verven, doe je er verstandig aan het zelf te doen. Alles wat het de verhuurder namelijk meer kost dan je borg, komt ook gewoon voor jouw rekening. Je bent er niet af door simpelweg de borg te laten zitten. Stel je voor zeg, 800 euro borg maar je richt voor 15k aan schade aan en dan kunnen zeggen "ok hou de borg maar dan ben ik klaar, doei" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:16
Corporaties zijn er inderdaad wel deels mee gestopt omdat mensen op de meest goedkope manier herstellen, wat de boel alleen maar erger maakt. Gaatjes dichten met als het mee zit het goedkoopste vul materiaal, maar zelfs tandpasta wordt hiervoor gebruikt.

Verven met de allergoedkoopste meuk die ergens haalbaar is, etc. Kwaliteit van een huis gaat er niet door omhoog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
De illusie dat indien de kosten meer dan € 800,- bedragen dit niet op jou verhaald gaat worden is schattig naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik heb hier ervaring mee. ik heb mijn huurwoning opgezegd na 8 jaar daar gewoond te hebben. ik had 2 muren zwart geverfd. Tijdens de voorinspectie krijg je een aantal punten mee die je moet fixen of aanpassen, dit staat los van je borg.

ik moest bv de muren wit verven. dit had mogelijk ook te maken dat die woning de verkoop in gaat (ik was de laatste huurder).
tijdens de eindinspectie moet je alles geregeld hebben wat op het voorinspectie lijstje stond en anders kunnen de kosten voor jouw rekening komen. En waarschijnlijk rekenen ze meer dan je verwacht. wees dat voor, scheelt je een hoop gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
nldls schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:35:
Corporaties zijn er inderdaad wel deels mee gestopt omdat mensen op de meest goedkope manier herstellen, wat de boel alleen maar erger maakt. Gaatjes dichten met als het mee zit het goedkoopste vul materiaal, maar zelfs tandpasta wordt hiervoor gebruikt.

Verven met de allergoedkoopste meuk die ergens haalbaar is, etc. Kwaliteit van een huis gaat er niet door omhoog.
tja kan je die mensen echt blamen. het is een huurhuis en niet hun eigen huis. Ik zelf zou geen tandpasta gebruiken om gaatjes te vullen maar mensen zijn vaak opeens super creatief als het hun zo min mogelijk geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:24
maarud schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:03:
Gewoon even met de verhuurder overleggen, lijkt me toch redelijk eenvoudig. Niet zomaar wit gaan maken met prutsverf, dan zit de volgende huurder er weer mee. Heb nu al 2 keer bij een verhuizing lopen klussen waarbij de vorige bewoners met goedkope materialen/kauwgom/etc de boel 'fixen' maar waarmee je nog veel verder van huis bent.

Ik heb liever zwarte kozijnen die ik zelf met professionele materialen mooi wit kan krijgen dan iemand die met goedkope verf het wit heeft gemaakt, niet goed hecht, en binnen de kortste keren weer overnieuw gedaan kan worden :P
Inderdaad. Als je het doet, doe het wel goed. De vorige bewoners hadden hier alle boorgaatjes in de muren met kit gevuld. Kon ik alles er uit pulken om daarna weer netjes op te vullen.

En on topic. Even overleggen met de verhuurder. Wellicht vinden ze bijvoorbeeld de kozijnen geen probleem. Vervolgens kan de volgende huurder het misschien ook nog accepteren. Als dat beide niet doorgaat dan netjes alles weer in orginele staat brengen. Goed dekkende grondverf gebruiken gezien je over zwart moet schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 17:29
Van woningcorporatie hoefden we helemaal niets te doen. Verven is standaard voor de nieuwe bewoners, en gaatjes hoefden we eveneens niet te vullen.

Moest verder wel netjes opgeleverd worden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:55
Ik had mijn muren grijs geschilderd. Bij oplevering moest alles wit. Dit was circa 4 jaar geleden, vrije sector.

Vanwege de hoge plafonds (tot 5m hoog op het hoogste punt) heb ik besloten dit uit te besteden. Voor 220m² (ja, je leest het goed) heb ik destijds € 850 betaald. Ze waren met z'n tweeën ongeveer 5 uurtjes bezig, inclusief op- en afbouw van rolsteiger, afplakken etc. De aannemer van het verhuurbedrijf vroeg ongeveer € 2500 voor deze klus. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:20

Croga

The Unreasonable Man

Er zijn nogal wat misverstanden over het verlaten van een huurwoning. Er is hier wetgeving over (https://wetten.overheid.n...eel4_Afdeling3_Artikel224) die zegt: Als er een begin situatie opgenomen is dan moet opgeleverd worden in dezelfde staat, behoudens geoorloofde veranderingen. Is er geen beschrijving dan wordt er van uit gegaan dat de woning nu in dezelfde staat is.

Ofwel: Als er geen beschrijving is dan hoef je je zowieso nergens druk over te maken.
Als er wel een beschrijving is, dan is de hamvraag of dit een geoorloofde verandering is. Het voorbeeld van @sylvesterrr had ik zonder twijfel aangevochten. Ik durf niet te zeggen of ik hetzelfde zou doen als ik muren zwart gemaakt zou hebben.

Ik heb even gezocht maar kan zo geen rechtzaken vinden die hier naar verwijzen. De enige die ik kon vinden over geschilderde muren ging in feite over een gebrek aan opname van de beginsituatie. (https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHSHE:2015:1900)

Met als disclaimer: IANAL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SibrenM
Even een update:
De verhuurder vindt het wel best zo en zal het appartement aanbieden inclusief de zwarte muren, deuren en kozijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:44
SibrenM schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:26:
Even een update:
De verhuurder vindt het wel best zo en zal het appartement aanbieden inclusief de zwarte muren, deuren en kozijnen.
Daar kom je dan mooi mee weg. Scheelt een hoop werk. En in deze overspannen markt vindt de verhuurder toch wel snel een nieuwe huurder. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1