Als Ik op mijn NAS (Synology en FreeNAS) aansluit op een LAN (CAT5e) aansluiting en zet bestanden van Windows 10 of Solus over naar een share (SAMBA 3) naar op de NAS, krijg Ik gewoon 121MBps, kost mij gewoonlijk zo een 30-40 minuten om 20GB aan verschillende bestanden over te zetten en andersom.
Is het mogelijk dat je de NAS hebt aangesloten via LAN op een 100Megabit p/s(12,5MegaByte p/s = Sloooommm..) of toch wel op 1Gigabit p/s(125MegaByte p/s)?
Kijk of een van je netwerk kabels niet CAT5 kabels zijn, hier gaat je verbinding naar 100Mbitps, zorg dat je CAT5e of CAT6 kabels gebruikt en je de porten waar je aansluit op je modem, router of switch niet 100Mbps doen.
Kijk ook of je WD MyCloud bij de port waar je de netwerk kabel in stopt, of het lampje oranje of groen is. Oranje betekent namelijk dat de verbinding 100Mbps is en groen 1Gbps.
Anderzijds, als je echt sneller wilt, dan kan je de HDD's even in je PC aansluiten op de SATA port van je PC en zo bestanden overzetten, dan behaal je de maximale overdracht snelheid van je HDD en zet je daarna de HDD's weer in je NAS, maar hiervoor zou je dan wel die helse case moeten openmaken en niet stukmaken bij openmaken.
Het is alleen wel zo dat veel NAS Linux gebruikt en de HDD Ext4 of BTRFS of ZFS partitie formaten gebruikt, Windows kan deze niet native lezen, Linux weer vaak wel, hoewel ZFS soms een pakketje vereist.
USB3 is ook een optie, maar het zou heel goed kunnen dat je netwerk connectie naar je NAS gewoon iets fout tussen zit, of je PC, Modem of NAS doen 100Mbps, dus langzaam overdracht, of de software voor overzetten van bestanden naar je NAS is slecht en sloom? (Ik gebruik geen WD Mycloud, dus weet het niet).
Je hebt immers een NAS, die wil je op je netwerk gebruiken, hij moet wel een goede overdracht snelheid hebben, anders is het een irritant ding en als er niets aan te doen was kun je beter een Synology nemen of FreeNAS pc'tje neerzetten.
[
Voor 4% gewijzigd door
TweetCu op 29-02-2020 02:42
]