Hmm.. ik heb dus even terug de Loxberry erop gezet, met wat spielerei in Python. (En dat laat ik voorlopig ook zo.)
Waar ik gaandeweg achter kwam / kom is dat ik vanuit de P1 eigenlijk ook gegevens wil loggen die helemaal niet door Loxone heen hoeven. En dat er langzamerhand meer apparaten in huis komen die een vorm van P1 data nodig hebben. Daarom ben ik blij dat ik zoiets flexibels als de Pi aan de P1 poort heb hangen

. Uiteindelijk zal ik wel 'n standaard P1-uitlees lib pakken op die P1, en dan met mqtt via Loxberry naar Loxone gaan. En gegevens rechtstreeks InfluxDB in gaan schieten, en..
Kortom: een Loxone eigen P1 koppeling is enerzijds wel heerlijk simpel en 'eindelijk'. Maar anderzijds voelt het ook een tikkie inflexibel. En
air voel gewoon fout, voor serieus energiemanagement. Regelmatig kost hier een air schakeling een à twee seconden. Te behappen voor een lamp, waar het voor gemaakt is. Maar op de P1 zijn we dan al weer een telegram of twee verder. Dat komt vloeiende regeling niet ten goede en doet wellicht ook dat netwerkje overlopen.
[Kon 'm nog niet vinden in de documentatie. Zou me verbazen als hij vaker dan 1x per 5 seconden wil uitlezen..]
[
Voor 4% gewijzigd door
Gwaihir op 26-03-2025 10:47
]