Hoi,
Sinds deze week Ziggo zakelijk pro op de zaak met 600/50Mbit/s. Modem doet de bridging met een vast publiek IP adres.
Als ik een laptop op modem aansluit haal ik op een haar na 600Mbit/s down en 50Mbit/s up (latency 6ms).
Nu heb ik een EdgeRouter PoE en heb 'm als volgt geconfigureerd.
eth0 in, fixed ip op publieke adres
eth4 LAN-out 1, 192.168.x.1/24, DHCP, NAT, verbinding klant 1
eth5 LAN-out 2, 172.16.x.129/25, DHCP, NAT, verbinding klant 2
wat mij verbaast is dat ik max grofweg 350Mbit/s uit de eth4 of eth5 poort haal. Test dit met speedtest pagina van Ziggo alsmede met filetranfer met bestand van 10GB. Ik had meer van deze router verwacht.
Hardware offloading staat aan, via de CLI.
Overweg om deze te vervangen door een Mikrotik Hex, maar weet niet of dat helpt.
Sinds deze week Ziggo zakelijk pro op de zaak met 600/50Mbit/s. Modem doet de bridging met een vast publiek IP adres.
Als ik een laptop op modem aansluit haal ik op een haar na 600Mbit/s down en 50Mbit/s up (latency 6ms).
Nu heb ik een EdgeRouter PoE en heb 'm als volgt geconfigureerd.
eth0 in, fixed ip op publieke adres
eth4 LAN-out 1, 192.168.x.1/24, DHCP, NAT, verbinding klant 1
eth5 LAN-out 2, 172.16.x.129/25, DHCP, NAT, verbinding klant 2
wat mij verbaast is dat ik max grofweg 350Mbit/s uit de eth4 of eth5 poort haal. Test dit met speedtest pagina van Ziggo alsmede met filetranfer met bestand van 10GB. Ik had meer van deze router verwacht.
Hardware offloading staat aan, via de CLI.
Overweg om deze te vervangen door een Mikrotik Hex, maar weet niet of dat helpt.