Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okanylmz.68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 23:33

okanylmz.68

Private life is a happy life.

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met mijn eind stage met een eind project.

Mijn stageplek gebruikt Nessus Security bij klanten om een scan uit te voeren binnen het netwerk waardoor ze een rapport krijgen te zien met de eventuele kwetsbaarheden die er zijn.

Mijn project is dus, dat ik een alternatief tool moet vinden voor Nessus Security die minimaal voldoet aan de eisen van Nessus Security.

Na een tijdje googlen en zoeken kwam ik er jammer genoeg niet uit. Misschien is er hier iemand die mij kan helpen? :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 12:56
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan? Je zegt dat je er niet uit komt, maar waar kom je niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okanylmz.68

okanylmz.68

Topicstarter
@Mandera
Wanneer ik naar alternatieve tools zoek kom ik voornamelijk monitoring tools tegen..
Of ik zoek gewoon verkeerd I don't know..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:26
maak eens wat vragen voor jezelf om het te verduidelijken.

Waarom, willen ze van nessus af? Waarom die reden?, waarom is die reden een probleem? etc. probeer op elk antwoord de waarom te vinden. Graaf naar de kern van het probleem, ga daarvoor op zoek naar een oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ken de tool niet, maar ik zou beginnen met een zoekopdracht als "nessus security alternatives"

Daarbij... géén alternatief kunnen vinden (maar dat wel onderbouwen) is ook een antwoord ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Je bent op zoek naar zogenaamde 'vulnerability management'-tooling. Online zou je ook kunnen zoeken op 'vulnerability assessment tooling'. Er zijn wel een aantal alternatieven, maar dit marktsegment is vrij volwassen, met in totaal zo'n vier grote spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Je zou eens kunnen kijken naar Rapid7 insightvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okanylmz.68

okanylmz.68

Topicstarter
@Peter is Gamer
Rapid7 ben ik ook net tegen gekomen.
Hoe is F-Secure?

Ik probeer een paar keuzes naast elkaar te zetten zodat ik kan kijken welke beter, voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Daar heb ik geen ervaring mee, voor insightvm gebruikten wij Qualys.

McAfee ePolicy Orchestrator kan het trucje ook

Volgens mij kan Splunk ook een stuk Vulnerability Management doen.
OpenVAS / Greenbone is of was opensourcesoftware welke ook goed werk(te)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

okanylmz.68 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:33:
minimaal voldoet aan de eisen van Nessus Security.
Wat betekent dat, alle eisen? Is een van de eisen dat het Nessus Security versie xyz heet? Zo ja ben je klaar. Zo niet, hoeft het vast niet te voldoen aan alle eigenschappen - en zal je je moeten verduidelijken.
Beter, voordeliger, beste prijs/kwaliteit, iets anders?

Je lijkt een huiswerkvraag over de muur te gooien. En dat is heel erg niet de bedoeling van huiswerk of van GoT. Geef ajb heel veel concreter aan wat je huidige gedachten zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:30
Je vraag is dus voor een studieopdracht om je professionaliteit in de praktijk te bewijzen. Wees dan ook zo professioneel door te laten zien dat je ook zelf moeite hebt gedaan in plaats van Tweakers moeite voor je te laten doen. Dus als je een lijstje levert vullen Tweakers die vast graag aan met alternatieven of commentaar.

Daarbij is je opdracht ook niet duidelijk: Nessus is een oplossing voor bepaalde eisen en wensen. Dat Nessus een oplossing is maakt Nessus zelf geen minimale eisen. Dus wat zijn de eisen en wensen? Want hoewel het voor de hand ligt dat je waarschijnlijk niet bedoelt dat de tekortkomingen van Nessus onderdeel van je eisen lijst zijn heb je hopelijk dus zelf de voor en nadelen gezocht die je echt nodig hebt of nog mist. Geef die dan hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

okanylmz.68 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:47:
@Peter is Gamer
Rapid7 ben ik ook net tegen gekomen.
Hoe is F-Secure?

Ik probeer een paar keuzes naast elkaar te zetten zodat ik kan kijken welke beter, voordeliger is.
Even voor de duidelijkheid. Je kunt het internet gebruiken als een tool om het een en ander boven water te krijgen (programma's en (wat) gebruikerservaringen). Dat kan je helpen bij je selectie. Maar je kunt niet op het internet blindvaren om je keus te maken. Daarvoor zul je met de pakketten moeten spelen. Een demo of trail opvragen, deze installeren en ermee werken.
En op basis van die ervaringen kun je dan je conclusie(s) trekken. Niet op basis van dit draadje ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Naast Rapid7 zou je ook naar de Qualys Scanner kunnen kijken.

Of hier even op zoeken "gartner magic quadrant Vulnerability Assessment Market", dan heb je er genoeg staan...

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:30
Squ1zZy schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 07:25:
Een beetje helpen mag ook wel. Als er wordt gevraagd of er alternatieven zijn, worden er gelijk andere vragen gesteld. Ik snap sommige reacties wel, maar laten we dan ook een beetje helpen ...
Ik help graag antwoord op de vragen te geven. Doordat de vragen niet heel duidelijk zijn kan ik wel wat gaan antwoorden maar daarmee weet ik niet of het ook de hulp is die de TS nodig heeft. En als dan ook nog eens de TS op geen enkele reactie in gaat ... daarom dus dat het deze niet te makkelijk antwoord hoeft te krijgen als iemand niet echt blijk geeft zelf moeite te doen.

Dus maar even de vraag: @okanylmz.68 heb je al een alternatief kunnen vinden die aan je eisen voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okanylmz.68

okanylmz.68

Topicstarter
@kodak
Ja zeker, ik ben er onderhand al uitgekomen dankjewel!
Pagina: 1