United Consumers mailt NAW van alle klanten met slimme meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:23

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Vorig jaar ben ik overgestapt naar United Consumers, iedere maand krijg ik het verbruik van mijn "slimme meter". Momenteel overstroomt mijn mailbox van de mails met het verbruik van duizenden andere gebruikers.

Zijn er gebruikers die dit ook hebben? Want behalve postcode/huisnummer in iedere mail staan ook duizenden namen en emailadressen in het "to" veld. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar "door drukte", dus ik vermoed dat meerdere mensen aan het bellen zijn met hetzelfde probleem.

UC

/edit: Het onderwerp van de mail bevat postcode/huisnummer combinatie. Het to-veld bevat inmiddels 6000+ namen/email combinaties (iedere mail worden het er meer).

/edit2: De stroom van mails lijkt nu gestopt, teller staat op 6670 :(

/edit3: Melding datalek bij AP gedaan

[ Voor 17% gewijzigd door Ypho op 25-02-2020 11:51 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Datalek melden :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Yep hier ook, reeds datalek melding gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Vraagje, bij mij begonnen de meldingen met huisnummers 11, en vervolgens 11x, daarna 12 etc (sortering?). Heb jij andere aantallen (indien je ander (lager?) huisnummer dan ik heb)

[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 25-02-2020 11:53 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Ik heb alles met huisnummer 10. Kan een storing zijn maar dan is het bijzonder willekeurig. Neemt niet weg dat dit niet de bedoeling is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ze zullen dan een "SORT BY housenumber" oid hebben. Bij mij begint het bij 11, daarna 11-"toevoeging", vervolgens 110, 111, 112, dan naar 12, en dan houdt het op een gegeven moment op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-05 16:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ypho schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:17:

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar "door drukte", dus ik vermoed dat meerdere mensen aan het bellen zijn met hetzelfde probleem.
Ik kwam er net wel doorheen na veel proberen, zie artikel.
/edit: Het onderwerp van de mail bevat postcode/huisnummer combinatie. Het to-veld bevat inmiddels 6000+ namen/email combinaties (iedere mail worden het er meer).

/edit2: De stroom van mails lijkt nu gestopt, teller staat op 6670 :(
Staat er bij iedere mail een nieuw aantal? En heb je daadwerkelijk 6670 in de je inbox nu? f....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
TijsZonderH schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik kwam er net wel doorheen na veel proberen, zie artikel.

[...]

Staat er bij iedere mail een nieuw aantal? En heb je daadwerkelijk 6670 in de je inbox nu? f....
Ik heb geen 6670 mails gelukkig. Maar iedere mail kwamen er meer personen in het "to" veld. Mijn eerste mail bevat 4840 in het "to" veld, mijn laatste mail 6670. Het lijkt in batches te zijn gegaan, want per mail kwamen er tussen de 30-40 nieuwe adressen bij zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Ypho schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:53:
[...]

Vraagje, bij mij begonnen de meldingen met huisnummers 11, en vervolgens 11x, daarna 12 etc (sortering?). Heb jij andere aantallen (indien je ander (lager?) huisnummer dan ik heb)
Da's wel interessant; mijn mails hebben allemaal huisnummer 1.
En ik heb inderdaad er maar zo'n 1200 - 1300 adressen in zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120539 op 25-02-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 14:15
Wow dit klinkt als een heel heftig datalek. Welke stagiair hebben ze daar aan de knoppen gezet?
Pagina: 1