Vind het een rare vraag. Wat heb je zelf al gedaan om het uit te zoeken?guy42 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:59:
Ik heb nu een oud systeem met een fx 6300 processor, deze is aangeboden en daarom de vraag wat het waard is. Voor mij is het een serieuze upgrade tegenover mijn fx 6300 AMD.
Ik heb voor je gekeken en ik gok ongeveer 550 euro aan waarde. Gewoon losse onderdelen opgezocht in V&A en Pricewatch en een gokje gedaan.
Het is mij volkomen onduidelijk waarom je dit zelf niet kunt en tevens is het me volkomen onduidelijk waarom ik het alsnog voor je gedaan heb.
Uit nieuwsgierigheid?KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:01:
[...]
Vind het een rare vraag. Wat heb je zelf al gedaan om het uit te zoeken?
Ik heb voor je gekeken en ik gok ongeveer 550 euro aan waarde. Gewoon losse onderdelen opgezocht in V&A en Pricewatch en een gokje gedaan.
Het is mij volkomen onduidelijk waarom je dit zelf niet kunt en tevens is het me volkomen onduidelijk waarom ik het alsnog voor je gedaan heb.
Een systeem met een 6 jaar oude cpu, DDR3 geheugen... en verder niet eens bekend wat voor een voeding erin... dan is €550,- toch heel erg aan de pittige kant.KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:01:
[...]
Leuk dat er waterkoeling op de cpu zit, maar zoveel waarde voegt dit ook weer niet toe.
Ik heb laatst nog een Dell kastje gekocht met ook een i7 4770 en 16GB RAM en een 256GB SSD... weliswaar een OEM kastje met standaard Intel luchtkoeler en een OEM voeding van 280watt... maar dat kastje heeft mij €120,- gekost.
Nog niet wetende wat voor een voeding erin zit en de aanwezige waterkoeler in beschouwing genomen en er van uitgaande dat het een beetje fatsoenlijke behuizing is... verder ook niet bekend of er nog drives in het systeem zitten... dan zou ik maximaal €200,- voor dat systeem betalen.
Voor 550 euro staan er complete systemen in de V&A die betere specs hebben dan dit setje.KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:01:
[...]
De 200 euro die de TS aangeeft vind ik gevoelsmatig een prima prijs.
Eens. €200 is redelijk, ook qua prestaties die je ervoor terug krijgt. Als je al €500 zou gaan uitgeven kan je net zo goed wat nieuwers kopen, zoals een gebruikte Ryzen 5.BLACKfm schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:10:
[...]
Voor 550 euro staan er complete systemen in de V&A die betere specs hebben dan dit setje.
De 200 euro die de TS aangeeft vind ik gevoelsmatig een prima prijs.
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
Dan zijn mijn zoekskills toch misschien minder goed. Ik zag dat voor de processor nog wel 150 word gevraagd op V&A? Of kijk ik dan bij de verkeerde..MicGlou schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]
Een systeem met een 6 jaar oude cpu, DDR3 geheugen... en verder niet eens bekend wat voor een voeding erin... dan is €550,- toch heel erg aan de pittige kant.
Leuk dat er waterkoeling op de cpu zit, maar zoveel waarde voegt dit ook weer niet toe.
Ik heb laatst nog een Dell kastje gekocht met ook een i7 4770 en 16GB RAM en een 256GB SSD... weliswaar een OEM kastje met standaard Intel luchtkoeler en een OEM voeding van 280watt... maar dat kastje heeft mij €120,- gekost.
Nog niet wetende wat voor een voeding erin zit en de aanwezige waterkoeler in beschouwing genomen en er van uitgaande dat het een beetje fatsoenlijke behuizing is... verder ook niet bekend of er nog drives in het systeem zitten... dan zou ik maximaal €200,- voor dat systeem betalen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het is wel een feit dat taxatie van hardware feitelijk niet toegestaan is.guy42 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:29:
Lucky Luke, ben er bijna dagelijks met bezig, JIJ hebt toch ook ooit een account aangemaakt hier. Waarom altijd die negatieve reacties.Doe je dat nu bij iedereen die er pas bijgekomen is?
Zie hier helemaal onderaan: CAA beleid
Ik verwacht dan ook dat een moderator hier binnenkort een slotje opzet
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Verklaar je nader... €150,- voor alleen de cpu? Of bedoel je een compleet systeem met die CPU?KaiseRRuby schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:23:
[...]
Dan zijn mijn zoekskills toch misschien minder goed. Ik zag dat voor de processor nog wel 150 word gevraagd op V&A? Of kijk ik dan bij de verkeerde..
Als men werkelijk voor alleen die losse cpu €150,- durft te vragen dan overschat men de waarde flink... maar goed, dat zie je wel vaker dat men de waarde van hardware flink overschat.
Voor niet veel meer heb je al een Ryzen 5 3600 die werkelijk op alle vlakken beter is.
[ Voor 27% gewijzigd door MicGlou op 25-02-2020 11:40 ]
Of deze: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!Malantur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:33:
[...]
Het is wel een feit dat taxatie van hardware feitelijk niet toegestaan is.
Zie hier helemaal onderaan: CAA beleid
Ik verwacht dan ook dat een moderator hier binnenkort een slotje opzet
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Maar.. Inderdaad waarde adviezen zoals deze of taxaties doen we niet meer op GoT, er is genoeg informatie te vinden om zelf een goede inschatting te maken, daarom gaat deze dicht.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit topic is gesloten.
![]()