Toon posts:

@home beperkt bandbreedte

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg op vakantie een telefoontje dat mn kabelmodem van het net was gegooit omdat deze te veel ruis veroorzaakte voor de omgeving; modem gaar.

Dus afgelopen dinsdag werd er een nieuwe geinstalleerd. Nieuwe com21 aan de muur, gast met zn lappie dat ding configgen, even in de kast buiten gekeken of alles nu weer goed ging.

Belt ie daarna naar het hoofdkantoor of de TD ofzo om te vragen hoeveel bandbreedte we mogen hebben!

Oftewel: voor iedere aansluiten wordt even apart bepaald hoeveel bandbreedte je mag hebben, leuk hoor!

PS.: Dat stellen ze ergens anders in, monteur kon het niet doen. 'k Had al 100 piek geboden voor een 1MB/s limiet :P

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik dacht dat elke @home gebruiker 3,6 Mb kreeg. Staat ook op de troubles@home pagina.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niet dus :?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja je wordt gecapt aan de server kant dus boeiend..

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
@home wil in principe voor iedereen een snelheid van 2Mbit bereiken. De cap op de snelhied voor uploaden en downloaden worden zowel in het kabelmodem als bij @home gedaan. Tenminste, dat is wat ik me laatst heb laten vertellen door een trainer van @home.

Mijn Firewizzie

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 04 augustus 2001 09:37 schreef Case het volgende:
De cap op de snelhied voor uploaden en downloaden worden zowel in het kabelmodem als bij @home gedaan. Tenminste, dat is wat ik me laatst heb laten vertellen door een trainer van @home.
Nah, lijkt me zeer onlogish. Waarom iets cappen in een modem (dat kost tijd = geld) als je het ook via een server kan regelen (simpeler, makkelijker, goedkoper en flexibeler).

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:15 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Nah, lijkt me zeer onlogish. Waarom iets cappen in een modem (dat kost tijd = geld) als je het ook via een server kan regelen (simpeler, makkelijker, goedkoper en flexibeler).
Com21 heeft FLASH geheugen. Software wordt gedownloaded inc the CAP. Monteur kan er volgens mij helemaal niets aan doen.

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 09:37 schreef Case het volgende:
@home wil in principe voor iedereen een snelheid van 2Mbit bereiken. De cap op de snelhied voor uploaden en downloaden worden zowel in het kabelmodem als bij @home gedaan. Tenminste, dat is wat ik me laatst heb laten vertellen door een trainer van @home.
Nog @homie >:) :) ;)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:15 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Het is misschien wel onlogisch, maar zo gebeurt het wel. De cap op het modem zit in de software van het modem. Zodra het modem zich aanmeldt op het @home netwerk, wordt er gekeken of de software gelijk is aan de nieuwste versie bij @home. Zo niet, dan wordt de zooi geflashed.

Lijkt me niet dat veel tijd en moeite kost. Alleen maar een extra veiligheid.

Mijn Firewizzie

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 10:54 schreef Case het volgende:

[..]

Het is misschien wel onlogisch, maar zo gebeurt het wel. De cap op het modem zit in de software van het modem. Zodra het modem zich aanmeldt op het @home netwerk, wordt er gekeken of de software gelijk is aan de nieuwste versie bij @home. Zo niet, dan wordt de zooi geflashed.

Lijkt me niet dat veel tijd en moeite kost. Alleen maar een extra veiligheid.
Hij wordt ALTIJD geflasht

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zucht, ik dacht dat je hardware matige caps bedoelde. Ben nog niet wakker.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

je biedt die kerel f 100,- voor 1Mb/sec?
mooi gek.. ik heb een ruime 4 Mb/sec...
gewoon na een standaard installatie.. (moet et wel rustig zijn in de buurt natuurlijk.., gelukkig wonen er heel wat langslapers :P )

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 11:48 schreef The_Ghost het volgende:
je biedt die kerel f 100,- voor 1Mb/sec?
mooi gek.. ik heb een ruime 4 Mb/sec...
gewoon na een standaard installatie.. (moet et wel rustig zijn in de buurt natuurlijk.., gelukkig wonen er heel wat langslapers :P )
okey dus volgens jou kan een installateur zo ff je snelheid cap removen?...

euh... volgens mij niet... mja wie is ik :)

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:51 schreef Xtentic het volgende:

[..]

Idd

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op zaterdag 04 augustus 2001 11:51 schreef Xtentic het volgende:

[..]

neee, doelde ik niet op.. doelde op de wil om f 100,- neer te leggen voor een cap van 1 Mb/sec...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 14:19 schreef The_Ghost het volgende:

[..]

neee, doelde ik niet op.. doelde op de wil om f 100,- neer te leggen voor een cap van 1 Mb/sec...
lukt je never nooit niet, tenzij je iemand kent die speelt met de servers van @home (en dat mag! ) tja en die komen nou niet aan de deur om de installatie te doen..

• tafmaf
  • Laatst online: 22:19
heheh je modem uncappen tja kan wel
en dan meld hij zich aan op het netwerk en dan wordt hij weel opnieuw goed gezet door @home
de monteurs kunnen hier niks aan doen en dat bellen hoeveel bandbreedte mogen ze hier hebben hahahahahahahah

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja: binnenkort worden alle @home modems softwarematig aangestuurd, met automatische probleemmeldingen enzo, kweet alleen niet vanaf wanneer dat is. Maar zo kunnen iig alle instellingen remote wijzigen.

En zoals ik al gezegd had: de monteur kan er helemaal niets aan doen :(

• PolarBear
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:22 schreef Xtentic het volgende:

[..]

lukt je never nooit niet, tenzij je iemand kent die speelt met de servers van @home (en dat mag! ) tja en die komen nou niet aan de deur om de installatie te doen..
Dat mag :? :?
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:09 schreef MREn het volgende:
Ow ja: binnenkort worden alle @home modems softwarematig aangestuurd, met automatische probleemmeldingen enzo, kweet alleen niet vanaf wanneer dat is. Maar zo kunnen iig alle instellingen remote wijzigen.
HUH Again :?. Modems wordt altijd aangestuurd |:(. Hoe kan je anders een netwerk beheren :?

Verwijderd

laat ze eerst maar wat aan de storingen doen!!!!!!! :(

• PolarBear
  • Niet online
-
Pagina: 1