Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeadDodo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-06-2024
ik ben al een tijd op zoek naar een case voor 120mm fans met meer dan 6 fan-locaties die daadwerkelijk airflow heeft op genoemde locaties.
mijn budget is op dit moment zo'n 80 euro. nu vond ik vandaag deze case pricewatch: Raijintek Ponos MS alleen is deze niet beschikbaar.
hij is uitgekomen in januari dit jaar, dus ik vraag me af of iemand kan gokken of er nieuwe worden geleverd of niet.
ik heb absoluut geen ervaring in levertijd en beschikbaarheid, en worst ''case'' kan ik de tempered glass versie kopen en het front glas eraf halen. dus vandaar het topic.

hoopvol afwachtend,
Dodo

[ Voor 6% gewijzigd door TheDeadDodo op 25-02-2020 03:12 ]

Beste antwoord (via TheDeadDodo op 25-02-2020 04:51)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:24
Dan kan je beter een winkel/leverancier aanschrijven. De glazen versie wordt wel door 2 shops verkocht. Die hebben dus al een overeenkomst met fabrikant/leverancier, die kunnen je deze variant waarschijnlijk ook wel leveren dan.

En nogmaals, een kast met glazen voorkant kan ook prima koelen mits je een goeie pakt, en de meeste opties die ik de pricewatch staan hebben al geen hdd rek oid meer. En als klap op de vuurpijl staan er ook exemplaren tussen met gewoon mesh ;)

Specs!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Wat is concreet je bedoeling? Kijk even rondt in de pricewatch onder behuizingen. De meest populaire op dit moment hebben allemaal wel plek voor 6x een 120mm fan, of zelfs meer. Allemaal kasten die wel gewoon leverbaar zijn.

categorie: Behuizingen

Zie hier, behuizingen, tot 80 euro, met minimaal 6 fan "poorten" zoals dit in de pricewatch genoemt wordt. Je kan hier genoeg uitzoeken. Kijk wel even de website van fabrikant er op na of alles klopt, maar je kan hier genoeg leuks vinden

Het feit trouwens dat er glas aan de voorkant zit kan ansich prima, als het goed is heeft de bouwer er rekening mee gehouden dat er ruimte tussen zit zodat de fan gewoon zijn werk kan doen. Vriendin heeft een Corsair 570X en dat werkt prima, zonder dat het echt veel meer herrie maakt, en koelt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door GoldenBatt op 25-02-2020 03:43 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeadDodo
concreet wil ik van mensen met meer ervaring van de markt horen of zij denken dat de kast weer leverbaar zal worden binnenkort.
de meeste kasten met fans aan de voorkant hebben vrijwel geen intake voor de 3 fans, door ofwel de plastic of glazen front, ofwel door bays, plastic en ander goed aan de binnenkant.
hierdoor is er bijna geen air intake.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Dan kan je beter een winkel/leverancier aanschrijven. De glazen versie wordt wel door 2 shops verkocht. Die hebben dus al een overeenkomst met fabrikant/leverancier, die kunnen je deze variant waarschijnlijk ook wel leveren dan.

En nogmaals, een kast met glazen voorkant kan ook prima koelen mits je een goeie pakt, en de meeste opties die ik de pricewatch staan hebben al geen hdd rek oid meer. En als klap op de vuurpijl staan er ook exemplaren tussen met gewoon mesh ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeadDodo
allright, ik zie nu inderdaad dat mijn omschrijven zeer onvoldoende is.
ik wil een grote case, met opties om uit te breiden tot watercooling (Closed loop of met reservoir) er moeten 6 of meer fans in kunnen, het moet een Glass side panel hebben, ATX zijn, geen 140Mm fans aan de voorkant hebben, de front fans moeten vrijwel geen obstakels hebben, dit betekent dat mesh niet half over de fan heen moet gaan en dan op plastic terugvalt.

op een budget van een schrale 80 euro.

dat gezegd hebbende, ik stelde deze vraag niet om het advies te krijgen ''kijk eens hoeveel kasten er minder dan 80 euro kosten!'' maar wel heel erg bedankt voor het advies om de website te contacteren, daar ga ik zeker even achteraan.

[ Voor 20% gewijzigd door TheDeadDodo op 25-02-2020 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Ooit wel eens naar de Antec Twelve Hundred gekeken? Een grote kast met 5 x 120mm fan, 6e kan in de zijkant ter hoogte van de gpu's en 1 grote van 200mm in de bovenkant. Fans aan de voorkant hebben stoffilters en hebben alledrie een eigen fancontroller. De 2 fans aan de achterkant en die in de bovenkant hebben een schuifschakelaar om de snelheid te bepalen. Doorvoergaten voor een custum waterloop aan de achterkant. Alleen zit er geen glass side panel in, die is van kunststof.

pricewatch: Antec Twelve Hundred

https://nl.hardware.info/...ndred.35282#specificaties

Als je interesse hebt, dan zie ik je DM tegemoet!

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Aah kijk, dan wordt het wat duidelijker. Ik vroeg me al af waarom je perse naar die kast zat te kijken, geen hele bekende naam en moeilijk leverbaar, terwijl er genoeg alternatieven zijn. Door je extra wensen is het inderdaad nog wat verder zoeken.

Ik heb ervaring met de duurdere shop die op dit moment in de pricewatch staat met de glazen versie. Daar heb ik in het verleden geloof ik eerder keer wat besteld wat ze niet direct op de site hadden staan, maar op mijn aanvraag was toegevoegd. Je kan ze (ook de andere shop) gewoon eens vragen, wie weet kunnen ze dat gewoon op redelijk termijn voor je fixen :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeadDodo
Update, de kast is binnen en alles zit erin.

mijn full load temps zijn van 87Gpu en 98Cpu naar 73Gpu en 94Cpu gegaan. (arme cpu en ryzen stock cooler)

echt een fijne kast!
Pagina: 1