Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek om een pc te kopen die gebruikt gaat worden om te gamen op 1440p.
In de toekomst wil ik de optie hebben om te kunnen upgraden met een nieuwe videokaart en een 4K scherm op dit systeem.
-PC vooral voor gamen: BF5, Rdr2, Assassin's Creed, Borderlands 3.
-Ik ga niet overklokken en kijk geen films.
-Toekomst misschien andere videokaart + 4k scherm.
Graag hoor ik van jullie of deze build past bij mijn wensen. Ik heb hier en daar wat opties gegeven ik hoop dat jullie me er mee willen helpen. Voornamelijk het advies voor: koeler, stille behuizing en moederbord zijn het belangrijkste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1800.- Minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Corsair RM1000i voeding (3jr oud)
-Creative soundblaster X7
-Logitech 502
-Logitech G910
-Logitech z5500
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt met niet uit. Ook hoe de kast er uit ziet maakt me niet uit. Liefst heb ik een kast die stil is en niet hoger is als 55cm.
Na lang speuren ben ik tot het volgende gekomen:
AMD Ryzen 7 3700X Boxed
-8 cores vind ik een fijner idee voor de toekomst dan de 3600X met 6 cores. Misschien als ik over een paar jaar wil upgraden met nieuw videokaart en beeldscherm 4K dat dit ook beter is. Volgens mij gebruikt de 3600X ook meer stroom wat ik een nadeel vind.
MSI B450 Tomahawk MAX of Gigabyte B450 Aorus Pro
Bij deze optie kwam ik er niet echt uit. De ene website raad de een aan en de andere website de ander. Volgens mij is de MSI nieuwer en heb ik deze daarom in de lijst gezet.
MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
-Komt volgens mij prijs/kwaliteit als beste uit de test en lijkt ook een stille kaar te zijn ten opzichte van de andere 5700 XT modellen.
Fractal Design Define 7 Zwart/Wit of Cooler Master Silencio S600 Black
-Ik zoek een kast die stil is. Al vind ik de Fractal qua prijs wel wat aan de hoge kant. De Cooler master heeft een slechtere air-flow. Ik weet niet of dat in mijn geval erg is. Misschien hebben jullie een ander alternatief.
LG 27GL850
-Ik heb nu ook een IPS scherm en zou niet anders meer willen. Volgens mij het beste 1440P IPS scherm dat er nu is.
Scythe Ninja 5 of Scythe Mugen 5 PCGH Edition
-Ik zoek hier eigenlijk ook de stilste optie. Al weet ik niet of de Ninja past.
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
-Voor wat ik met de pc ga doen is 16Gb volgens mij genoeg.
-Kingston KC2000 1TB
-1Gb opslag is genoeg. Ik verwijder games altijd meteen als ik er klaar mee ben.
WD Green SSD M.2 V2 120GB
-Extra opslag voor back-up van belangrijke bestanden. Goedkoopste die ik kon vinden.
Twee losse vragen:
Heb ik een nieuwe kabel nodig voor dit 1440p scherm?
Heb ik nog extra koelers nodig?
Ik ben op zoek om een pc te kopen die gebruikt gaat worden om te gamen op 1440p.
In de toekomst wil ik de optie hebben om te kunnen upgraden met een nieuwe videokaart en een 4K scherm op dit systeem.
-PC vooral voor gamen: BF5, Rdr2, Assassin's Creed, Borderlands 3.
-Ik ga niet overklokken en kijk geen films.
-Toekomst misschien andere videokaart + 4k scherm.
Graag hoor ik van jullie of deze build past bij mijn wensen. Ik heb hier en daar wat opties gegeven ik hoop dat jullie me er mee willen helpen. Voornamelijk het advies voor: koeler, stille behuizing en moederbord zijn het belangrijkste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1800.- Minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-Corsair RM1000i voeding (3jr oud)
-Creative soundblaster X7
-Logitech 502
-Logitech G910
-Logitech z5500
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maakt met niet uit. Ook hoe de kast er uit ziet maakt me niet uit. Liefst heb ik een kast die stil is en niet hoger is als 55cm.
Na lang speuren ben ik tot het volgende gekomen:
AMD Ryzen 7 3700X Boxed
-8 cores vind ik een fijner idee voor de toekomst dan de 3600X met 6 cores. Misschien als ik over een paar jaar wil upgraden met nieuw videokaart en beeldscherm 4K dat dit ook beter is. Volgens mij gebruikt de 3600X ook meer stroom wat ik een nadeel vind.
MSI B450 Tomahawk MAX of Gigabyte B450 Aorus Pro
Bij deze optie kwam ik er niet echt uit. De ene website raad de een aan en de andere website de ander. Volgens mij is de MSI nieuwer en heb ik deze daarom in de lijst gezet.
MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
-Komt volgens mij prijs/kwaliteit als beste uit de test en lijkt ook een stille kaar te zijn ten opzichte van de andere 5700 XT modellen.
Fractal Design Define 7 Zwart/Wit of Cooler Master Silencio S600 Black
-Ik zoek een kast die stil is. Al vind ik de Fractal qua prijs wel wat aan de hoge kant. De Cooler master heeft een slechtere air-flow. Ik weet niet of dat in mijn geval erg is. Misschien hebben jullie een ander alternatief.
LG 27GL850
-Ik heb nu ook een IPS scherm en zou niet anders meer willen. Volgens mij het beste 1440P IPS scherm dat er nu is.
Scythe Ninja 5 of Scythe Mugen 5 PCGH Edition
-Ik zoek hier eigenlijk ook de stilste optie. Al weet ik niet of de Ninja past.
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
-Voor wat ik met de pc ga doen is 16Gb volgens mij genoeg.
-Kingston KC2000 1TB
-1Gb opslag is genoeg. Ik verwijder games altijd meteen als ik er klaar mee ben.
WD Green SSD M.2 V2 120GB
-Extra opslag voor back-up van belangrijke bestanden. Goedkoopste die ik kon vinden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 465,50 | € 465,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart/Wit | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 475,31 | € 475,31 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Ninja 5 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC2000 1TB | € 174,99 | € 174,99 |
| 1 | Solid state drives | WD Green SSD M.2 V2 120GB | € 25,95 | € 25,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.810,65 | ||
Twee losse vragen:
Heb ik een nieuwe kabel nodig voor dit 1440p scherm?
Heb ik nog extra koelers nodig?