Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-08 06:54
Allen,

Ik zal me even kort voorstellen: Ikzelf ben nu 18, juni ‘19 afgestuurd in houttechnieken (TSO - Belgie), was nooit m’n ding.. altijd meer interesse gehad in ICT. Heb in al die jaren mezelf alles qua hardware aangeleerd, van software is het enkel bij software installaties gebleven.

September ‘20 start ik bij Defensie als Onderofficier CIS, en momenteel zit ik dus thuis. Heb wel een PC handeltje, PC’s hier en daar oplappen, verkopen, je kent het wel 8)7. Daar verdien ik een aardig zakcentje mee, maar wil toch wat meer met mijn tijd gaan doen t.e.m. september, dus heb ik ‘n mooi CV opgemaakt met de kennis / ervaring die ik heb - jaar bij ICT afdeling van groot transportbedrijf gewerkt als jobstudent, de rest is zelfkennis - die heb ik naar alle PC winkels in de buurt gestuurd met de vraag of ze tijdelijk iemand zochten.

Na een weekje toch één zaak waar ik op sollicitatie mocht.. schoonouders kennen de baas dus dat hielp ook wat. Fastforward naar nu, ben al 2x bij hun geweest, weet ongeveer wat ik zou mogen doen als werk daar en wat ik zou verdienen...

1) Werk: Het werk zelf lijkt me prima, véél beter dan horeca werken toch _/-\o_ .. Wat Windows opleidingen geven, PC’s hier en daar herstellen, allemaal goed.. 38u week, geen probleem, maar dan...

2) Verdienste: Ze vertelde mij dat het aan de hand van een stage zou verlopen via de VDAB, een Beroeps Inlevingsstage welgenoemd. Hiermee zou ik 800eu p/m verdienen.. Geen extra’s of transportvergoeding naar mijn weten. Ik moet elke dag de trein nemen, treinticketje heen is snel een 3,5eu.

Nu weet ik niet of ik dit aanbod moet aanvaarden. Echter zou het wel zeer mooi op m’n CV staan naast het jaar jobstudent werken bij de ICT afdeling van dat transportbedrijf, maar anderzijds is 800eu echt wel weinig voor een 38u week.

Wat denken jullie? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog geen 6 euro per uur verdienen lijkt mij persoonlijk nogal extreem weinig. Als jij denkt dat je er wat aan hebt moet je het misschien wel doen, maar wat je er voor krijgt is erg weinig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:00:
Nog geen 6 euro per uur verdienen lijkt mij persoonlijk nogal extreem weinig. Als jij denkt dat je er wat aan hebt moet je het misschien wel doen, maar wat je er voor krijgt is erg weinig inderdaad.
Dit.

Als je weinig ervaring hebt en dit enkel mooi is voor je CV, moet je het misschien wel doen. Ik heb ook een half jaar stage gelopen tegen een vergoeding van nog geen 250 euro per maand.

Maar als dat je enige inkomen is, zou ik toch iets beters zoeken. Ik vind 800 euro voor 38 uur werk in dr week wel érg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Is die 800 nog ook eens bruto?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:00:
Het ding is, het bedrijf zelf zou niet mijn ‘werkgever’ zijn, enkel de zogezegde stageplaats. VDAB zou mijn werkgever zijn en de lonen van die stages zijn op voorhand bepaald. Hebben zij jammergenoeg dus niks in te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Op die 800eu wordt ik niet belast, is iets van een 790eu netto dat ik zou ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Dennisweb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:03:
[...]

Dit.

Als je weinig ervaring hebt en dit enkel mooi is voor je CV, moet je het misschien wel doen. Ik heb ook een half jaar stage gelopen tegen een vergoeding van nog geen 250 euro per maand.

Maar als dat je enige inkomen is, zou ik toch iets beters zoeken. Ik vind 800 euro voor 38 uur werk in dr week wel érg weinig.
Ik moet er niet van leven, heb nog m’n PC handel die ik heb waarmee ik wat verdien, heb (voorlopig tot deze zomer) geen vaste lasten, dus is enkel ervaring opdoen en mijn tijd nuttig spenderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:04:
[...]

Het ding is, het bedrijf zelf zou niet mijn ‘werkgever’ zijn, enkel de zogezegde stageplaats. VDAB zou mijn werkgever zijn en de lonen van die stages zijn op voorhand bepaald. Hebben zij jammergenoeg dus niks in te zeggen.
Simpele dingen als werken aan PC's en basis dingen leren aan andere mensen zijn ook niet de dingen waar je veel mee zal verdienen, maar dit komt op mij over als uitbuiting. Je gaat werken op basis van een iets waardoor ze je minder kunnen betalen dan minimumloon. Dat vind ik alles behalve netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Is het echt een stage (dat je ook opleiding doet)? Dan is 800 euro wel mooi.
Als het echt werken is, dan is het te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:06:
[...]

Simpele dingen als werken aan PC's en basis dingen leren aan andere mensen zijn ook niet de dingen waar je veel mee zal verdienen, maar dit komt op mij over als uitbuiting. Je gaat werken op basis van een iets waardoor ze je minder kunnen betalen dan minimumloon. Dat vind ik alles behalve netjes.
En dan speelt ook nog mee dat TS connecties heeft via de schoonfamilie. Zeg dan maar eens nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
WeHoDo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:06:
Is het echt een stage (dat je ook opleiding doet)? Dan is 800 euro wel mooi.
Als het echt werken is, dan is het te weinig.
Dit is het exact, misschien staat hier wat extra uitleg. Een opleiding is het dus niet. Beroepsinlevings stage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:07:
[...]
En dan speelt ook nog mee dat TS connecties heeft via de schoonfamilie. Zeg dan maar eens nee. ;)
Dat het via de schoonfamilie is en de TS blijkbaar dus geen opleiding gaat krijgen maakt het alleen maar erger.

Van wat ik zo lees gaat de TS gewoon eigenlijk fulltime werken, geen opleiding maar hooguit even ingewerkt worden en dan fulltime aan de slag voor minder dan het minimumloon. Dan ook nog iedere dag met de trein, geen idee wat de reistijd is, zonder ook daar een vergoeding voor te krijgen.

Klinkt als een geweldig deal voor de werkgever en als een baggerdeal voor de TS. Dus ja, mocht de TS denken hier echt wat aan te hebben voor zijn CV dan prima, maar anders wordt je eigenlijk gewoon genaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:13:
[...]
Klinkt als een geweldig deal voor de werkgever en als een baggerdeal voor de TS. Dus ja, mocht de TS denken hier echt wat aan te hebben voor zijn CV dan prima, maar anders wordt je eigenlijk gewoon genaait.
Vind ik ook, kost hun zelf niks, maar ik kan uiteraard een poging doen om elke maand wat onder de tafel krijgen.

Op GoT is het niet de gewoonte om
over zwart werk of andere illegale bezigheden te posten.

[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 25-02-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Ik zou lekker bij je eigen handeltje blijven voor dat geld en verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:10:
[...]

Dit is het exact, misschien staat hier wat extra uitleg. Een opleiding is het dus niet. Beroepsinlevings stage
Ah. Dit is volgens mij wat we in Nederland de ‘werkervaringsplekken’ noemen. Bedoeld om je meer ervaring in het werkveld op te laten doen, zonder dat de werkgever er een schappelijk tarief voor hoeft te betalen.

Ik ben tegen dat idee om de redenen die @PilatuS noemt. Kun je niet laag beginnen bij een bedrijf waar je doorgroeimogelijkheden hebt? Het repareren en assembleren van computers lijkt me niet iets wat je als zzp-er je hele leven gaat doen. Maar het kan wel van pas komen als je bij een computerzaak o.i.d. gaat werken.
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:15:
[...]

Vind ik ook, kost hun zelf niks, maar ik kan uiteraard een poging doen om elke maand wat onder de tafel krijgen.
Ah. De onvrede over verdiensten komt nu al. @bauwsel, doe het niet en zoek iets beters. Geld onder de tafel door is niet de oplossing. Je toekomstige werkgever moet je gewoon iets beters bieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 25-02-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Kun je niet laag beginnen bij een bedrijf waar je doorgroeimogelijkheden hebt? Het repareren en assembleren van computers lijkt me niet iets wat je als zzp-er je hele leven gaat doen. Maar het kan wel van pas komen als je bij een computerzaak o.i.d. gaat werken.
Is wel de bedoeling om dus dit enkel tot eind augustus te doen, hierna heb ik een fulltime job bij Defensie. Maar daar ga ik ook niet heel m’n leven werken, en met een houttechnieken diploma kom ik ook niet ver in de ICT wereld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:20:
[...]

Is wel de bedoeling om dus dit enkel tot eind augustus te doen, hierna heb ik een fulltime job bij Defensie. Maar daar ga ik ook niet heel m’n leven werken, en met een houttechnieken diploma kom ik ook niet ver in de ICT wereld 8)7
Dan is het dus echt een half jaartje stagelopen. Dat verandert de zaak wat mij betreft wel. Beter dan een half jaar zitten niksen.

Ik zou anders toch op enig punt een studie in de IT gaan doen. Met een diploma voor houttechnieken kom je inderdaad niet ver in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Dennisweb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:26:
[...]

Dan is het dus echt een half jaartje stagelopen. Dat verandert de zaak wat mij betreft wel. Beter dan een half jaar zitten niksen.

Ik zou anders toch op enig punt een studie in de IT gaan doen. Met een diploma voor houttechnieken kom je inderdaad niet ver in de IT.
Daar komt het op neer. Met m’n huidige handel vul ik mijn vrije dagen niet, wat echt vervelend is, daarom dat ik juist wat zoek, uiteraard is en blijft 800eu weinig voor een 38u week, niet?

Akkoord met het advies over studie, bij Defensie zou ik wel een jaar opleiding krijgen over hun Communicatie en Informatiesystemen, wat dus ook allersoorten netwerken betreft, misschien ben ik hier ook wat mee na mijn loopbaan bij Defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
[...]

Nou, met een houten telraam is het ooit ook begonnen... en kijk nu waar we zijn.

Maar idd, voor een tijdelijke, korte periode zou het wel goed kunnen zijn, geld en ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Of een half jaar ergens anders werken voor minimumloon of meer. Wat beteft de korte tijd en wat de TS gaat doen lijkt het voor zijn CV op de langere termijn eigenlijk niet zo boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:33:
[...]

Of een half jaar ergens anders werken voor minimumloon of meer. Wat beteft de korte tijd en wat de TS gaat doen lijkt het voor zijn CV op de langere termijn eigenlijk niet zo boeiend.
Het ligt er maar net aan wat TS wil. Als hij een ander baantje voor een half jaar met een hoger loon kan vinden, zou ik dat zeker doen. Als het hem echt om de ervaring te doen is, verandert dat de zaak.

Maar bijna 4 uur treinen op een dag... been there done that. Dat is echt zwaar vermoeiend. Als je die kosten ook nog zelf moet betalen blijft er weinig over.

Die @PilatuS is zo gek nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
PilatuS schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:33:
[...]

Ik werk horeca interim aan 11eu p/u. Uiteraard is dat niet vast, zoals ik nu aangeboden heb gekregen, en is het horeca.. Na 2 maand zou ik mezelf door de WC willen spoelen denk ik ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Dennisweb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:35:
[...]

Het ligt er maar net aan wat TS wil. Als hij een ander baantje voor een half jaar met een hoger loon kan vinden, zou ik dat zeker doen. Als het hem echt om de ervaring te doen is, verandert dat de zaak.

Maar bijna 4 uur treinen op een dag... been there done that. Dat is echt zwaar vermoeiend. Als je die kosten ook nog zelf moet betalen blijft er weinig over.

Die @PilatuS is zo gek nog niet. ;)
Gaat uiteraard om de ervaring, zie reactie hierboven.
Trein valt zeer goed mee hoor, is net 20min op de trein. Uiteraard zijn die kosten iedere keer wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:37:
[...]

Gaat uiteraard om de ervaring, zie reactie hierboven.
Trein valt zeer goed mee hoor, is net 20min op de trein. Uiteraard zijn die kosten iedere keer wel vervelend.
Oh, sorry! 3,5 EUR. Ik las niet goed. Stel: je werkt 20 dagen per maand en dat het komende half jaar. Dan heb je dus heel basaal 20 x 6 x 3,5 = 420 euro betaald aan enkel reiskosten.

Bij veel werkgevers krijg je reiskosten wel vergoed. Valt daar niet over te praten? Ik bedoel, een riant salaris krijg je ook al niet...

Eigenlijk is dit gewoon uitbuiting. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 25-02-2020 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Dennisweb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:41:
[...]

Oh, sorry! 3,5 EUR. Ik las niet goed. Stel: je werkt 20 dagen per maand en dat het komende half jaar. Dan heb je dus heel basaal 20 x 6 x 3,5 = 420 euro betaald aan enkel reiskosten.
Het is wel 3,5eu heen, ik moet dan nog terugkeren ook.. Komt op een kleine 7eu per dag dus :? 8)7
En nee niet echt, aangezien zij de ‘werkgever’ niet zijn, maar VDAB dit is..

[ Voor 9% gewijzigd door tiscaa op 25-02-2020 01:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn persoonlijke mening is simpel: Ik zou het voor dat geld niet doen omdat ik vind dat er misbruik van je wordt gemaakt. Het kan ook prima op een eerlijke manier waarbij je gewoon netjes minimumloon of meer krijgt. Qua ervaring denk ik niet dat het boeit voor de langere termijn op je CV en dat er andere dingen te vinden zijn waar je hetzelfde of meer aan hebt voor een eerlijk loon. Ik zou persoonlijk om een andere manier van betalen vragen waarbij je normaal gaat verdienen, zo niet, jammer dan. Wil jij het toch doen voor de ervaring of je CV is dat natuurlijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is er mis om jezelf nu nog even wat rust te geven?, over een paar maanden moet je al flink aan de bak.

Ga lekker je voorbereiden met de simulatie van netwerken, servers etc. (Het liefst iets met de technieken die je bij defensie ook gaat gebruiken)

Ovb dat je de extra inkomsten niet nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 25-02-2020 06:05 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 01:43:
[...]

Het is wel 3,5eu heen, ik moet dan nog terugkeren ook.. Komt op een kleine 7eu per dag dus :? 8)7
En nee niet echt, aangezien zij de ‘werkgever’ niet zijn, maar VDAB dit is..
Heb je al eens gekeken naar de NMBS Key Card? Dan kom je al op 2,7 euro per rit.
Misschien zijn er nog wel andere tarieven voor jongeren, maar deze schiet me nu binnen :)

Misschien kan je overleggen om dit toch niet als stage via VDAB te doen maar met weekcontracten rechtstreeks bij de werkgever? En als ze geen zin hebben in papierwerk kan dat via een interim verlopen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

Blokker_1999

Full steam ahead

De werkgever biedt deze stageplaats aan om iemand de kans te geven tijdelijk ervaring op te doen op de werkvloer zodat die met ervaring aan zijn/haar carriere kan beginnen. Zoals je gewoon al aan de URL naar de VDAB site kunt zien valt dit type van baan onder een opleiding en is het geen arbeidsovereenkomst (daarom ook dat er geen lasten worden betaald op het loon). Het is dus altijd tijdelijk van aard. Als de werkgever dit wil doen, dan doen ze dat dus om jongeren een kans te geven zonder dat ze zelf veel tijd verliezen aan de aanwerving en de administratie. Dat de compensatie zo laag is, is dan weer een gevolg van het feit dat dit wel degelijk als opleiding wordt aanzien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Als je het idee krijgt dat ze je uitbuiten, zoek dan uit of ze je daadwerkelijk uitbuiten en zeg dit als je er niet mee eens bent. Je zit in een positie dat het niet perse hoeft en dit is gelijk een goede oefening om je in de toekomst niet nog eens uit te laten buiten als je wel belangen hebt. Reactie van het bedrijf kan positief of negatief zijn, maar beiden kan je mee leven toch? ;)

Wat die stagekans betreft, dat is niet jou situatie en dat kun je ook bespreken, want jij komt gewoon om te werken en verdient dus meer salaris is mijn mening.

Je kunt iets zoeken voor minder uur in de week. Met 38u vul je je hele week + je handeltje er naast ook nog extra tijd, dat is heel veel als je daarnaast nog ook wat wil doen aan zelfstudie.

Als je bijvoorbeeld 10 uur in de week met je handeltje bezig bent, zou je daarnaast nog 22 uur (totaal 4 dagen) gaan werken en dan nog 3 dagen over houden voor zelfstudie en weekend. Dan hou je energie genoeg over om ook dingen te doen zoals .... Sport ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Furion2000 op 25-02-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Als je BIS is erkend door de VDAB, dan wordt je huidige werkloosheidsuitkering enz vaak wel gewoon doorbetaald; bij niet-erkende opleidingen kan je dit ook gewoon aanvragen -> https://www.vdab.be/vrijstellingen

800 euro bovenop je uitkering kan ineens wél een aantrekkelijk loon zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiscaa
Falcon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:04:
Wat is er mis om jezelf nu nog even wat rust te geven?, over een paar maanden moet je al flink aan de bak.
Ik heb al die rust sinds juli 2019, begin het wel wat beu te worden tbh haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Curly_ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:10:
Als je BIS is erkend door de VDAB, dan wordt je huidige werkloosheidsuitkering enz vaak wel gewoon doorbetaald; bij niet-erkende opleidingen kan je dit ook gewoon aanvragen -> https://www.vdab.be/vrijstellingen

Ik ben schoolverlater en heb geen werkloosheidsuitkering, denk ook niet dat ik dit kan krijgen? Moet ik hun hiervoor eens contacteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiscaa
Malantur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:22:
[...]

Heb je al eens gekeken naar de NMBS Key Card? Dan kom je al op 2,7 euro per rit.
Misschien zijn er nog wel andere tarieven voor jongeren, maar deze schiet me nu binnen :)
THANKS!! Dit zal zeer handig zijn, en dit is mogelijk voor mijn traject, zal dit inderdaad misschien eens bespreken met het bedrijf, misschien dat ze dit willen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Curly_ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:10:

bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik ben schoolverlater en heb geen werkloosheidsuitkering, denk ook niet dat ik dit kan krijgen? Moet ik hun hiervoor eens contacteren?
Ik was het net aan het opzoeken.
https://www.vlaanderen.be/werkloosheidsuitkering
Het bedrag van uw werkloosheidsuitkering(opent in nieuw venster) is afhankelijk van

het loon dat u verdiende toen u werkte
uw gezinssituatie (alleenwonend, samenwonend of samenwonend met gezinslast).
uw beroepsverleden.
Al staat er bij de site van Jobat weer iets anders:
https://www.jobat.be/nl/a...heidsuitkering-jij-krijgt
Deze berekening geldt niet voor bepaalde uitzonderingen. Voor een exacte berekening neem je best contact op met de RVA.
Je laatste brutoloon is het loon dat je ten minste 4 aaneensluitende weken kreeg bij éénzelfde werkgever. Verder moet het gaan om loon waarop bijdragen voor de sociale zekerheid zijn gestort.
Indien deze voorwaarden niet zijn vervuld, dan wordt het bedrag van de werkloosheidsuitkering berekend op basis van een referteloon dat 1.502 euro bruto bedraagt (geïndexeerd bedrag geldig op 01.07.2015).
Al heb je dan zeker ook nog enkele maanden wachttijd.

Ik denk niet dat dit een goede oplossing is, maar je kan het natuurlijk altijd navragen bij de VDAB.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Al heb je dan zeker ook nog enkele maanden wachttijd.

Ik denk niet dat dit een goede oplossing is, maar je kan het natuurlijk altijd navragen bij de VDAB.
Geld jammergenoeg niet voor mij, aangezien ik nog nooit ‘gewerkt’ heb, en de schoolverlaters uitkering is niet van toepassing aangezien je eerst 310 dagen ‘thuis’ zou moeten gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Een BIS is voornamelijk bedoeld om (langdurig) werklozen terug aan het werk te krijgen. Jouw enige "voordeel" zou hier waarschijnlijk zijn dat je wachttijd tijdens die stage kan blijven doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom probeer je je eigen handeltje niet verder uit te breiden? Maak reclame, ga bij bedrijven langs, werf nieuwe klanten. Met genoeg doorzettingsvermogen en een beetje geluk vul je zo je dagen en je zakken.

Want laten we eerlijk zijn, die stageplaats is niet voor "bezigheidstherapie", maar voor mensen die moeilijk aan de slag komen en hulp op de arbeidsmarkt nodig hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Standeman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:25:
Waarom probeer je je eigen handeltje niet verder uit te breiden? Maak reclame, ga bij bedrijven langs, werf nieuwe klanten. Met genoeg doorzettingsvermogen en een beetje geluk vul je zo je dagen en je zakken.
Mijn handel is voorlopig niet helemaal niet volgens ‘de boekjes’, als je me verstaat. Zodra ik mijn vaste job in september zou ik een BTW nummer kunnen aanvragen en dit in bijberoep doen, waardoor ik dan wél reclame kan beginnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En wat als je nu een thuislab of tijdelijk in de Cloud een netwerk gaat opzetten op basis van de technieken waarmee je straks bij CIS aan de slag mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Falcon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:26:
En wat als je nu een thuislab of tijdelijk in de Cloud een netwerk gaat opzetten op basis van de technieken waarmee je straks bij CIS aan de slag mag?
Even ter verduidelijking; alles wat ik bij Defensie zou doen, moet ik nog aanleren op de opleiding. Zelf heb ik momenteel dus geen kennis van netwerken of dergelijke.

Zou je het aanbevelen om in mijn vrije tijd iets extra in zelfstudie aan te leren? Om dit dan ook op mijn CV te zetten, aangezien ik wel redelijk wat vrije tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Even ter verduidelijking; alles wat ik bij Defensie zou doen, moet ik nog aanleren op de opleiding. Zelf heb ik momenteel dus geen kennis van netwerken of dergelijke.

Zou je het aanbevelen om in mijn vrije tijd iets extra in zelfstudie aan te leren? Om dit dan ook op mijn CV te zetten, aangezien ik wel redelijk wat vrije tijd heb.
Yes, zou ik wel gaan doen. Misschien kan je informeren welke technieken er gebruikt worden of misschien is het via Google te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Falcon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Yes, zou ik wel gaan doen. Misschien kan je informeren welke technieken er gebruikt worden of misschien is het via Google te vinden.
Moet niks op voorhand kennen voor die functie, heb het gewoon voor in het algemeen, wat server technieken aanleren adhv. cursus op internet of misschien wat programmeertalen leren? Wat zou het nuttigst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

bauwsel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Moet niks op voorhand kennen voor die functie, heb het gewoon voor in het algemeen, wat server technieken aanleren adhv. cursus op internet of misschien wat programmeertalen leren? Wat zou het nuttigst zijn
Weet je überhaupt iets van wat je gaat leren? Ik bedoel applicatieontwikkeling is anders dan netwerkbeheer of in CIS geval radioverkeer op het slagveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiscaa
Falcon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Weet je überhaupt iets van wat je gaat leren? Ik bedoel applicatieontwikkeling is anders dan netwerkbeheer of in CIS geval radioverkeer op het slagveld.
Dit is het exact: Onderofficier CIS (=ICT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kan volgens mij beter 5 dagen per week de fitnesszaal gaan trainingen en goed genieten van de zomerperiode voordat je in dit trainingskamp terecht komt.

Sterkte ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:45
Ik zou 't ook niet doen: Stage bied jou niets: Je gaat een opleiding bij defensie in. Je hoeft ook niet te leren wat een arbeidsproces is, dat rammen ze er wel in bij defensie. Blijft over: Flink onder het minimumloon werken.

Ik zou voor 2 - 4 dagen per week een baantje zoeken, niet al te druk maken over hoe relevant het is als je maar wat geld verdient en een beetje lol hebt. de rest van de tijd gewoon even genieten van jong zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door overhyped op 25-02-2020 21:37 . Reden: Typo ]

Pagina: 1