Welke koelvloestof om AOI Enermax TR4 opneuw te vullen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beruchte Enermax TR4 waterkoeler nog nieuw in de doos liggen.
pricewatch: Enermax LiqTech TR4 360

Het is mogelijk om de originele vloeistof die voor problemen zorgt vrij eenvoudig te vervangen.
Mijn vraag is nu: Wat is het handigst en uiteraard de goedkoopste en beste koelvloeistof die niet voor corrosie zorgt omdat 2 verschillende metalen gebruikt zijn.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-03-2020 22:37)

• nogard666
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 21:44
Nu is het mixen van metalen in een waterloop echt een 1ste les om nooit te doen.
Is het in een AIO de normaalste zaak om een aluminium rad te hebben en een koperen coldplate.

Maar als je nu idd een AIO heb liggen en wilt gaan gebruiken dan ontkom je er niet aan dat deze regelmatig open zal moeten maken en controleren op de corrosie.

Wat je er tegen kan doen is zorgen dat je radiator geen elektrisch contact maakt met je case.
En je zoals je al aangeeft een toevoeging in het water heb.

In mijn eigen custom loop heb ik EK-CryoFuel zitten.
https://www.highflow.nl/w...el-concentrate-100ml.html

1 Flesje hiervan samen met 1 fles gedemineraliseerd water van de AH a 0,50 euro

De loop draait zonder problemen.
En voor de verversing en schoonmaken, heb ik ongeveer 1,5/2 jaar met hetzelfde water gedaan

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nogard666
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 21:44
Nu is het mixen van metalen in een waterloop echt een 1ste les om nooit te doen.
Is het in een AIO de normaalste zaak om een aluminium rad te hebben en een koperen coldplate.

Maar als je nu idd een AIO heb liggen en wilt gaan gebruiken dan ontkom je er niet aan dat deze regelmatig open zal moeten maken en controleren op de corrosie.

Wat je er tegen kan doen is zorgen dat je radiator geen elektrisch contact maakt met je case.
En je zoals je al aangeeft een toevoeging in het water heb.

In mijn eigen custom loop heb ik EK-CryoFuel zitten.
https://www.highflow.nl/w...el-concentrate-100ml.html

1 Flesje hiervan samen met 1 fles gedemineraliseerd water van de AH a 0,50 euro

De loop draait zonder problemen.
En voor de verversing en schoonmaken, heb ik ongeveer 1,5/2 jaar met hetzelfde water gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Propylene glycol mengen met Demi water. 5%-95%

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nogard666 Bedankt voor het uitgebreide antwoord.