Ik heb een laptop met 512 Gb Intel NVMe schijf , er is ruimte voor een 2e 2.5 sata schijf. Ik heb de keuze tussen een Samsung 1 TB en Samsung 1.5 TB, iemand een suggestie welke ik erin moet doen? Ik heb ook een kastje waar ik een interne schijf extern kan maken is dat beter voor je laptop als je 1 van de schijven als extern instelt? Ik kreeg te horen dat het niet word aangeraden om een 2e grote harde schijf in te bouwen ivm de voeding van de laptop (die schijf trekt dan teveel) of is dit een broodje aap verhaal?
Vraag
Alle reacties
Ik heb een 14 inch laptopje met een 512GB SSD en 2TB-schijfje, de ene voor de apps, de ander voor de opslag. Als er daadwerkelijk een slot aanwezig is is de powersupply ook wel prima, laptop wordt alleen iets zwaarder. Persoonlijk zou ik lekker voor de goedkoopste HDD gaan. Let op of je een 7mm-schijfje nodig hebt.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is broodje aap.
Een grote HDD moet je wel backuppen en dan is een 1,5 als externe wel handig. Dus én én zou ik zeggen.
Een grote HDD moet je wel backuppen en dan is een 1,5 als externe wel handig. Dus én én zou ik zeggen.
Ligt eraan wat je zelf fijn vindt. Als je het teveel gedoe vindt om een externe schijf te gebruiken, kun je een interne schijf gebruiken. Het is om het even. Een interne schijf zal meer slijten door het vervoer van de laptop, terwijl een externe schijf weer sneller kan vallen. Een interne schijf is tegenwoordig vaak max 7mm, waardoor je wel weer beperkt bent in de capaciteit. Als je extern gaat, wel opletten dat je een externe powerbrick erbij krijgt. De schijven die via USB hun stroom krijgen wouden in het verleden althans nogal eens vaag doen als je de schijf intensief wou gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 29-02-2020 18:09 ]
De grootste natuurlijk!
Ik heb nog nooit problemen gehad met teveel ruimte, wel met te weinig.
Dus ik ga altijd voor het grootste die ik me kan veroorloven.
Extern moet je elke keer weer mee slepen.
Zou ik zelf geen voorkeur aan geven.
Verder hoogstwaarschijnlijk (99,9% zekerheid) broodje aap.
HDD trekt bijna niets aan vermogen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met teveel ruimte, wel met te weinig.
Dus ik ga altijd voor het grootste die ik me kan veroorloven.
Extern moet je elke keer weer mee slepen.
Zou ik zelf geen voorkeur aan geven.
Verder hoogstwaarschijnlijk (99,9% zekerheid) broodje aap.
HDD trekt bijna niets aan vermogen.
★ What does that mean? ★
En wanneer de data belangrijk is, altijd een backup maken op een extern medium. Anders is 2TB aan foto's best wel zonde om te verliezen
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Pagina: 1