Is een 144hz-monitor een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:36
Ik zoek een?
24" monitor met of 75 of 144hz.

Wat is je budget?
Maximaal €200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen ingebouwde speakers, niet groter dan 24'', geen curve (tenzij je me kunt overtuigen).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC is een HP Compaq Pro 6300 SFF. 8GB RAM, i5-3470 en GTX 1050Ti. Ik weet dat ik geen 144 frames ga kunnen aantikken tijdens het gamen.
  1. Is er een meerwaarde van 144hz als ik waarschijnlijk nooit hoger dan 100 frames zal komen?
  2. Zou ik een dual-monitor setup kunnen runnen met mijn huidige specs + een 144hz-monitor?

Beste antwoord (via groceryl1st op 05-11-2025 18:27)

• buddyboy37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als dat jij je op dit moment bevind. Heb zelf aardig wat research gedaan en ben uitgekomen op de AOC 24 G2U een 24'' 144hz scherm met freesync. Deze kost op dit moment 189 euro en is nog niet enorm in de sale geweest vanaf release.

Link: pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:07

Thomg

Aww yiss

Waarom denk je van niet?
Met CS:GO ga je zo 144fps halen.
En sowieso, je komt verder dan je denkt door de settings wat omlaag te schroeven, meeste benchmarks zijn op de hoogste grafische instellingen gedaan.

De hoeveelheid monitoren heeft geen invloed op performance, zolang de GPU het maar wel aankan.

• groceryl1st
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:36
Thomg schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:51:
Waarom denk je van niet?
Met CS:GO ga je zo 144fps halen.
Ik speel voornamelijk Apex op dit moment en die is vrij GPU-intensief.
En sowieso, je komt verder dan je denkt door de settings wat omlaag te schroeven, meeste benchmarks zijn op de hoogste grafische instellingen gedaan.
Heb ik scherm met GSync/Freesync nodig? Of is dat het niet waard.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:07

Thomg

Aww yiss

Met Apex ga je wel issues krijgen, pc is te zwak.

Freesync/Gsync is handig als je pc niet een constante framerate kan halen. Voor jou is een freesync monitor dus zeker wel nuttig.

Acties:
  • Beste antwoord

• buddyboy37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als dat jij je op dit moment bevind. Heb zelf aardig wat research gedaan en ben uitgekomen op de AOC 24 G2U een 24'' 144hz scherm met freesync. Deze kost op dit moment 189 euro en is nog niet enorm in de sale geweest vanaf release.

Link: pricewatch: AOC 24G2U/BK Rood, Zilver

Hopelijk heb je hier wat aan :)