Kensington ankerplaat plakken op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb een laptop gekocht voor gebruik in de bibliotheek. Nu ben ik erachter gekomen dat het vergrendelen van een laptop aan je bureau via een Kensington slot gaat en daar had ik geen rekening mee gehouden toen ik mijn laptop kocht (die heb ik dus niet).
Kensington heeft gelukkig wel monteersetjes op de markt. Ik heb er twee gezien op Alternate:

https://www.alternate.nl/...ging/html/product/1498867?
Rond sleutelgat van 400 mm diameter, constructie met lijm.

https://www.alternate.nl/...iging/html/product/255480?
Vierkant kabelgeleider van 645 vierkante mm, constructie met 3M VHB plakband.

Heeft iemand ervaring met dit concept? Is 3M VHB wel een beetje diefstal bestendig? Beter dan lijm? Ik gok dat bij het kleinere slot lijm is gebruikt omdat de oppervlakte minder is, met de veronderstelling dat lijm beter werkt.

Het gaat erom dat ik even kan plassen zonder de laptop het toilet mee in te nemen. Op zich ook nog geen ramp om te doen. Ik lees op dit forum dat die sloten eigenlijk ook alleen maar handig zijn tegen gelegenheidsdieven, maar dan hebben ze het over ingebouwde sloten.

Beste antwoord (via HuggyB op 28-02-2020 15:56)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

Zowel de lijm als de vhb tape krijg je niet zonder schade los.

Het wat gereedschap kom je wel door een kabel of pick je het slot. Nou valt dat wel op in een bieb.

De gelegenheidsdief zal hem laten liggen als ie het slot ziet. Probleem 2 is dat als de gelegenheidsdief de kabel over het hoofd ziet dan loopt/rent ie weg en sloopt ie je laptop.

Wel goed opletten dat ie echt vast zit en niet aan een tafelpoot die je ff optilt

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

Zowel de lijm als de vhb tape krijg je niet zonder schade los.

Het wat gereedschap kom je wel door een kabel of pick je het slot. Nou valt dat wel op in een bieb.

De gelegenheidsdief zal hem laten liggen als ie het slot ziet. Probleem 2 is dat als de gelegenheidsdief de kabel over het hoofd ziet dan loopt/rent ie weg en sloopt ie je laptop.

Wel goed opletten dat ie echt vast zit en niet aan een tafelpoot die je ff optilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
alle opmerking over hoe onveilig die dingen eigenlijk zijn en dat het echt niet helpt als iemand je laptop wilt hebben die er op uit is...
Denk ik dat beide gewoon OK zij om in ieder geval zo een gelegenheidsdief te laten denken dat je Laptop vast zit. Die met plakband krijg je denk ik beter weg als je het niet meer nodig hebt.

Andere kant... Dan ga gewoon even vantevoren naar de WC :-) Ik persoonlijk wil niks op mn Laptop hebben wat er zo uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een lelijke dingen zeg. Gewoon dichtklappen en mee nemen, kan je nog ff browsen tijdens de toilet beurt.

Telefoon neem je ook mee toch.

In de meeste bibliotheken hebben ze kluisjes toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 00:18

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Welk laptop heb je dan?

Lol, als ze aan de kensingtonslot trekken. Dan is je laptop ook stuk.

[ Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 24-02-2020 20:52 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laptop meepakken:

YouTube: YouTube

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wel handig als je de sleutel kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Dank allen. Ik heb een HP Pavilion Gaming variant van 17".

Afbeeldingslocatie: https://ssl-product-images.www8-hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c06348595.png

Zoals je ziet is dit een design met een enkele beeldscherm scharnier. In dit geval kan ik misschien een ketting gebruiken met twee beveiligde karabijnhaken. Wordt misschien dan wel een beetje te dunne ketting. Vooralsnog neem ik de laptop gewoon voor nu mee waar ik heen ga. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MedionAkoya schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:50:
Welk laptop heb je dan?

Lol, als ze aan de kensingtonslot trekken. Dan is je laptop ook stuk.
Bij een klus waar ik jaren geleden zat mocht men de laptop 's nachts op kantoor laten liggen mits ze aan zo'n kabel zaten. Inbrekers waren niet onder de indruk. Op een goeie ochtend misten er 40 laptops en lagen er alleen nog wat afgebroken stukjes plastic van de laptops. Ze namen niet eens de moeite om ze los te knippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Zit er niet ' gewoon' een aansluiting voor zo'n slot aan de linkerzijde? Dat gat naast de twee USB poorten?

Afbeeldingslocatie: https://www8.hp.com/us/en/images/08_ports_desktop_1920x300_tcm245_2615063_tcm245_2615060_tcm245-2615063.jpg

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Pindakaas schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:16:
Zit er niet ' gewoon' een aansluiting voor zo'n slot aan de linkerzijde? Dat gat naast de twee USB poorten?
Nee helaas. Staat ook in de specificaties op de webwinkel (CoolBlue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Anders zo'n slot door de ventilatieroosters aan de achterkant?

don't mind me

Pagina: 1