Heb altijd zelf mn builds (of voor fam/vrienden) samengesteld, maar wil nu voor mezelf iets waar ik geen ervaring mee heb; een klein systeem. Getriggerd door adviezen voor eenvoudigere builds die pricewatch: ASRock DeskMini A300 aanraden, en de review van productreview: Inter-Tech ITX A60 review door Niels van Wooni.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Devven, vooral voor web met visual studio. Dus het builden van js/css is waar ik het meest op zit te wachten. Heb een utra-light laptop met i7, maar dat vind ik niet snel genoeg, dus moet het een desktop worden. Daarnaast wil ik genoeg pixels aan kunnen sturen (4K of 2 × quadHD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Verwacht tussen €600 en €900 wel klaar te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Slechte ervaring met Gigabyte, en meestal wil ik lang met mn aankopen doen, dus koop ik het liefst degelijke merken. Wat CPU betreft wil ik er een met het kleinste procede van AMD. Gewoon omdat het kan, en modern aanvoelt. Intel imago heeft voor mij een meltdown gehad (pun intended).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het klein houden, dus een behuizing van max 13 liter, met een zoveel mogelijk zakelijk/strak uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nee, doel is hitte besparen.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of je met een AMD Ryzen 7 3700X een klein systeem kan bouwen zonder dat hij al binnen 1 minuut kreupel moet lopen vanwege de temperatuur als er eens wat load ontstaat.
Voorbeeld van behuizingen waar ik naar zit te kijken:
- pricewatch: Silverstone Milo ML08 (met handle)
- pricewatch: Inter-Tech A80
- pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ02
Maar zit er dus mee dat ik daar niet zoveel ervaring mee heb. Met deze cpu heb ik ook nog een grafische kaart nodig, en ik krijg er een beetje hard hoofd in hoe dat allemaal moet passen en draaien zonder in de hitteproblemen te komen.
De Ryzen 5 3400G is dan misschien een logischere keus omdat je dan een geintegreerde gpu hebt, maar dat is dan 'maar' Ryzen 5 Zen+ ipv Ryzen 7 Zen2...
Nou ja, mijn build na snel even rondneuzen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Devven, vooral voor web met visual studio. Dus het builden van js/css is waar ik het meest op zit te wachten. Heb een utra-light laptop met i7, maar dat vind ik niet snel genoeg, dus moet het een desktop worden. Daarnaast wil ik genoeg pixels aan kunnen sturen (4K of 2 × quadHD).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Verwacht tussen €600 en €900 wel klaar te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Slechte ervaring met Gigabyte, en meestal wil ik lang met mn aankopen doen, dus koop ik het liefst degelijke merken. Wat CPU betreft wil ik er een met het kleinste procede van AMD. Gewoon omdat het kan, en modern aanvoelt. Intel imago heeft voor mij een meltdown gehad (pun intended).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het klein houden, dus een behuizing van max 13 liter, met een zoveel mogelijk zakelijk/strak uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nee, doel is hitte besparen.
Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me af of je met een AMD Ryzen 7 3700X een klein systeem kan bouwen zonder dat hij al binnen 1 minuut kreupel moet lopen vanwege de temperatuur als er eens wat load ontstaat.
Voorbeeld van behuizingen waar ik naar zit te kijken:
- pricewatch: Silverstone Milo ML08 (met handle)
- pricewatch: Inter-Tech A80
- pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ02
Maar zit er dus mee dat ik daar niet zoveel ervaring mee heb. Met deze cpu heb ik ook nog een grafische kaart nodig, en ik krijg er een beetje hard hoofd in hoe dat allemaal moet passen en draaien zonder in de hitteproblemen te komen.
De Ryzen 5 3400G is dan misschien een logischere keus omdat je dan een geintegreerde gpu hebt, maar dat is dan 'maar' Ryzen 5 Zen+ ipv Ryzen 7 Zen2...
Nou ja, mijn build na snel even rondneuzen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | Asus RoG Strix B350-I Gaming | € 131,75 | € 131,75 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC | € 120,50 | € 120,50 |
| 1 | Behuizingen | Silverstone RAVEN RVZ02 | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Predator HX426C13PB3K2/32 | € 151,94 | € 151,94 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 214,99 | € 214,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.047,90 | ||
[ Voor 35% gewijzigd door Jogai op 24-02-2020 20:56 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.