Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bazztardo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-11 23:12
Dag Tweakers!

Sind een week zitten mijn vriendin en ik in onze nieuwe woning. Terwijl ik zo langzamerhand steeds meer dingen aan het afwerken ben (laadpaal, Hue, homekit etc.) is er 1 ding waar ik nog geen ei over kan leggen, namelijk uitvinden wat ik wil qua (slimme) thermostaat.

Ik heb de laatste jaren in onze huurwoning gebruik gemaakt van een Toon via Eneco. Vrij weinig vanwege z'n thermostaat-kwaliteiten (want vloerverwarming die 6 maanden per jaar op dezelfde stand stond) maar ik vond het wel fijn om gemakkelijk te kunnen zien wat we qua stroom- en gasgebruik deden.

Op het moment moet ik nog een energieleverancier uitkiezen, dus ik zit niet per definitie vast aan Eneco.

Omdat onze nieuwe woning weer 'gewoon' via een CV verwarmd wordt, denk ik dat we meer met een thermostaat zullen gaan doen. Omdat we allebei onregelmatig werken, zullen tijdschema's niet zoveel zin hebben, en zullen opties als geofencing wel veel kunnen toevoegen.

Volgens mij zijn de kandidaten:
  • Toon (via Eneco)
  • Toon (geroot, mee te nemen uit de oude woning)
  • Tado (ik ben ook erg geïnteresseerd in hun thermostaatkranen, tevens goede aanbieding bij Tink.nl. Helaas wel een abonnement vereist.
  • Nest (maar ik hoorde wat verhalen over vermindering van ondersteuning via google? Tevens duurder, en geen homekit. Geen abonnement nodig?
Welke keuze zouden jullie maken, of hebben jullie al gemaakt?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:26
Als je tevreden bent met je Toon dan neem je die toch gewoon mee? Zeker een geroote is erg handig, kan je alle kanten mee op.