DVD op TV via DVD-rom

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jxjcs
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik vroeg mij af of er eigenlijk (veel?) verschil is (kwalitatief gezien) met het bekijken van een DVD op TV via
(1) een standalone DVD-player en
(2) DVD-Rom (via TV-out naar TV)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
De meeste TV uitgangen zijn bij lange na niet zo goed als een standalone speler!

Er zijn 2 opties die net zo goed zijn als een standalone:

Matrox G400/G450 DualHead

Hollywood+/Creative DXR3 decoder kaart

Er is nog veel meer over te lezen, gebruik de search maar eens...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Al een tijd niet zo'n topic gezien. Verschillende tijden, verschillende programma's/TV-outs/smaken etc. :P

Laat maar horen. Ik vind iig standalone (pioneer 515) op een tv (philips) er flink veel mooier uitzien dan DVDrom (ook pioneer) op een 17" iiyama met gforce van benedenbuurman. dus...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Op vrijdag 03 augustus 2001 22:44 schreef JvS het volgende:
Al een tijd niet zo'n topic gezien. Verschillende tijden, verschillende programma's/TV-outs/smaken etc. :P

Laat maar horen. Ik vind iig standalone (pioneer 515) op een tv (philips) er flink veel mooier uitzien dan DVDrom (ook pioneer) op een 17" iiyama met gforce van benedenbuurman. dus...
Lekker zinvolle vergelijking ook imho.

Een fatsoenlijk tv signaal (dvd stand alone) op een TV (=minder scherp dan een monitor, en bedoeld voor films enz) vergelijken met de (in verhouding) brakke TVout van een geforce op een monitor, waarbij elke pixel te zien is doordat een monitor gewoon way scherper is.

Denk beter dat je stand-alone dvds moet vergelijken met een Matrox G450 of ATI kaartje, en op dezelfde TV (monitor is tvout niet eens van toepassing)

Dan zal t verschil wel minder zijn

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:05 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Een fatsoenlijk tv signaal (dvd stand alone) op een TV (=minder scherp dan een monitor, en bedoeld voor films enz) vergelijken met de (in verhouding) brakke TVout van een geforce op een monitor, waarbij elke pixel te zien is doordat een monitor gewoon way scherper is.

Denk beter dat je stand-alone dvds moet vergelijken met een Matrox G450 of ATI kaartje, en op dezelfde TV (monitor is tvout niet eens van toepassing)

He? Wat bazel je nou allemaal?
Een tv out van een geforce op een pc monitor?
Ik volg je niet meer iig... :?

Om een beetje duidelijkheid te scheppen:

standalone DVD speler + goeie breedbeeld TV is het allermooiste.

Een Matrox G400/G450 of MPEG-2 decoder kaart (Hollwood+/DXR3) op een TV is ook erg mooi.

Alle andere TVouts op TV's zijn lang zo mooi niet. Hieronder vallen ALLE nvidia kaarten, maar ook de ATI's. Ik heb zelf een Radeon waarvan gezegd wordt dat 'ie een hele goeie TV out heeft, maar dat valt best tegen ivm een Matrox.

DVD kijken op een monitor heeft hier verder niks mee te maken, want (zie topic titel; hij wil DVD op zijn TV) Maar ja, een monitor geeft een scherper beeld dan een TV, vanwege de vele pixels meer. Of het ook MOOIER is om DVD op te kijken is een tweede...

Zo. :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:05 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Lekker zinvolle vergelijking ook imho.

muhhahaha.. * DJSmiley is ff afwezig geloof ik.. tvout @ monitor.. duh |:(

naja, got the point zo'n beetje hoop ik

Verder: Agree met post hierboven, komt op tzelfde neer als wat ik wou zeggen.

• cc bcc
  • Laatst online: 08-03 07:01
Een dvd op mn monitor (sony 19 inch fd trinitron) ziet er waanzinnig veel mooier uit dan op mn sony tv.

Helaas staat er achter mn mac geen bankstel... :)

Trouwens, volgens mij gaat dit over een tv-out aangesloten op een tv... en iiyama bouwt die niet.

-- I talk to planets, baby --

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Wildfire

Joy to the world!

Een standalone DVD-speler is eigenlijk niets anders dan een DVD-ROM drive met een decoderkaart, het zit alleen in een wat riantere behuizing.

Een DVD decoderkaart (bv. de Creative Labs DXR3) bevat speciale hardware geoptimaliseerd voor TV-output. Deze hardware hoeft niet eerst een VGA-signaal om te zetten, maar werkt gewoon net zoals een standalone. De kwaliteit is dus hetzelfde als die van een standalone.

Maar als je een videokaart hebt met TV-out kun je ook nog een goede kwaliteit hebben. Maar dan moet je voornamelijk bij Matrox-kaarten zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• jxjcs
... Ik kan dus aannemen dat mijn divx'jes er niet beter op worden als ik ze via de TV-out op mijn breedbeeld TV ga bekijken...?! :?

Op de monitor zijn ze kwalitatief beter?!

En als ik nou eens zo'n Matrox kaart ga aanschaffen, wat 'mis' ik dan vergeleken met de Geforce(2) kaarten?!
Dat is eigenlijk de hamvraag...

• jxjcs
Laatste vraag slaat niet alleen op het functioneren van de TV-out, maar op het functioneren van de beide kaarten onderling (op het gebied van spellen bijv.)
Pagina: 1