Vraag

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
Ik zoek een?
Android smartphone ter vervanging van mijn OnePlus 3. Mijn OP3 doet het nog prima, maar de batterij begint echt slecht te worden. Zonder opladen komt hij geen werkdag door.

Wat is je budget?
Rond €450, €500 kan nét, maar dan moet 't ook significant beter zijn dan de OP3 in elk opzicht.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Smartphonedingen te doen. Ik ben niet echt een power-user. Er wordt wat gewebsurfd, gereddit, manga gelezen en af en toe YouTube gekeken. Een goede camera is fijn om te hebben, maar een extravagante opstelling met 10 camera's is nogal overkill. Met iets vergelijkbaars als mijn huidige camera + GCam ben ik flink tevreden. OIS is dan weer wel fijn :)

Verdere leuk om te hebben:
  • Bootloader unlockbaar zonder garantiebeperking
  • Stereo speakers?
  • 3.5mm jack?
Wat heb je zelf al gevonden?
Google Pixel 3a: Doet alles behalve stereospeakers. RAM en SOC zijn een down/sidegrade, maar acceptabel.
OnePlus 7: Wel stereo, maar geen 3.5mm jack. De rest is wel een leuke upgrade, maar dat mag ook wel, met praktisch een 80 euro hogere prijs op release.
Samsung Galaxy S10e: Niet zo open als OP/Google. One UI valt wat tegen. De rest van de hardware is wel puik.
Xiaomi Mi 9T Pro: MIUI, maar bootlloader is wel unlockbaar, lijkt me? Hij is wel echt flink groot.
OnePlus reparatieservice: Op zich kan ik hier nog flink wat jaren mee doen, maar dan mag de batterij wel een keer goed vervangen worden. Ik heb alleen extreem weinig zin in het opstuur-gedoe en alles weer te herinstalleren, omdat het systeem zo nodig gereset moet worden voor het vervangen van 1 component. Daarbuiten heb ik zelf al de batterij vervangen, dus OnePlus kan daar ook moeilijk over gaan doen.

Het liefst run ik tegenwoordig stock + root, gezien de zeer goede ervaringen hiermee op mijn huidige telefoon. Zitten er nog haken en ogen aan de opgenoemde apparaten?

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Realme X2 Pro is ook een optie. Heeft stereo speakers, 3.5mm jack, en bootloader is prima mogelijk.

Bootloader tutorial:

https://c.realme.com/in/post-details/1199644629624946688

https://forum.xda-develop...-to-getting-t4010189/amp/

• ikt
Ziet er inderdaad ook leuk uit, alleen lijktie hier niet echt goed verkrijgbaar.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Via Realme.com/eu was tie in 2-3 werkdagen in huis. Niets op aan te merken.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:50
ikt schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:13:
Google Pixel 3a: Doet alles behalve stereospeakers. RAM en SOC zijn een down/sidegrade, maar acceptabel.
De Pixel 3a heeft wèl stereo speakers.

Toevallig had ik ook een OnePlus 3 en ongeveer dezelfde eisen als die jij hebt. In november ben ik voor de Pixel 3a gegaan en ik heb er geen spijt van. Het toestel is erg solide, goede camera en, ondanks dat er niet de beste SOC in zit, draait het OS erg vloeiend. Google weet uit de mindere specs heel veel te halen met de goede software op het toestel.

Persoonlijk vind ik de software op de Mi 9T Pro niks, ik vind MIUI niet prettig.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• ikt
P1nGu1n schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:37:
[...]

De Pixel 3a heeft wèl stereo speakers.

Toevallig had ik ook een OnePlus 3 en ongeveer dezelfde eisen als die jij hebt. In november ben ik voor de Pixel 3a gegaan en ik heb er geen spijt van. Het toestel is erg solide, goede camera en, ondanks dat er niet de beste SOC in zit, draait het OS erg vloeiend. Google weet uit de mindere specs heel veel te halen met de goede software op het toestel.

Persoonlijk vind ik de software op de Mi 9T Pro niks, ik vind MIUI niet prettig.
Ah, da's weer een pluspunt. Het toestel is wel al 9 maanden oud, wellicht verstandig om te wachten voor een Pixel 4a/3b? :p

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:50
ikt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:52:
[...]

Ah, da's weer een pluspunt. Het toestel is wel al 9 maanden oud, wellicht verstandig om te wachten voor een Pixel 4a/3b? :p
De verwachting is dat de Pixel 4a op 12 mei (op Google IO) wordt aangekondigd. Als je tot die tijd kan wachten, zou je dat zeker kunnen overwegen. Er is al het een en ander 'uitgelekt' over het toestel.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Pagina: 1