Troep kopen gebruiken en hierdoor schade of letsel.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02 14:39
nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinkels buiten EU

Hier mag wel wat redactionele aandacht heen hoe asso zo enige tweakers zijn.

Vooral Tweakers worden geacht in te kunnen schatten of consumer stuff electronica wel of niet gevaarlijk en/of voor iets ja of neen gebruikt kunnen worden.

Dan schrijven over verzekering gaat toch wel uitkeren , bewijzen moeten ze eerst maar mee komen enz is zo asso.

Ieder heeft ten opzichte van ook andere een eigen verantwoordelijkheid om veilige spullen te gebruiken en deze ook volgens handleiding en specs in te zetten.

Afschuif systeem hier van schuldig ben ik niet indien wel ( GROF NALATIG enz) ga dat maar eens bewijzen is zo idioot, denk daar maar eens over na als je partner door jou gekochte troep wat je zonnodig cheap moest kopen in comma komt wegens rook vergiftiging. Ben je dan nog steeds zo blij dat je mogelijk als niet (mede)schuldig gezien gaat worden.

Een beetje meer aandacht vooral hier op een kennis forum als tweakers voor eigen verantwoordelijk gebruik en spullen die veilig zijn kopen is gezien de reacties wel op zijn plaats dacht ik zo.

Er sterven dagelijks mensen in EU / World , of hebben hun verder leven lang problemen door electronica troep, daar zijn echt niet alleen die bedrijven ( Verkoop, fabrikant) of politiek voor verantwoordelijk! :(

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:20

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

jahoorisieweer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:28:
nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinkels buiten EU

Hier mag wel wat redactionele aandacht heen hoe asso zo enige tweakers zijn.

Vooral Tweakers worden geacht in te kunnen schatten of consumer stuff electronica wel of niet gevaarlijk en/of voor iets je of neen gebruikt kunnen worden.

Dan schrijven over verzekering gaat toch wel uitkeren , bewijzen moeten ze eerst maar mee komen enz is zo asso.

Ieder heeft ten opzichte van ook andere een eigen verantwoordelijkheid om veilige spullen te gebruiken en deze ook volgens handleiding en specs in te zetten.

Afschuif systeem hier van schuldig ben ik niet indien wel ( GROF NALATIG enz) ga dat maar eens bewijzen is zo idioot, denk daar maar eens over na als je partner door jou gekochte troep wat je zonnodig cheap moest kopen in comma komt wegens rook vergiftiging. Ben je dan nog steeds zo blij dat je mogelijk als niet (mede)schuldig gezien gaat worden.

Een beetje meer aandacht vooral hier op een kennis forum als tweakers voor eigen verantwoordelijk gebruik en spullen die veilig zijn kopen is gezien de reacties wel op zijn plaats dacht ik zo.

Er sterven dagelijks mensen in EU / World , of hebben hun verder leven lang problemen door electronica troep, daar zijn echt niet alleen die bedrijven ( Verkoop, fabrikant) of politiek voor verantwoordelijk! :(
Wow, lees je verhaal even door en probeer het dan nog eens.
Interpunctie is een groot goed zullen we maar zeggen.
Ik denk dat je probeert de zeggen dat iedereen verantwoordelijkheid moet nemen voor hetgeen zij gebruiken met betrekking tot electronica en niet zomaar alles in het stopcontact moeten steken?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het is de keuze van de E.U. om China nog altijd te zien als derde wereldland. Daarmee voordeel te geven aan China om goedkoop pakketjes naar Nederland te sturen. Bij Chinese webshops kies ik bewust niet voor de goedkoopste rommel, maar het liefst voor de relatief duurdere producten op hun site. Er zijn ook wel een paar merken die vertrouwen hebben opgebouwd door de tijd.

Lubach had een mooi stukje over het kopen in China.

Ik kan mij er niet boos om maken, maar je moet gewoon bewust zijn van de mindere kwaliteit, het brandgevaar, en de zeer beperkte garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 24-02-2020 16:49 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Leeghoofd21 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Wow, lees je verhaal even door en probeer het dan nog eens.
Interpunctie is een groot goed zullen we maar zeggen.
Ik denk dat je probeert de zeggen dat iedereen verantwoordelijkheid moet nemen voor hetgeen zij gebruiken met betrekking tot electronica en niet zomaar alles in het stopcontact moeten steken?
Hoezo heb je mijn profiel wel gelezen?

Maar ok bedankt voor je hulp. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jahoorisieweer op 24-02-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
3x3 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:45:

[YouTube: Chinese webshops - Zondag met Lubach (S10)]
Ik kan mij er niet boos om maken, maar je moet gewoon bewust zijn van de mindere kwaliteit, het brandgevaar, en de zeer beperkte garantie.
Precies bewust zijn van zegt toch genoeg, dan ga je het toch niet gebruiken met een risico op onschuldige doden of gewonden voor hun leven lang getekend.

Dat is nu juist wat ik zo asso vind, weten dat iets (mogelijk) niet in orde is of kunnen weten en toch gebruiken, waarmee je derden letsel of erger toe kan brengen. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jahoorisieweer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:11:
[...]

Hoezo, heb je mijn profiel wel gelezen?
Nu wel, maar daar zou ik (en heb ik) in eerste instantie ook niet hebben gekeken. Misschien slim om die even in je signature te plaatsen :)

offtopic:
PS: Met "asso" bedoel jij waarschijnlijk "aso", de verkorting van asociaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 24-02-2020 17:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Room42 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:17:
[...]

Nu wel, maar daar zou ik (en heb ik) in eerste instantie ook niet hebben gekeken. Misschien slim om die even in je signature te plaatsen :)
Wie weet moet ik overal op mijn voorhoofd rond gaan lopen met de tekst heb last van ….

Maar buiten dat thanks voor je hulp.

Er zijn veel meer mensen die taal en grammatica om welke reden dan ook minder machtig zijn , allen vinden het fijn als lezers dan wat meer de moeite nemen. ( Maar velen zijn bang voor opmerkingen en downvotes en soms zelfs BAN ja die kan je krijgen als je de taal niet goed genoeg kan, sterk op Duitse tech forums bijv. i.p.v. op onderwerp inhoudelijk iemand op taalgebruik ... afmaken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

[...]

Ik had inderdaad je profiel niet gelezen, mijn excuses :)
Je hoeft inderdaad geen stempel op je voorhoofd :+

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Leeghoofd21 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:41:
[...]

Ik had inderdaad je profiel niet gelezen, mijn excuses :)
Je hoeft inderdaad geen stempel op je voorhoofd :+
Yup danke, maakt me namelijk nog lelijker haha. :)

is ok

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jahoorisieweer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:21:
[...]

Wie weet moet ik overal op mijn voorhoofd rond gaan lopen met de tekst heb last van ….
Tja, zet het dan ook niet in je profiel, en verwijs er niet naar ...

Kan je als commentaar zien, maar stiekem is mijn mening dat jij dan verschuilt achter iets, en anderen jou maar moeten accepteren, terwijl je dat niet bij anderen wilt doen.

De wereld zit al vol van dat soort mensen, minderheid die de rest hun gelijk wil opdringen, maar niet open staat voor respons.

( ontopic : zo is jouw TS dus ook opgesteld, iedereen is fout, want dat is mijn mening )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:29
[...]
Lekker makkelijk, helemaal in deze tijd van spelling en grammatica checkers. Over afschuiven gesproken.

Maar van wat ik begrijp uit jouw OP ben je boos op de Tweakers die reacties achterlaten waarin staat dat het niet uitmaakt wat je uit China koopt aangezien de verzekering toch wel uitbetaald?
Er zijn inderdaad producten waar je zeker bij moet uitkijken, echter vindt je veel van diezelfde producten ook in EU (web-)winkels. Dus om nou te zeggen dat sommige Tweakers asociaal zijn omdat ze uit China bestellen vind ik wat ver gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 03:29:
[...]

Tja, zet het dan ook niet in je profiel, en verwijs er niet naar ...
m0h4life schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Lekker makkelijk, helemaal in deze tijd van spelling en grammatica checkers. Over afschuiven gesproken.
Misschien was het beter geweest het onder zijn bericht te zetten. Kennelijk is het zo dat hij dus wel last heeft van dyslexie en grammaticaal matig is. Dat is gewoon een feit dan en dat geeft hij aan. Beetje flauw om iemand er dan op aan te vallen en dat hij zich achter zijn handicap verschuilt. Dat is in mijn optiek zelfs onbehoorlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door NoahAmber op 25-02-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
@m0h4life Je snapt blijkbaar niet wat het werkelijk in kan houden.

Ik ben dan met starttopic indien ik spelling en grammatica gebruik 20 tot 40 minuten bezig, de tekst is daarna 2 tot 3 keer zolang enz.

Door wijzigingen / voorstellen raak ik dan geheel de kluts kwijt zeg maar even simpel.

Wikipedia: Dyslexia research

Nu was ik daar al lang mee bezig en geconcentreerd enz.

Ik werk in IT en moet daar zeer geconcentreerd bij blijven , en dubbelcheck is lastig, maar merk wel dat veel anderen mensen door juist niet goed lezen / dubbelcheck ook fouten maken daar … dat is ook weer menselijk.

Maar het kan als simpel voorbeeld zo zijn dat bij toilet waar de aanduiding man / vrouw / neutraal anders is dan gewend ik ga twijfelen. Is nu beetje overdreven in huidige status maar toch.

[ Voor 38% gewijzigd door jahoorisieweer op 25-02-2020 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:10:

Ik ben dan met starttopic indien ik spelling en grammatica gebruik 20 tot 40 minuten bezig, de tekst is daarna 2 tot 3 keer zolang enz.

Door wijzigingen / voorstellen raak ik dan geheel de kluts kwijt zeg maar even simpel.

Dan ben je er maar wat langer mee bezig. Nu is het echt een onsamenhangende rant waarbij anderen moeten puzzelen om te begrijpen wat je bedoelt.

Terwijl jij daar mee bezig bent ga ik nog even wat opladers op Aliexpress kopen :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:05

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:10:

Ik ben dan met starttopic indien ik spelling en grammatica gebruik 20 tot 30 minuten bezig, de tekst is daarna 2 tot 3 keer zolang enz.

Als er 30 man je startpost lezen en er allemaal minimaal een minuut langer over doen om die woordenbrij te moeten ontcijferen heb je een groter verlies van maatschappelijke uren ;)

Niet bedoeld om je dyslexie af te doen als niet bestaand of erg vervelend, maar wel het gemak waarmee je jouw probleem bij anderen neerlegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:00
Dit hierboven dus. Als je wilt dat mensen je stukje lezen, mag je er ook wat moeite voor doen. Als je startpost de indruk geeft dat ie de moeite van het schrijven al niet waard is; waarom zou ik er dan mijn tijd in moeten steken om hem proberen te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
NoahAmber schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:06:
[...]

[...]

Misschien was het beter geweest het onder zijn bericht te zetten. Kennelijk is het zo dat hij dus wel last heeft van dyslexie en grammaticaal matig is. Dat is gewoon een feit dan en dat geeft hij aan. Beetje flauw om iemand er dan op aan te vallen en dat hij zich achter zijn handicap verschuilt. Dat is in mijn optiek zelfs onbehoorlijk.
Ja kan wel handig zijn maar lees verder aar boven dat voelt weer als onderweg zijn met een stempel op mijn voorhoofd.

Ik ben niet de enige die taal problemen heeft overigens, ook simpel mensen die een andere moederstaal hebben enz, dus in algemeen vind ik wijze van taalgebruik en op fouten enz wijzen ( vriendelijk is ok hoor) en daar dan een punt van maken niet juist.

Je zou het kunnen zien, daar waar forumban op taal als soort van discriminatie maar ok een ban hierom gaat ver maar komt voor bij o.a. een technisch forum in DLD waar men dieper ingaat op o.a. routers en co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Gebanned schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:19:
Dit hierboven dus. Als je wilt dat mensen je stukje lezen, mag je er ook wat moeite voor doen. Als je startpost de indruk geeft dat ie de moeite van het schrijven al niet waard is; waarom zou ik er dan mijn tijd in moeten steken om hem proberen te begrijpen?
Mooi dat staat jou vrij ik zeg niet dat iemand iets moet doen, zou kunnen dat men het vrijwillig wil maar..

IK doe al veel moeite was met start topic meer dan 10 minuten bezig bijv.

Er is geen verplichting enz om mijn teksten of die van wie dan ook te lezen. ;w

Maar zie hier het gaat dus wel weer over taal enz, en weer niet of veel minder over topic wat dus een zeg maar bewijs is voor e,a. hoe moeilijk mensen met taalproblemen (welke dan ook) toegang hebben tot meedoen in een forum!

Kijk maar naar de votes in post 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:00
jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:24:
[...]

Mooi dat staat jou vrij ik zeg niet dat iemand iets moet doen, zou kunnen dat men het vrijwillig wil maar..

IK doe al veel moeite was met start topic meer dan 10 minuten bezig bijv.
En nu zijn we met zijn allen meer dan 10 minuten bezig om te begrijpen wat je wil zeggen. Ik zeg ook niet dat het foutloos moet zijn; maar jij zit nu aan de andere kant van het spectrum. Nu kan je gelijk in de slachtoffer modus kruipen; of roepen dat we je posts niet hoeven te lezen. Maar volgens mij wil jij ergens een discussie over starten; en dat lukt je op deze manier niet. Zie het commentaar van mij en de anderen in dit topic dan ook als advies voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
@jahoorisieweer Als wij jou tekst niet begrijpen, kan het zo zijn dat jij ons ook niet begrijpt, en dan is 30min bezig zijn, met een discussiepunt maken, wel heel veel moeite zonder een resultaat die je wilt hebben.
Je haalt/leest er wel uit dat wij ons ergeren, en dat doe je dan ook zo terug reageren. je zegt er 30 min mee bezig te zijn maar je reageert snel binnen een paar min, en dan ook geïrriteerd. Dan is dit topic maken niet iets voor jou, hou het bij korte vragen en probeer niet een discussie te maken als het jou zoveel moeite kost.

Ok je zegt dus dat er bij de koper ook een verantwoording ligt, en bij de mensen die hen hebben geadviseerd dat slechte apparaat te kopen. Dat is een lastig punt, want we zijn allemaal hobbyisten en geven een advies, je praat niet met de fabrikant of verkoper.

Wij hebben de middelen niet om zo'n apparaat helemaal te testen.
Dat is dan ook gelijk het punt waardoor het niet bij een tweaker neergelegd kan worden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Ach ik was op school al in de problemen en niet zo klein beetje ook.

Dat soort adviezen van mensen die niet de moeite nemen om te snappen dat er mensen met taalproblemen zijn die niet simpele met tools op te lossen zijn kan me gestolen worden.

Sterker nog belachelijk om daarmee van topics af te wijken, of ik slachtoffer ben ach , iemand die in een rolstoel de bus niet in kan is dat misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:16
jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:39:
Ach ik was op school al in de problemen en niet zo klein beetje ook.

Dat soort adviezen van mensen die niet de moeite nemen om te snappen dat er mensen met taalproblemen zijn die niet simpele met tools op te lossen zijn kan me gestolen worden.

Sterker nog belachelijk om daarmee van topics af te wijken, of ik slachtoffer ben ach , iemand die in een rolstoel de bus niet in kan is dat misschien ook.
Wel frappant dat je reacties in tegenstelling tot je TS wel goed leesbaar zijn (voor mij). Ik zou zeggen loop je TS nog eens rustig na en we als we dan begrijpen wat je bedoelt kunnen we opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:37:
@jahoorisieweer Als wij jou tekst niet begrijpen, kan het zo zijn dat jij ons ook niet begrijpt, en dan is 30min bezig zijn, met een discussiepunt maken, wel heel veel moeite zonder een resultaat die je wilt hebben.
Je haalt/leest er wel uit dat wij ons ergeren, en dat doe je dan ook zo terug reageren. je zegt er 30 min mee bezig te zijn maar je reageert snel binnen een paar min, en dan ook geïrriteerd. Dan is dit topic maken niet iets voor jou, hou het bij korte vragen en probeer niet een discussie te maken als het jou zoveel moeite kost.

Ok je zegt dus dat er bij de koper ook een verantwoording ligt, en bij de mensen die hen hebben geadviseerd dat slechte apparaat te kopen. Dat is een lastig punt, want we zijn allemaal hobbyisten en geven een advies, je praat niet met de fabrikant of verkoper.

Wij hebben de middelen niet om zo'n apparaat helemaal te testen.
Dat is dan ook gelijk het punt waardoor het niet bij een tweaker neergelegd kan worden.
Paar minuten voor echt maar paar regels.

Tweakers bijv wel of niet hobby hebben echt wel ervaring en kennis, en velen zelfs een technische opleiding , en ja met beetje technisch kennis kan je de meeste troep zonder dat je contact hebt met verkoper of fabrikant echt wel herkennen.

Prijs kan ook een indicatie zijn, en kopen in andere landen waar dan bepaalde goedkeuringen ontbreken om hier op het net aan te mogen sluiten. ( als deze er niet fake opgedrukt zijn , maar gewoon ontbreken )

Dan nog iedereen staat het vrij voor koop gericht e,a, te vragen , als men fabrikant niet kan vinden op zijn minst bij importeur of verkoper. Dat doen er maar weinig ander zou er niet zoveel in gebruik zijn.

Als men je dan voorliegt ok, dan heb je nog je eigen beoordeling als persoon met kennis van techniek. Buitend at ook veel zelfs voor leken zichtbaar kan zijn. ( Losse of snel losraken van kleine delen bij speelgoed kan ieder simpel testen / zien bijv. )

Ik bedoel dus TROEP , en dat kan men vaak al simpel herkennen al helemaal met enige kennis van zaken.
(kijk naar auto onderdelen waar de prijs verschillen alli en co en bijv webshops NL en DE ook zeer groot kunnen zijn , als je daar je remcylinder koopt uhum denk echt wel dat je bij een ongeluk mede veroorzaakt door cheap remcylinder die in EU niet in een auto had mogen zitten mede verantwoordelijk bent)
Dus ja ook het verstand!
Afsluit dichtings rubbers / ringen AUTO die kunnen origineel idioot duur zijn, zomaar iets op alli halen kan dan bijv brand veroorzaken , ga je deze als alternatief bij een goede lpg inbouwer kopen ( die heeft ze volgens specs op materiaal geschikt voor enz met papieren gekocht of soms zelfs laten maken) Betaal je iets meer ofcourse, ben je toch goedkoper dan dealer maar wel veilig bezig.

Zoiets bedoel ik met verstand, als je geen verstand kennis hebt van zaken / spullen om te kunnen beoordelen of ze goed zijn , dan moet je natuurlijk je vingers van goedkope zaken die kopie of van buiten EU komen eigenlijk laten) Anderen hebben namelijk reeds de keuze voor jou gemaakt , goede spullen te importeren met kennis van zaken en verkopen dit dan aan jou. ( JA hier is ook e.a. mis o.a. Action en co en niet handhaving van / door instanties daar is het lastiger vooral vor gewone consument. )

Maar laat die "gewone" consument nu niet komen met ik koop zonder voldoende kennis van zaken lekker goedkoop in china dat alleen is al een not done en niet nemen verantwoordelijkheid bij zaken die in het stopcontact gaan.

Men kan hier deze post is een x aantal keren gewijzigd en aangevuld door mij, mogelijk zien begrijpen hoe het in mijn hoofd werkt. ( Begrijpen heb ik nu net 5 keer getracht te typen zonder fout is beetje als stotteren)

[ Voor 29% gewijzigd door jahoorisieweer op 25-02-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
nikos_cs schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Wel frappant dat je reacties in tegenstelling tot je TS wel goed leesbaar zijn (voor mij). Ik zou zeggen loop je TS nog eens rustig na en we als we dan begrijpen wat je bedoelt kunnen we opnieuw beginnen.
Voor mijzelf is er juist niets mis met starttopic , kan zijn dat een korte paar regels van mij of wel goed zijn , of omdat men die makkelijker kan lezen weet ik niet .

Geen enkel stukje tekst is hetzelfde ofcourse hoop ik tenminste. :)

Betreft begrijpen, staan er al reacties waarin e.a. op andere wijze is geschreven.

Overigens tegen grapjes over krom iets neerzetten door mij is iets anders, ja soms kan een verdraaiing van e.a. grappig overkomen en is dan ok. (ken je dat bij rijlessen , links, rechts , remmen gasgeven , in zijn 1 , 2,3 ,4 dat was echt niet makkelijk om alleen al zulke simpele zaken erin te krijgen als ander voorbeeld , ik moet dan ook meer geconcentreerd autorijden dan anderen is niets mis mee, zou goed zijn als de rest ook hun aandacht bij de weg zou houden ipv hun smartphone en co)

Deze reactie was dus plm 9 minuten typen, denken en dan plus deze regel. typen

[ Voor 3% gewijzigd door jahoorisieweer op 25-02-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Welkom in de grote boze wereld. Als je 'm wil veranderen, dan weet je waar je moet beginnen.

Verder kan ik ook niet veel van je startpost maken.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Paar minuten voor echt maar paar regels.

Tweakers bijv wel of niet hobby hebben echt wel ervaring en kennis, en velen zelfs een technische opleiding , en ja met beetje technisch kennis kan je de meeste troep zonder dat je contact hebt met verkoper of fabrikant echt wel herkennen.

Prijs kan ook een indicatie zijn, en kopen in andere landen waar dan bepaalde goedkeuringen ontbreken om hier op het net aan te mogen sluiten. ( als deze er niet fake opgedrukt zijn , maar gewoon ontbreken )

Dan nog iedereen staat het vrij voor koop gericht e,a, te vragen , als men fabrikant niet kan vinden op zijn minst bij importeur of verkoper. Dat doen er maar weinig ander zou er niet zoveel in gebruik zijn.

Als men je dan voorliegt ok, dan heb je nog je eigen beoordeling als persoon met kennis van techniek. Buitend at ook veel zelfs voor leken zichtbaar kan zijn. ( Losse of snel losraken van kleine delen bij speelgoed kan ieder simpel testen / zien bijv. )
Jamaar dat klopt allemaal niet, je kan met die punten die jij noemt niet zeggen of een product troep is. Het is geen zekerheid met die punten.

Je hebt het misschien niet door... maar nu er 'gezegd' wordt dat het meeste troep is, kan je het pas zeggen en een beetje aannemen dat het troep is, op jouw manier, maar van te voren weet je dat gewoon niet.
Nu met deze kennis nu vandaag, ga je terugkijken en veralgemeniseer je het met jouw punten, wat nu dan ook wel kan, en enig punt van waarheid heeft.

Maar er zijn nog steeds wel goeie producten te krijgen uit die landen en voor die prijs.
Als het gammel is in je handen, stuur je het terug
Advies van iemand wil niet zeggen dat die persoon er ook verstand van heeft, dat moet je altijd nog zelf uitzoeken of hij het kan weten..

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:29
Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:04:
[...]
Jamaar dat klopt allemaal niet, je kan met die punten die jij noemt niet zeggen of een product troep is. Het is geen zekerheid met die punten.
Sterker nog, naar mijn mening kan je überhaupt niet zomaar zeggen of een product al dan niet van slechte kwaliteit is. Kijk bijvoorbeeld naar de Note 7, een product van een groot concern, jaren aan ervaring en R&D en toch kwam het voor dat de accu ontplofte.

Ook keurmerken zeggen helaas niet veel, het bekende CE 'keurmerk' is niets meer dan een label die je op je product mag plakken als jouw product aan de richtlijnen voldoet, wie dat controleert? Niemand, tenminste niet totdat er klachten over komen of er ongelukken mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Mel33 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:04:
[...]

Je hebt het misschien niet door... maar nu er 'gezegd' wordt dat het meeste troep is, kan je het pas zeggen en een beetje aannemen dat het troep is, op jouw manier, maar van te voren weet je dat gewoon niet.
Nu met deze kennis nu vandaag, ga je terugkijken en veralgemeniseer je het met jouw punten, wat nu dan ook wel kan, en enig punt van waarheid heeft.

Maar er zijn nog steeds wel goeie producten te krijgen uit die landen en voor die prijs.
Als het gammel is in je handen, stuur je het terug
Advies van iemand wil niet zeggen dat die persoon er ook verstand van heeft, dat moet je altijd nog zelf uitzoeken of hij het kan weten..
He dat het troep is of kan zijn is al tientallen jaren bekend hoor, anders was hier reeds een veel grotere markt dan alleen action en co. ( en alle prijzige dure zaken geheel weggevaagd op de markt hier , dat zo goedkoop daar is namelijk al die jaren het geval, het is alleen steeds makkelijker ook voor leken gewoon te kopen)

Juist dat is het probleem wat ik tracht uit te leggen , als je leek bent en gaat voor goedkoop ben je verkeerd bezig bij zaken die bijv. in het stopcontact moeten , of andere belangrijke functie in auto dienen.

Daar heb je dan je vingers van te laten of aan personen te vragen die wel kunnen beoordelen of iets wel of niet troep is voor je dit in gebruik neemt en medemens in gevaar kan brengen.

Dat is toch simpel een eigen verantwoordelijkheid hebben en durven nemen , zomaar wat doen van ja ik kan het toch niet weten en zelf niet zien of het wel of geen goede / veilige kwaliteit is natuurlijk grote nonsens. Als je dat al niet kan dan kan je bij iemand met kennis van zaken navragen. ( BIJ CHEAP is het risico op onveilig zijn / gevaarlijke stoffen enz. ja al tig jaren lang namelijk gebleken duidelijk groter) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:24:
[...]
Maar zie hier het gaat dus wel weer over taal enz, en weer niet of veel minder over topic wat dus een zeg maar bewijs is voor e,a. hoe moeilijk mensen met taalproblemen (welke dan ook) toegang hebben tot meedoen in een forum!

Kijk maar naar de votes in post 2
Maar met excuses, ik heb je post twee keer gelezen en snap gewoon niet wat je bedoelt. Waarom schrijf je dit aan de redactie, moeten die iets doen? Wat dan? Reacties weghalen? Welke dan?

Ik snap dat je je enorm boos maakt over iets, maar wat is het doel van je post? Als het gewoon van je3 afschrijven is (op zich respectabel) dan had je het beter niet aan de redactie kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

m0h4life schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:18:
[...]
Ook keurmerken zeggen helaas niet veel, het bekende CE 'keurmerk' is niets meer dan een label die je op je product mag plakken als jouw product aan de richtlijnen voldoet, wie dat controleert? Niemand, tenminste niet totdat er klachten over komen of er ongelukken mee gebeuren.
Dat is niet helemaal waar, er zijn consumenten die "testen" op youtube .. en niet alles valt te testen..
het CE keurmerk is bedoeld om 89,9999% risico's in te dammen niet om je verstand uit te schakelen

Maar ja 35,- of 2,50 voor "hetzelfde" product moet je wel even na-denken.. waarom betaal je zoveel of zo weinig.

99,999% van de "ongelukken" is omdat iemand "verkeerd" met het product omgaat, waarom leg je een oplader bovenop een (brandbaar) kastje bij de tv ? dat is toch vragen om ongelukken .. en toch doet iedereen het.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
m0h4life schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Sterker nog, naar mijn mening kan je überhaupt niet zomaar zeggen of een product al dan niet van slechte kwaliteit is. Kijk bijvoorbeeld naar de Note 7, een product van een groot concern, jaren aan ervaring en R&D en toch kwam het voor dat de accu ontplofte.

Nogmaals CE is geen keurmerk!

EN ik heb in forum reeds geschreven ja er zijn terug roep acties van ook merken , juist die zijn er , bij een cheap noname zelf gekocht in China komt de consument er niet achter dat er eigenlijk een terug roep actie is .

Sterker de accu's die afgekeurd zijn door fabrikanten van tablets, phones en notebooks en co , komen vaak toch zo heel cheap op de markt. Via zulke omwegen.

En dan is er dus geheel geen "veiligheidsnet" van terug roep acties meer.

Daar zie je maar hoe belangrijk het is juist wel te vertrouwen op fabrikanten die hier in EU hun spullen op de markt brengen en via de juiste kanalen te kopen, dan bij calamiteiten wordt men gewaarschuwd. Als je kennis van zaken hebt en wel kan beoordelen of iets goed of slecht is ok is iets anders.

Maar bij niet voldoende kennis ga je dus bewust een risico aan , ook op schade en verwondingen bij medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:33:
[...]

....

Sterker de accu's die afgekeurd zijn door fabrikanten van tablets, phones en notebooks en co , komen vaak toch zo heel cheap op de markt. Via zulke omwegen.

...
Heb je daar een bron van?
Want ik denk niet dat welke accufabrikant dan ook maar dit zomaar zou doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Leeghoofd21 op 25-02-2020 10:36 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
vso schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Dat is niet helemaal waar, er zijn consumenten die "testen" op youtube .. en niet alles valt te testen..
het CE keurmerk is bedoeld om 89,9999% risico's in te dammen niet om je verstand uit te schakelen

Maar ja 35,- of 2,50 voor "hetzelfde" product moet je wel even na-denken.. waarom betaal je zoveel of zo weinig.

99,999% van de "ongelukken" is omdat iemand "verkeerd" met het product omgaat, waarom leg je een oplader bovenop een (brandbaar) kastje bij de tv ? dat is toch vragen om ongelukken .. en toch doet iedereen het.
Ook dat dus niet de handleiding lezen en specs aanhouden waarvoor iets wel of niet gebruikt mag worden heb ik reeds geschreven , vooral de stekkerdozen verlengsnoeren die men overbelast is een probleem.

Consumenten testen op YouTube, als dat leken zijn op technisch vlak , is het dus geen test op veilig zijn van product simpel toch?

Alles is te testen ( op veiligheid, stoffen , en specs) natuurlijk wel hoe kom je erbij om tegendeel te beweren.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Heb je daar een bron van?
Want ik denk niet dat welke accufabrikant dan ook maar dit zomaar zou doen.
Neen fabrikant zelf niet, verwacht ik, is een aanname uit meer dan 30 jaar hardware elektro en IT ervaring.

( ZO ook eigen ervaring langer verleden geheugen chips en CPU's , ja ik heb deze ook in grotere aantallen wel eens goedkoop ingekocht om daadwerkelijk erachter te komen wat het werkelijk was, en ben uit principe tot het gaatje gegaan met retour en geld terug vorderen in die dagen)

Waar ik ook een tripje gemaakt heb langs overige wederverkopers om er achter te komen dat ze daar gewoon als origineel … verkocht werden. ( bij een laten zien hoe men dat simpel kon herkennen, was de reactie de klanten willen toch zelf goedkoop gaat mij verder niets aan enz. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik denk niet dat de meeste mensen klakkeloos alles in het stopcontact stoppen want de verzekering betaalt toch wel. Maar de discussie kwam meer ter spraken omdat er mensen waren die riepen ja maar als je dat er in stopt betaalt de verzekering niet. En dat is momenteel niet zo.

En ja ik heb ook problemen met gramatica. Maar dat wil nirt zeggen dat ik daar zelf geen verantwordelijk in neem. Door vaak genoeg 1 of 2 keer na te lezen. Zodat het te lezen is voor mensen. En in het geval van een lanhe post het even te laten lezen/veranderen door iemand die dicht bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Maar met excuses, ik heb je post twee keer gelezen en snap gewoon niet wat je bedoelt. Waarom schrijf je dit aan de redactie, moeten die iets doen? Wat dan? Reacties weghalen? Welke dan?

Ik snap dat je je enorm boos maakt over iets, maar wat is het doel van je post? Als het gewoon van je3 afschrijven is (op zich respectabel) dan had je het beter niet aan de redactie kunnen sturen.
Neen de aandacht voor juist dit belangrijke punt meer naar voren halen waar en wanneer dit ook maar kan en/of mogelijk is.

Namelijk eigen verantwoordelijkheid en beter wijzen op werkelijk gevaren, zo ook dat met te weinig kennis van zaken men anderen in gevaar kan brengen, dus niet zomaar omdat het cheap is zulke zaken aanschaffen en in gebruik nemen.
En al helemaal niet anderen adviseren daar en daar dat (cheap) te kopen als je zelf niet kan beoordelen of iets wel veilig is!

Maar dit met wel kennis van zaken te doen, of anders bij personen met die kennis te checken, waarbij veel troep dan afvalt en minder risico voor derden.

Hoe of waar ik dat kan schreeuwen / verduidelijken weet ik niet want gezien reacties is er dus veel onverantwoord gedrag bij ook tweakers en consument met gebruik / aanschaf van e.a.

Let wel iets wat niet veilig is ( of onjuist gebruik) en brand kan veroorzaken is dus of dodelijk of voor het leven getekende verwondingen.

Daar mag men best meer moeite voor doen hoe … dit is van die personen.

[ Voor 4% gewijzigd door jahoorisieweer op 25-02-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je wil dus eigenlijk zeggen dat men door schade en schande wijzer wordt.
En punt 2 die je wil zeggen is, koop niet in de duistere hoek en koopjeshoek.
Oke helder dankjewel voor de bijdrage.

Maar ik zal het wel mis hebben wat je bedoeld en kom je weer met een argument, het is ons daarmee gewoon niet duidelijk wat je precies met dit topic wil? (ik heb dat ook wel eens, en krijg het niet helder op papier, krijg ik vaak een slotje, maar al doende leert men)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
loki504 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:51:
Ik denk niet dat de meeste mensen klakkeloos alles in het stopcontact stoppen want de verzekering betaalt toch wel. Maar de discussie kwam meer ter spraken omdat er mensen waren die riepen ja maar als je dat er in stopt betaalt de verzekering niet. En dat is momenteel niet zo.

En ja ik heb ook problemen met gramatica. Maar dat wil nirt zeggen dat ik daar zelf geen verantwordelijk in neem. Door vaak genoeg 1 of 2 keer na te lezen. Zodat het te lezen is voor mensen. En in het geval van een lanhe post het even te laten lezen/veranderen door iemand die dicht bij staat.
Danke.

Het gaat toch niet om verzekering, veilig met e.a. omgaan is een verantwoordelijkheid tegenover je medemens partner, familie enz.
Dus ook of met kennis van zaken cheap kopen en wel of niet in gebruik nemen, of je vingers en van laten bij onvoldoende eigen kennis. ( of navragen bij iemand die die kennis heeft is allemaal te doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 15:46

liberque

Vrijzinnig!

jahoorisieweer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Neen fabrikant zelf niet, verwacht ik, is een aanname uit meer dan 30 jaar hardware elektro en IT ervaring.
Pas op voor aannames, want je maakt er nogal een hoop. Zo zie ik je een stuk hierboven reppen over Action en ook dit baseer je duidelijk op een aanname. De formule van Action is oorspronkelijk een man die restpartijen opkocht en dit vanuit zijn huis verkocht, populair werd, verder ging in zijn garage en uiteindelijk een winkeltje begon. Hier enorm mee groeide totdat een investeringsmaatschappij achter een grote BH-winkel de boel opkocht.

Het grootste deel van het assortiment van de Action komt gewoon uit Europa. Denk hierbij aan Poolse restpartijen of aan magazijnen die half afgefikt zijn waardoor het product niet meer de retail in kan, maar zonde is om weg te gooien. Hierdoor zijn heel veel A-merken gewoon enorm veel goedkoper bij de Action. Natuurlijk zit er ook Chinese meuk tussen (anders krijgt je nooit een winkel vol). Dit is overigens dezelfde Chinese meuk die een Blokker of Hema ook verkoopt. Zo'n 80 tot 90% van de wereldwijde productie van speelgoed komt bijvoorbeeld uit China. In die context is het erg lastig om niet uit China te importeren. Alleen de werknemer bij de Hema krijgt iets meer betaald, heeft betere arbeidsvoorwaarden, de winkels zijn netter etc. etc. wat de prijs opdrijft.

Wat is dan het verschil tussen een GSM-lader bestellen uit China of er eentje kopen bij de Action? Vrij simpel: Action importeert dat spul (al die niet uit China) en als jij dat ding bestelt uit China importeer jij het. In dit laatste geval ben jij aansprakelijk als door gebruik van die lader je huis afbrandt, maar heb je dat ding bij de Action gekocht dan zijn zij aansprakelijk voor alle schade. Action is namelijk verplicht om conform de Nederlandse / Europese wetgeving te handelen met daarbij alle verantwoordelijkheden zoals testen, voorlichting, documentatie, garantie, terugroepacties etc.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:42
liberque schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Wat is dan het verschil tussen een GSM-lader bestellen uit China of er eentje kopen bij de Action? Vrij simpel: Action importeert dat spul (al die niet uit China) en als jij dat ding bestelt uit China importeer jij het. In dit laatste geval ben jij aansprakelijk als door gebruik van die lader je huis afbrandt, maar heb je dat ding bij de Action gekocht dan zijn zij aansprakelijk voor alle schade. Action is namelijk verplicht om conform de Nederlandse / Europese wetgeving te handelen met daarbij alle verantwoordelijkheden zoals testen, voorlichting, documentatie, garantie, terugroepacties etc.
Precies dat dus. Hoop dat @jahoorisieweer nu weer over gaat tot de orde van de dag :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahoorisieweer
liberque schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Pas op voor aannames, want je maakt er nogal een hoop. Zo zie ik je een stuk hierboven reppen over Action en ook dit baseer je duidelijk op een aanname. De formule van Action is oorspronkelijk een man die restpartijen opkocht en dit vanuit zijn huis verkocht, populair werd, verder ging in zijn garage en uiteindelijk een winkeltje begon. Hier enorm mee groeide totdat een investeringsmaatschappij achter een grote BH-winkel de boel opkocht.

Het grootste deel van het assortiment van de Action komt gewoon uit Europa. Denk hierbij aan Poolse restpartijen of aan magazijnen die half afgefikt zijn waardoor het product niet meer de retail in kan, maar zonde is om weg te gooien. Hierdoor zijn heel veel A-merken gewoon enorm veel goedkoper bij de Action. Natuurlijk zit er ook Chinese meuk tussen (anders krijgt je nooit een winkel vol). Dit is overigens dezelfde Chinese meuk die een Blokker of Hema ook verkoopt. Zo'n 80 tot 90% van de wereldwijde productie van speelgoed komt bijvoorbeeld uit China. In die context is het erg lastig om niet uit China te importeren. Alleen de werknemer bij de Hema krijgt iets meer betaald, heeft betere arbeidsvoorwaarden, de winkels zijn netter etc. etc. wat de prijs opdrijft.

Action is geen aanname maar kennis van via een persoon die ook in die handel zit, er zijn al diverse partijen en zaken onder de loep geweest wat action producten betreft. Ze komen er alleen steeds zeer goedkoop mee weg.
Restpartijen zeg je wel goed, en dat iets een restpartij is heeft vaak 1 of meerdere oorzaken, 1 ervan is / kan geweest zijn kwaliteit voldeed niet.

Daar is Action dan verantwoordelijk yup, maar als het toevallig bij jou partner mis gegaan is heb je hier ook geen boodschap meer aan, minder gedoe mogelijk met afhandeling dat wel.

Bij alles wat men zelf van buiten EU haalt is men importeur dus en zelf eindverantwoordelijk bij problemen veroorzaakt door. ( zodra er bewijzen zijn hiervan best lastig , of een last als je onschuldige betrokken hebt bij .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:34

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Goed, deze discussie is nogal de bocht uit gevlogen. Het is ook compleet off-topic hier. Dit forum is bedoelt voor feedback aan de redactie, bijvoorbeeld om inhoudelijke fouten/toevoegingen te bespreken. Het is niet geschikt voor een discussie over het wel of niet importeren van spul uit China, of voor het vingerwijzen naar andere tweakers.

Tijd voor een slotje.

Oh en @jahoorisieweer je hoeft niet steeds zo te schreeuwen, je punt wordt er niet beter van. Voor wat betreft iedereen die begon over de spelling enzo, daar hebben we topic reports voor.

[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 25-02-2020 11:21 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.