Casemod hoe beste air flow?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:47
Tweakers,

Ik heb hier een oud kast welke ik wil her gebruiken. Nu heb ik hier een aantal dingen aangepast. Heb 2 120mm fans aan de voor kant en hier heb ik een stuk uit de behuizing gehaald (voorkant) vervolgens hier over de volgende stof filters geschroefd. Deze grote gat is dus niet zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61YYMYKXeCL._SX425_.jpg

1x120mm fan aan de achterkant en nog een intake (120mm) op de bodem zoals op de tekening.

Is het verstandig om er 1 bij te doen op de bovenkant door middel van gaten boren of zoals ik aan de voorzijde heb gedaan met stof filters? Of is dit voldoende? Krijgt 1 fan al het warme lucht er uit?

Situatie is nu zo groen streepjes zijn fans, blauw koud lucht, rood warm lucht en wit zijn stukjes die ik verwijderd heb (rekjes voor hdd en ssd)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHYOX0w.jpg

Hier met rood aangegeven wat ik er uit heb gehaald en 2 stof filters geschroefd omdat de voorkant nog al dicht is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IK784jl_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Gaat om deze kast en doe dit puur omdat ik het leuk vind im iets wat oud is toch weer een nieuw kans te geven en natuurlijk voor de fun. pricewatch: Sharkoon S28 Value

[ Voor 19% gewijzigd door Sokucho op 24-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Airflow is meer als een maar FAN plaatsen, ook de indeling van de kast heeft er mee te maken, zelfs hoe kabels zitten gemonteerd. Op YT staat daar een heel leuk filmpje over welke methode de beste is (elke heeft voor en nadelen)

YouTube: Case Flow and Pressure Demonstration - How to balance airflow

Ik denk als je echt wil maximaliseren, je goed moet kijken naar de indeling van de kast, en wat zijn de obstructies. Zelfs de CPU fan en GPU fans kunnen in een flow je tegenwerken door vortexen te creeren in sommige gevallen.

(P.S.. Ik kan je foto's niet zien, zie alleen roze vlakken, geen idee of dit bij jou ligt of bij op het werk, kan wel andere hun foto's zien. dus kan niet echt goed zien wat je in gedachte hebt)

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:26

HugoBoss1985

Xenotech

Fun/hobby is altijd mooi, maar soms is een andere behuizing kopen een veel betere optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:47
HugoBoss1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:32:
Fun/hobby is altijd mooi, maar soms is een andere behuizing kopen een veel betere optie ;)
Klopt is makkelijker en beter natuurlijk maar dat is mijn doel niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zou alleen meer airflow gaan toevoegen als het systeem nu een gebrek heeft aan airflow. Met andere woorden, als je temperaturen nu te hoog zijn, voeg dan meer (of betere) fans toe. Zijn de temperaturen binnen specificiaties en laag genoeg voor je eigen gevoel/opinie, laat de case dan lekker zoals 'ie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik ging altijd voor 2x intake ->1x flow over de harddrives en 1 onderlangs -> CPU koeler blazen op heatsink (en daardoor geforceerd over omliggende VRM's) -> GPU cooler meestal passief maar als actief, ook blazen op heatsink. -> Outtake achterin om opgehoopte warme lucht te verwijderen. Vaak hielp de voeding ook mee.. Hoe groter de case, hoe makkelijker dit was te sturen.

In mATX cases vaak maar 1 fan achterin als outtake.. geen intakes.. Zoveel verschillende setups mogelijk, belangrijkste is dat je een zo schoon mogelijke airflow over je componenten krijgt.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1