Dag tweakers,
ik heb een wenslijst voor een budget gamesysteem samen gesteld. Hierbij heb ik een oog gehouden op de BBG van januari met een paar upgrades (moederbord en processor) en wat aanpassingen. Ik heb een ander intern geheugen gekozen met een iets hogere snelheid. Alhier:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Waar wat kracht voor nodig is: games, hoeft niet allemaal op superultra, zo lang het maar gladjes loopt. Ik wil nog wel eens wat photoshoppen of videoeditten of iets bouwen in een programma als Unity waarnaast een IDE moet draaien zonder dat mijn computer opstijgt.
Ik doe dat nu allemaal op een gamelaptop die inmiddels al weer 5 jaar oud is en daar nogal moeite mee begint te krijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoopte onder de 600 euro, dat is net niet gelukt
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord en muis, moet nog een (tweedehands) monitor uitkiezen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, te weinig kennis hiervan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Zijn alle onderdelen die ik heb uitgekozen compatible? Zijn er dingen die misschien goedkoper kunnen, of onderdelen die jullie, met een stuk meer kennis dan ik, om wat voor een reden dan ook afraden? Is er een voordeel aan een moderne voeding? of kan ik voor 2 tientjes goedkoper ook een oudere voeding nemen met hetzelfde wattage? Andere aanpassingen die jullie zelf aan deze lijst zouden doen? Dank!
ik heb een wenslijst voor een budget gamesysteem samen gesteld. Hierbij heb ik een oog gehouden op de BBG van januari met een paar upgrades (moederbord en processor) en wat aanpassingen. Ik heb een ander intern geheugen gekozen met een iets hogere snelheid. Alhier:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 179,69 | € 179,69 |
| 1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX6000 Lite 512GB | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 640,54 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Waar wat kracht voor nodig is: games, hoeft niet allemaal op superultra, zo lang het maar gladjes loopt. Ik wil nog wel eens wat photoshoppen of videoeditten of iets bouwen in een programma als Unity waarnaast een IDE moet draaien zonder dat mijn computer opstijgt.
Ik doe dat nu allemaal op een gamelaptop die inmiddels al weer 5 jaar oud is en daar nogal moeite mee begint te krijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoopte onder de 600 euro, dat is net niet gelukt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord en muis, moet nog een (tweedehands) monitor uitkiezen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, te weinig kennis hiervan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Zijn alle onderdelen die ik heb uitgekozen compatible? Zijn er dingen die misschien goedkoper kunnen, of onderdelen die jullie, met een stuk meer kennis dan ik, om wat voor een reden dan ook afraden? Is er een voordeel aan een moderne voeding? of kan ik voor 2 tientjes goedkoper ook een oudere voeding nemen met hetzelfde wattage? Andere aanpassingen die jullie zelf aan deze lijst zouden doen? Dank!