Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothyl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 19:26
Ik zoek een set in-ear oordopjes/oortjes die bedraad zijn en 'goede' bouwkwaliteit hebben.

Wat is je budget?
Mijn budget is €25, maar als er een product is voor €10-15 die slechter maar wel interessant is heeft dat eventueel te voorkeur.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
Muziek en podcasts te luisteren wanneer ik aan het reizen ben (ga nu voor 4 maanden naar Afrika). Ik heb twee paar bluetooth oordoppen, maar om iets batterij-vriendelijkers te hebben zoek ik nog een bedraad setje erbij. Dit hoeft dus GEEN goede muziek kwaliteit te hebben maar WEL een goede bouwkwaliteit.

Ik besef me dat in deze prijscategorie het meeste geen goede bouwkwaliteit zal hebben, echter ga ik er wel van uit dat er een product is dat daar wellicht wat beter in is.

Wat heb je zelf al gevonden?
JBL T110
KZ ATE (momenteel uitverkocht)
Skullcandy Smokin Buds 2
Sony MDR-EX15AP
House of Marley Smile Jamaica

Wanneer ik online naar de review van deze en andere earbuds kijk dan spreekt men voornamelijk over het geluidskwaliteit, wanneer ik me meer richt op de bouwkwaliteit hebben ze eigenlijk allemaal wel reviews dat ze na een paar maanden kapot gaan. Bij de House of Marley Smile Jamaica lijken iets minder mensen daar over te klagen, bij de Skullcandy Smokin Buds 2 iets meer en bij de JBL T110 klagen veel mensen daarover. De KZ ATE word door mensen ook aangeraden om z'n bouwkwaliteit maar die is momenteel dus niet verkrijgbaar in Nederland.

Omdat ik over twee weken vertrek heb ik dus ook geen tijd om een product uit China te bestellen.
En omdat ik met andere GoT-topics en online reviews er zelf momenteel niet meer uit kom richt ik deze vraag aan jullie.

Hebben jullie product adviezen of tips waarop te letten bij de aankop voor deze oordopjes? (Ik weet dat je kunt letten op dat de kabel niet te dun is en dat de overgang van kabel op product er goed uit ziet maar verder dan dat kom ik niet. In het verleden veer ervaring met oordopjes die binnen een paar weken/maanden kapot gaan dus ik vertrouw ze allemaal niet meer momenteel eigenlijk).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Waarom gooi je niet 2-3 paar oortjes in je rugzak? De kans dat een goed gebouwd stel oortjes kapot gaat bestaat altijd. De kans dat er 3 achter elkaar kapot gaan in een kort tijdbestek is veel minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je ze snel moet hebben zou ik idd een setje of 4 van die Sony's in de koffer gooien. Als ze het langer dan een maand uithouden prima, zo niet jammer en pak je nieuwe.
Da's denk ik een stuk makkelijker dan je een ongeluk zoeken naar iets wat niet zomaar bestaat (rugged oordopjes) en mogelijk ook nog eens redelijk wat kost.

bedenk jezelf ook: NASA doet precies het zelfde. Dis spaceshuttle heeft hitteschilden, dat zijn allemaal tegels. Die dingen fikken er bij terugkeer vanaf en er worden weer nieuwe opgezet bij het volgende gebruik. Dat was stukken makkelijker als een peperduur materiaal ontwikkelen dat keer op keer bestendig was tegen het geweld van een terugkeer in de dampkring.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:08

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb zelf een paar jaar terug een hele sset Xiaomi Piston 3's gekocht. Voor iets van 16 euro per stuk.
Misschien interresant om naar de Xiaomi in-ear headphones te kijken?
Ik ben zelf goed te spreken over prijs/kwaliteit van de Piston 3, maar deze worden niet meer gemaakt.

De best beoordeelde Xiaomi headphones zijn de:
  • in ear Pro 2
  • In ear Pro HD
  • Piston 3

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mothyl
ikt schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:53:
Waarom gooi je niet 2-3 paar oortjes in je rugzak? De kans dat een goed gebouwd stel oortjes kapot gaat bestaat altijd. De kans dat er 3 achter elkaar kapot gaan in een kort tijdbestek is veel minder groot.
Ik vind het zelf vreemd om met oordopjes om te gaan alsof het wegwerp-producten zijn. Daarnaast zou ik dan nogsteeds graag advies krijgen over welke oordopjes het meest duurzaam zijn, zodat ik eventueel daar dan meerdere van kan kopen.

Edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:30
Zelf ben ik jaren als el-cheapo student meer dan tevreden geweest met de Creative EP-630, die binnen jouw budget een prima geluidskwaliteit levert, maar ook goed gebouwd zijn. Destijds was de keuze een Sennheiser of Creative in in deze prijsklasse en leverde Creative de meeste bang for the bucks.

Na enkele jaren buiten in weer en wind was het grootste euvel dat de dubbele kabel langzaam splitste (wat een hoop extra knopen oplevert :P). Ik weet echter niet of ze nog goed leverbaar zijn, want de pricewatch laat niet veel meer zien. Ook werden ze ontzettend veel nagemaakt destijds en die namaak was van notoir slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 11:31
Ik ben al jaren elke dag onderweg met hetzelfde setje OnePlus Bullets. Zitten goed qua geluidskwaliteit en blijkbaar ook qua bouwkwaliteit, want ik heb nog nooit een setje gehad dat het zo lang uithield als dit.

Helaas is de "normale" variant niet in stock in de OnePlus store, enkel de USB-C variant is verkrijgbaar, dit ook binnen je budget. https://www.oneplus.com/n...-type-c-bullets-earphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:20
Hier ook Xiaomi Piston 3 in gebruik, gaan al jaren mee, frommel ze gewoon in jaszak of tas en onverwoestbaar. Ik zou wel gelijk een extra setje doppen in jouw maat bestellen, die blijven soms ergens aan hangen en dan heb je een set onbruikbare dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothyl
Bedankt voor alle reacties. In heb nog rond gekeken of ik de Xiaomi Piston 3 oordopjes kon bestellen, maar ze leken nergens in Europa verkrijgbaar en ik heb dus geen tijd om te wachten dat ze uit China komen (omdat ik op reis ga).

Na wat wikken en wegen heb ik toch gekozen voor de House of Marley Smile Jamaica. Dit wegens het duurzame character van de makers van deze oordopjes. Nu betekend dat niet dat ze het per se langer gaan overleven (ook al hoop ik dat wel gezien de duurzaamheid), maar draag ik hopelijk tenminste iets minder mee aan de wegwerp-samenleving. Ook bij deze oordopjes schrijven sommigen dat er 1 oortje kapot ging binnen een paar weken dus we gaan het mee maken.

Edit: Als iemand nog verder advies heeft over welke oordopjes daadwerkelijk een goede bouwkwaliteit hebben in deze prijscategorie hoor ik het nog graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Mothyl op 25-02-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenShoty
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-04-2020
ik heb zelf een ander product van The house of Marley echt top kwaliteit dus ik zou gewoon die kopen, en dan heb je die bluetooth oortjes als back-up voor als ze stuk gaan.
maar als je er goed mee omgaat komt het goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenShoty
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-04-2020
Ik lees nu ook ergens dat Jlab erg goede bouwkwaliteit heeft
https://www.jlabaudio.com...ds/products/metal-earbuds
deze heeft ook erg goeie reviews https://www.bol.com/nl/p/...VuPF5ENQ.1.2.ProductImage
wat je ook kunt doen is oortjes kopen waar je het draadje uit het oortje kan halen en dan koop je gw 2 extra kabels voor als ze kapot gaan.
Pagina: 1